هزینه خاکبرداری نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان به عهده دولت

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی در مهستان

در جدیدترین خبرهایی که در خصوص نهضت ملی مسکن به گوش می رسد، گفته شده که هزینه خاکبرداری تمام پروژه های این طرح در شهر جدید مهستان به عهده دولت است.

به گزارش پرشین سازه ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان اعلام کرد که ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از طرح های نهضت ملی مسکن، حالا دارای زمین می باشند. همچنین وزارت راه و شهرسازی، ساز و کاری تعریف کرده که از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید، هزینه خاکبرداری این پروژه ها تامین شود.

ذبیح الله زارع در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان ساخت که شرکت عمران شهر جدید مهستان متعهد شده که در راستای طرح نهضت ملی مسکن ۳۴ هزار واحد مسکونی بسازد که تا به امروز برای ساخت ۱۶ هزار و ۵۷۴ واحد، زمین مورد نظر را شناسایی و تامین کرده است.

این مقام مسئول در شرکت عمران شهر جدید مهستان اعلام کرد که قرارداد واحدهای مزبور منعقد شده و کارگاه های ساختمانی آن ها نیز تجهیز شده اند. بر اساس گفته های ایشان متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای مورد نظر در شهر جدید مهستان، ۳۰ درصد بوده است.

زارع در بخش دیگری خاطرنشان ساخت: در پروژه های نهضت ملی مسکن یک سری پروژه داریم که متقاضی ندارند و به آن ها “مهر به نهضت ملی شده” می گوییم و متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها هم ۴۰ درصد است.

وی در ادامه توضیح داد که ۴ هزار واحد مهر به نهضت ملی شده در شهر جدید مهستان وجود دارد و دلیل اصلی عدم وجود متقاضی برای این واحدها، این است که در برهه ای، بازار مسکن پردیس و پرند برای متقاضیان مسکن جذاب تر بود و کمتر کسی به سراغ شهر جدید هشتگرد یا همان مهستان می آمد. به همین دلیل واحدهای مسکونی هشتگرد متقاضی نداشتند و تا به امروز نیز همینگونه باقی مانده اند.

ذبیح الله زارع اذعان داشت که برای پیدا شدن متقاضی، لازم است که واحدها به احسن تبدیل شوند و با پیشرفت فیزیکی بیشتر، مردم را درگیر این پروژه ها کنیم. شیوه نامه ابلاغی از وزارت راه و شهرسازی نیز باعث شده که پروژه های مزبور، مهر به نهضت شوند. به این معنی که ضمیمه پروژه های نهضت ملی مسکن خواهند شد.

بر اساس گفته های ایشان، تا به امروز بیشتر متقاضیان مسکن ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را واریز کرده اند. زارع تاکید کرد که برخی از متقاضیان آورده های خود را ناقص واریز کرده اند اما فعلا برنامه ای برای حذف آن ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان تصریح کرد که زمین الباقی واحدهای نهضت ملی مسکن نیز در حال شناسایی و تامین است. شورای عالی مسکن نیز الحاق ۲۵۰ هکتار زمین به شهر جدید مهستان را در دستور کار خود قرار داده است. این اراضی در شمال مهستان واقع شده اند. امیدواری بر این است که مصوبه شورای عالی برنامه ریزی استان که در شورای عالی شهرسازی و معماری هم مطرح شده، خیلی زود ابلاغ شود.

خبر خوش برای ساکنان مهستان!

ذبیح الله زارع در میان صحبت های خود، خبر خوشی برای ساکنان مهستان داشت. ایشان اعلام کرد که با تدبیر وزیر راه و شهرسازی اتفاق بزرگی برای این شهر رخ داده است. توپوگرافی خاص شهر جدید مهستان باعث شده که عملیات خاک برداری این پروژه بسیار سخت و پیچیده شود. در واقع عملاً تمام آورده های مردم صرف رسیدن پروژه به کُد صفر می شود و چیزی برای ساخت و ساز باقی نمی ماند.

اما حالا گفته می شود که دولت، هزینه های خاکبرداری را پرداخت می کند تا هزینه تمام شده مسکن سنگین نشود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان خاطرنشان کرد که مجع شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ایران این اجازه را به شرکت عمران مهستان داده است تا از منابع داخلی شرکت برای هزینه های خاکبرداری پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده کند.

این مقام مسئول در انتهای سخنان خود توضیح داد که برای آماده سازی زمین مورد نیاز برای ساخت ۳۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تمام آن صرف هزینه های خاکبرداری می شود. در صورتی که دولت هزینه های مربوط به عملیات خاکبرداری را انجام دهد، در واقع کمک بزرگی به متقاضیان کرده است و بخش زیادی از اقساط واریزی آن ها کمتر خواهد شد.

بیشتر متقاضیان مسکن در شهرهای جدید از طبقات فرودست جامعه هستند که توان مالی کافی برای پرداخت آورده های سنگین را ندارند و کمک های دولتی باعث می شود که بار سنگینی از دوش آن ها برداشته شود.

دیدگاه ها غیرفعال است