۱۲۸ ساختمان غیرایمن در شهر بجنورد شناسایی شد

128 ساختمان غیرایمن در شهر بجنورد شناسایی شد

بررسی های سازمان آتش نشانی در خصوص ساختمان های مختلف کشور نشان می دهد که تعداد ساختمان های غیر ایمن بسیار بالاست.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر عامل آتش نشانی بجنورد در همین خصوص به وجود ۱۲۸ ساختمان مسکونی ناایمن در این شهر اشاره کرد. محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل آتش نشانی بجنورد، در طول سخنان خود چنین گفت: بازرسی ساختمان های بلند و طویل شهرستان بجنورد نشان می دهد که ۱۲۸ واحد مسکونی غیر ایمن از لحاظ استانداردهای آتش نشانی وجود دارد.

وی در خصوص این معضل چنین ادامه داد: بیشتر این ساختمان های بلند در بافت فرسوده ی شهر هستند و اخطارهای لازم جهت رعایت ضوابط و قوانین ایمنی برای مالکین این ساختمان ها ارسال شده است.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد خاطرنشان کرد: شناسایی ساختمان های اداری غیرایمن نیز در حال انجام است. در واقع بر اساس یک روند، در حال بازدید از تمام ساختمان های بلند شهر هستیم و تا به این لحظه ۷۰ درصد از بناهای اداری مورد بازدید و بررسی قرار گرفته اند که در این خصوص، به صاحبان ملک های غیرایمن نیز تذکرات لازم داده شده است.

صحراگرد گفت: تا به این لحظه، برای مالکین ساختمان های تجاری ۷۰ مورد اخطار و برای مالکان تالارهای شهر بجنورد نیز ۲۰ اخطار داده شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ماموران آتش نشانی استان به ۹۶۵ ماموریت اعزام شده اند. از میان این تعداد ماموریت، ۴۲۵ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات و الباقی نیز به دلیل حادثه های آتش سوزی بوده است. امسال ۵۶ خانه دچار آتش سوزی شدند. ۶۴ مورد دیگر مربوط به آتش سوزی ضایعات و ۶۸ مورد نیز به دلیل آتش گرفتن فضای سبز بوده است. در این میان، ۲۳۸ مرد و ۲۲۳ نفر زن در حوادث آتش سوزی و در جاهای مختلف استان دچار شده اند که توسط مامورین ما نجات پیدا کرده اند. در این میان ۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دیدگاه ها غیرفعال است