گودبرداری غیر اصولی باز هم حادثه آفرید

گودبرداری غیر اصولی باز هم حادثه آفرید

ساختمان های زیادی هستند که به دلیل انجام عملیات گودبرداری در جوار خود، دچار حادثه می شوند و امروز ساعت ۶:۱۱ دقیقه صبح این حادثه دوباره تکرار شد.

به گزارش پرشین سازه ، صبح امروز ، ساختمانی کوچک در یکی از کوچه های تنگ خیابان ۱۷ شهریور دچار ریزش شد و آوار فراوان از خود به جای گذاشت. این حادثه در همان دقایق ابتدایی به ۱۲۵ گزارش داده شد و آتش نشانان به محل حادثه اعزام گردیدند.

این ساختمان که در یکی از کوچه های باریک خیابان ۱۷ شهریور واقع شده ، ساختمانی دو طبقه و بسیار قدیمی بوده است.

کل مساحت این خانه ۶۰ متر بوده است. با بررسی های دقیق تر مشخص شد که یک عملیات گودبرداری به عمق ۱ متر در ضلع شمالی این ساختمان صورت گرفته بود که دلیل اصلی ریزش این ساختمان نیز همین مسئله بوده است.

سیدجلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش نشانی ، در خصوص این حادثه چنین گفت: ۱۳ نفر از اتباع افغانستانی ساکن این خانه بوده اند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و یک پسربچه ۸ ساله و یک خانم ۷۰ ساله ، زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و به عوامل اورژانس برای بررسی های بیشتر تحویل داده شدند.

عملیات گودبرداری در صورتی که اصولی نباشد ، ممکن است هر روز شاهد چنین حوادثی در شهر باشیم. گودبرداری از پیچیده ترین بخش های ساختمان سازی است که در صورت عدم رعایت قوانین و اصول، ممکن است به ساختمان های همجوار آسیب زیادی وارد کند.

دیدگاه ها غیرفعال است