واگذاری اراضی مازاد وزارت دفاع به نهضت ملی مسکن

واگذاری اراضی مازاد وزارت دفاع به نهضت ملی مسکن

یکی از دستوراتی که چند وقت پیش در راستای تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن صادر شده بود، الحاق اراضی ارگان ها و سازمان های دولتی به طرح مزبور بود. حال به نظر می آید که در جدیدترین تعامل میان سازمان ملی زمین و مسکن با ارگان های دولتی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح، اراضی تحت مالکیت این نیروها را برای الحاق به محدوده ی طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرده است.

به گزارش پرشین سازه و به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، آقای علیرضا فخاری ضمن بیان این مسئله که تعامل وزارت راه و شهرسازی با ستاد کل نیروهای مسلح، بر اساس رویکرد دوجانبه برای تامین و تولید مسکن بوده است، چنین ادامه داد: زمین هایی که در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح است، ظرفیت و استعداد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد که این تعداد، می تواند بخش قابل توجهی از ۴ میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن را پوشش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ی سخنان خود و پیرامون امضای این تفاهم نامه چنین گفت: این تفاهم نامه حاصل برگزاری جلسات متعددی بوده است که در سطح کارشناسی و مدیران دو مجموعه صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر عقد این تفاهم نامه، مواردی هم جهت رفع مشکل اراضی ۱۴۷ هکتاری شاهین شهر و زمین های ۱۷ هکتاری شهرک شهید فکوری مطرح شد. این مشکلات با همفکری و کارشناسی طرفین حل و فصل گردید.

در ادامه، معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز چنین گفت: امیدواری ما بر این است که با امضای این تفاهمنامه و انتقال زمین هایی که متعلق به نیروهای مسلح است، توانسته باشیم در بحث جهش تولید مسکن کمک کرده باشیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در مورد هدف مشترک امضاءکنندگان این تفاهمنامه صحبت کرد و گفت: هدف مشترک ما تامین مسکن است. در تعاملات فی مابین، اقدامات بسیار مثبت و سازنده ای صورت گرفته که کم نظیر است.

گفته می شود که این تفاهم نامه که میان سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایندگی از نیروهای مسلح منعقد شده است، جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن از محل اراضی تحت تملک این ستاد بوده است.

چندی پیش با دستور صریح رئیس جمهور، تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی، موظف شدند که زمین های مازاد خود را برای پیوستن به طرح نهضت ملی مسکن، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهند تا مشکل کمبود اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی برطرف شود.

دیدگاه ها غیرفعال است