شوش؛ از محله محروم تا بازار داغ اجاره بها!

شوش؛ از محله محروم تا بازار داغ اجاره بها!

اجاره‌بهای محله شوش تهران به سقف جدید رسید


شاید تصور این موضوع برای خیلی از متقاضیان مسکن سخت باشد اما اجاره بها در محله شوش تهران نیز بالا رفته و دیگر هرکسی قادر به اجاره مسکن در این محله نیست. محله ای که تا پیش از این، به عنوان یکی از محله های محروم تهران شناخته می شد، حالا با افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن رو به رو شده است.

به گزارش پرشین سازه ، این محله که در منطقه ۱۵ تهران واقع شده، یکی از محله های مهم جنوب تهران است که از هر سو به مناطق مهم و استراتژیک تهران دسترسی دارد. از جنوب به خیابان هفده شهریور متصل است و از غرب به میدان شوش و بلوار رجب نیا دسترسی دارد. همچنین این محله به بازارهای مهمی مثل بازار لوازم آشپزخانه صابونیان، بازار مولوی، بازار بزرگ تهران و خیابان های فداییان اسلام، ری و صاحب جمع وصل می شود.

با توجه به این موارد، چندان عجیب نیست که در دوران جهش قیمت مسکن، محله ای که این دسترسی ها را دارد با رشد عجیب اجاره بها مواجه شود. البته نباید فراموش کرد که این محله در طی سال های گذشته، روند نوسازی بافت فرسوده را با سرعت طی می کند و ساختمان های تجاری، مجتمع های مسکونی و اداری زیادی در آن ساخته شده است. هرچند که در این مدت، اجاره بهای مسکونی در این محله بالا رفته اما باز هم در قیاس با دیگر نقاط تهران، قیمت های منصفانه تری دارد و به همین دلیل، بسیاری از مستاجران را به خود جلب کرده است.

ناگفته نماند که به دلیل اصلاحات جدی در بافت این محله، حالا شوش جای بهتری برای زندگی شهروندان به حساب می آید. بنابراین اگر از یافتن خانه هایی با قیمت مناسب در مرکز شهر نااُمید شده اید، شاید بد نباشد سری هم به این محله بزنید.

مثلا یک واحد ۵۵ متری که هشت سال از ساخت آن می گذرد با مبلغ رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان آگهی شده است که تقریبا قیمت خوبی محسوب می شود و بعید است که بتوان با چنین قیمتی، خانه ای با رهن کامل اجاره کرد.

یک آپارتمان دیگر در این محله که ۶۰ متر دارد، با مبلغ رهن ۳۲۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد که شش سال پیش ساخته شده، دارای اجاره ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می باشد.

یک واحد مسکونی دیگر در محله شوش که پنج سال ساخت است و ۷۰ متر دارد، با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره، آگهی شده است. بیشتر واحدهایی که قیمت بالاتری دارند، در کوچه های نوسازتر و جدیدتر محله شوش مثل مجتمع های تیر دوقلو واقع شده اند.

اگر به دنبال واحدهای نقلی هستید که اجاره کمتری دارند، می توانید این واحد را در نظر داشته باشید: یک آپارتمان کوچک متراژ ۴۵ متری در محله شوش که ۱۰ سال از ساخت آن می گذرد، با مبلغ رهن ۲۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومان ارائه شده است.

البته واحدهای کوچک متراژ به همین مورد ختم نمی شوند. یک واحد ۵۰ متری که در سال ۹۲ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب است با مبلغ ۱۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۷.۵ میلیون اجاره آگهی شده است.

یک واحد دیگر ۵۵ متری که در سال ۹۳ ساخته شده و باز هم یک اتاق خواب دارد با مبلغ رهن ۵۰۰ میلیون تومان توسط مالک خود ارائه شده است.

با جستجویی کوتاه در میان واحدهای استیجاری این محله، حتی می توانید آپارتمان های بزرگ متراژ پیدا کنید که با قیمت منصفانه تری آگهی شده اند. مثلا مبلغ رهن کامل یک واحد ۱۴۰ متری در شوش که نوساز می باشد، ۸۵۰ میلیون تومان است. این واحد دارای سه اتاق خواب می باشد و امکانات کاملی دارد.

یک واحد ۱۰۰ متری دیگر که در سال ۹۸ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است. اگر می خواهید مبلغ کمتری برای رهن یک واحد در محله شوش هزینه کنید، می توانید یک واحد ۹۰ متری اجاره کنید که در سال ۹۳ ساخته شده و ۶۰۰ میلیون تومان رهن کامل دارد. این واحد نیز دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

با توجه به شرایط واحدهای ذکر شده در محله شوش باید بگوییم که قیمت اجاره این واحدها، گرچه تفاوت زیادی با مناطق دیگر تهران ندارد اما باز هم می توان واحدهای خوش قیمت تری پیدا کرد که با بودجه مستاجران تهرانی، انطباق بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که قیمت های مزبور، با توجه به کوچه، امکانات بنا، سن آن و حتی شرایط مالک و فروشنده تعیین می شود. به همین دلیل نمی توان با قطعیت اعلام کرد که این قیمت ها، نرخ رسمی این محله هستند.

دیدگاه ها غیرفعال است