متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیونی

متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی 200 میلیونی بخوانند!

همین چند ماه پیش بود که اخباری مبنی بر افزایش وام مسکن روستایی به گوش رسید و برخی از مسئولین اعلام کردند که این رقم به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. خبری که صحت آن اعلام شد و وزارت راه و شهرسازی نیز آن را تایید کرد اما با وجود گذشت چند ماه، همچنان خیلی از بانک ها از پرداخت این مبلغ اجتناب می کردند.

حال در جدیدترین اخبار چنین برمی آید که معاون بنیاد مسکن خبر از قطعی شدن پرداخت این وام ۲۰۰ میلیون تومانی داده است. وی گفت: این وام ۲۰۰ میلیونی که در شهریور ماه به تصویب رسید، شرایطی داشت که دریافت آن را سخت می کرد. برای تسهیل شروط وام پیشنهاداتی به دولت ارائه کردیم که هشتم آبان ماه به تصویب رسید و حالا در انتظار ابلاغ آن هستیم.

به گزارش پرشین سازه ، مجید جودی در ادامه چنین گفت: در شهریور همین امسال بود که دولت طرح تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را به تصویب رساند. اما شروط آن برای متقاضیان سخت بود. مثلا یکی از شروط این بود که متقاضیان دریافت این وام باید سابقه ی سکونت ۵ ساله در آن روستا داشته باشند و ضامن نیز معرفی کنند. به همین دلیل است که ما پیشنهاد دادیم که برخی از این شروط آسان تر شوند که پیشنهادات ما مورد قبول واقع شد و در روز هشتم آبان به تصویب هیئت دولت رسید.

جودی در ادامه گفت: در حال حاضر، تمام بانک های کشور موظف به اجرای مصوبه ی شهریور ماه برای پرداخت وام مسکن روستایی هستند. تا این لحظه نیز ۱۰ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده اند و از این میان، ۱۸۰ نفر نیز وام مورد نظر را دریافت کرده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: در مصوبه ی جدید دولت، شرط سکونت ۵ ساله حذف شده است. همچنین متقاضیان دریافت این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی می توانند با ضمانت زنجیره ای وام را دریافت کنند. همچنین تایید شده است که این تسهیلات در اختیار ساکنین شهرهایی قرار بگیرد که جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر دارند.

مجید جودی خاطرنشان ساخت: این مصوبه در هیئت دولت تایید شده است و در حال حاضر منتظر ابلاغ آن هستیم. در حال حاضر پرداخت تسهیلات بر اساس مصوبه ی شهریور ماه انجام می شود. به این معنی که همان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اعطاء می گردد اما همان طور که اشاره کردم، شرایط خاصی دارد.

جودی در ادامه افزود: در چند ماه اخیر اعلام کردیم که متقاضیان؛ وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده اند تا ۱۰۰ میلیون دوم نیز برسد. در نتیجه ۱۱۰ هزار نفر، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده اند. پیش از این نیز، حدود ۷۰ هزار نفر هم این تسهیلات را گرفته بودند که در مجموع، واحدهای در حال نوسازی تحت نظر بنیاد مسکن به ۱۸۰ هزار واحد برسد. امیدوار هستیم که با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، روند نوسازی این خانه ها نیز سرعت بیشتری پیدا کند.

خیلی از متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی، با اعلام خبر افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی، در انتظار بودند تا تکلیف این وام روشن شود. بسیاری از این افراد در بانک ها سرگردان بودند چرا که بانک های زیادی اعلام می کردند که مصوبه ی دولت به آن ها ابلاغ نشده است. حالا با وجود تصویب این مصوبه و تسهیل شروط دریافت وام مسکن روستایی، باید در انتظار عملکرد بانک ها باقی ماند.

دیدگاه ها غیرفعال است