مقصر اصلی گرانی خانه کیست؟

مقصر اصلی گرانی خانه کیست

در حال حاضر، وضعیت قیمت مسکن در کشور، بسیار آشفته و نا به سامان است. هر کسی با توجه به سلیقه و نظر خود، قیمت خاصی را برای خانه اش در نظر می گیرد و ساز و کار مشخصی در این رابطه وجود ندارد. گرچه برخی از نهادها و سازمان ها، برای مناطق مختلف شهر تهران، قیمت هایی تعیین کرده اند اما به نظر می آید که این تعیین قیمت، توسط مالکین به رسمیت شناخته نمی شود.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، یعنی آقای عبدلله اوتادی در این رابطه سخن گفت و تاکید کرد که قیمت گذاری مسکن باید توسط کارشناسان املاک صورت بگیرد.

وی گفت: لازم است که جهت قیمت گذاری در بخش مسکن به کارشناسانی که در حوزه املاک و مسکن فعالیت دارند، مراجعه شود و این تعیین قیمت توسط مشاوران محلات صورت بگیرد. همان طور که خیلی از قیمت گذاری ها توسط کارشناسان دادگستری صورت می گیرد، برای تعیین قیمت در فضای مجازی هم باید اقدامات این چنینی صورت بگیرد.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، در ادامه چنین گفت: خیلی وقت ها ممکن است که صاحب خانه یا مالک، قیمت خرید را بسیار بالا و بیشتر از نرخ محله تعیین کنند. اما مشاوران املاک همواره تلاش می کنند تا قیمت را پایین نگه دارند. چرا که خیلی از خریداران اصلا قادر به پرداخت این قسم هزینه ها نیستند. به همین دلیل است که برای قیمت گذاری در سایت ها و اپلیکیشن ها، از کارشناسان ماهر و خبره در این بخش و برای مناطق مختلف استفاده شود.

تا همین چند سال پیش بود که مقصر اصلی گرانی قیمت مسکن را بر گردن اپلیکیشن ها و سایت های اجاره مسکن می گذاشتند. به نحوی که در طول یکی دو سال گذشته، قوه قضاییه نیز به این امر ورود کرد و اجازه نداد که قیمت گذاری در این سایت ها و اپلیکیشن ها صورت بگیرد.

اما با توجه به شرایط موجود، باید منتظر اقدام بعدی دولت در این خصوص باشیم.

دیدگاه ها غیرفعال است