قیمت مسکن تهران فروردین ۱۴۰۳

قیمت مسکن تهران فروردین 1403

قیمت یک واحد مسکونی در مرکز پایتخت، چند؟!


گرچه مدت هاست که خرید مسکن از دسترس بیشتر طبقات جامعه خارج شده اما هنوز هم هستند کسانی که برای سرمایه گذاری یا تبدیل ملک خود به احسن، در بازار مسکن چرخ می زنند. حال سوال اینجاست که با چه مبلغی می توان خانه ای مناسب در تهران خریداری کرد؟

به گزارش پرشین سازه ، جهش قیمت مسکن که از سال ۹۷ آغاز شده، آحاد جامعه را به دردسر انداخته است. مستاجرانی که بدون داشتن مسکن با تبعات افزایش قیمت آن مواجه بوده اند، بیشتر از دیگران مورد فشار قرار گرفته اند. قیمت یک ملک عادی و بدون امکانات در در مرکز تهران از ۴ میلیارد تومان شروع می شود و بسته به محله و متراژ، افزایش پیدا می کند.

با توجه به سطح دستمزدها که در سال های اخیر، به شدت از تورم جا مانده، نمی توان انتظار داشت که با پس انداز بتوان خانه ای ۴ الی ۵ میلیاردی خریداری کرد. به همین دلیل است که خانه اولی ها عملاً از بازار مسکن رانده شده اند و سهم بسیار ناچیزی از بازار دارند.
مرکز تهران، یکی از بهترین نقاط پایتخت برای زندگی است چرا که علاوه بر دسترسی به نقاط مختلف شهر، امکانات خیلی خوبی برای سکونت در اختیار می گذارد. شاید دلیل اصلی گرانی های مسکن در این منطقه، همین موضوع باشد.

قیمت واحدهای مسکونی در مرکز تهران!

در ادامه به سایت ها و پلتفرم های آنلاین خرید و فروش مسکن سر زده ایم و قیمت یک واحد مسکونی در مرکز شهر را بررسی کرده ایم. قیمت ها به شرح زیر است:

یک آپارتمان ۶۱ متری در محله جمالزاده که بیش از ۱۸ سال عمر دارد، با قیمت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان دارای ۲ اتاق خواب می باشد.
اگر ترجیح می دهید که واحدهایی با متراژ بزرگ تر خریداری کنید، محله بهارستان، گزینه های خوبی در اختیارتان می گذارد. یک واحد ۹۶ متری که هشت سال از ساخت آن می گذرد و دارای ۲ اتاق خواب است، با قیمت ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
اگر بودجه ی بیشتری دارید و می خواهید واحدی بزرگ تر و در منطقه ای بهتر خریداری کنید، می توانید به سراغ محدوده طالقانی، میدان سپاه و…بروید. یک واحد ۱۰۹ متری در محله خواجه نصیرالدین طوسی که سه اتاق خواب دارد و ۲ سال ساخت است، با مبلغ ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد تقریبا نوساز حساب می شود و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به عرف رایج این محله دارد.

یک واحد ۱۲۸ متری کلنگی در محله دروازه شمیران با قیمت ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. از آن جایی که این ملک کلنگی می باشد، قیمت اعلام شده، پول زمین این ملک است.
در محله های بالاتر مرکز تهران مثل هفت تیر، نجات اللهی و کریم خان، قیمت املاک بالاتر است. مثلا یک واحد ۷۹ متری در محله نجات اللهی که ۳۳ سال دارد، با قیمت ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. ملک مزبور یک اتاق خواب دارد و امکانات خاصی برای آن ذکر نشده است.
یکی از بهترین نقاط مرکز تهران برای زندگی، خیابان انقلاب و محدوده بلوار کشاورز است. یک واحد ۱۴۴ متری با بیش از ۳۳ سال ساخت در این محدوده، با قیمت ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان دارای ۴ اتاق خواب می باشد و امکاناتی معمولی دارد.
یک واحد دیگر در محدوده میدان انقلاب با قیمت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد ۲۱ سال عمر دارد و دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

اگر علاقه مند به محدوده شرقی مرکز تهران هستید، میدان فردوسی و حوالی آن می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. یک واحد ۴۸۰ متری که قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده، با قیمت کلی ۶۹ میلیارد تومان آگهی شده است. این واحد دارای ۴ اتاق خواب است و عملاً به عنوان ملک کلنگی آگهی شده! در محدوده خیابان ایرانشهر نیز یک ملک ۶۰ متری با قیمت ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این ملک در سال ۱۳۸۹ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب می باشد.
دقت داشته باشید که مبالغ ذکر شده قطعی نیستند و احتمالا می توانید این واحدها را با تخفیف از مالک دریافت کنید. علاوه بر این، نمی توان با قطعیت عنوان کرد که تمامی املاک آن منطقه با همین قیمت ارائه می شود. قیمت املاک با توجه به سن بنا، متراژ، امکانات، کوچه و خیابان، شرایط مالک و…تعیین می شود و طبیعتاً ممکن است شرایط هر ملکی با دیگری فرق داشته باشد.

نکات قابل توجه
  • قیمت مسکن در مرکز تهران به شدت بالا است و از دسترس بسیاری از افراد خارج شده است.
  • عوامل متعددی از جمله تورم، کمبود عرضه و افزایش تقاضا در افزایش قیمت مسکن در این منطقه نقش داشته اند.
  • با وجود قیمت های بالا، هنوز هم افرادی هستند که به دنبال خرید مسکن در مرکز تهران هستند.

دیدگاه ها غیرفعال است