خبر افزایش قیمت در سایتهای درج آگهی

سایت های درج آگهی، خبر از افزایش قیمت مسکن داده اند

این روزها خبرهای مربوط به قیمت مسکن حسابی داغ است. خیلی از افراد طبقات مختلف جامعه، به دلیل افزایش نرخ اجاره بها و خرید خانه، دچار مشکلات اساسی و مهمی شده اند.

در این میان به نظر می آید که قیمت مسکن همچنان در حال افزایش است. در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ، مطابق آمار بانک مرکزی ، قیمت خرید هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی برابر با ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در شهر تهران بوده است که این رقم نشان از افزایش ۶.۱ درصدی نسبت به ماه قبل دارد. این رقم در قیاس با ماه مشابه در سال گذشته، ۲۶.۶ درصد رشد داشته است.

اما در این روزهایی که به نظر می آید بازار مسکن روزهای نسبتاً آرامی را پشت سر می گذارد، بعضی از سایت های ارائه کننده خدمات بخش مسکن، خبر از افزایش قیمت مسکن می دهند. ظاهرا منبع اطلاعاتی این سایت ها، آگهی هایی است که در آنها درج شده است.

برخی از این وبسایت ها چنین می گویند که در ماه جاری، قیمت مسکن در تهران به رقم ۵۴.۲ میلیون تومان به ازای هر متر مربع خواهد رسید. البته باید توجه داشته باشید که مرجع اعلام قیمت مسکن، بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و البته وزارت راه و شهرسازی هستند. بنابراین به نظر می آید که اعلام چنین خبرهایی با اهداف و انگیزه های دیگری صورت می گیرد که در این میان، منافع مردم هیچ جایگاهی ندارد.

دیدگاه ها غیرفعال است