افزایش سرقت از ساختمان های نیمه کاره

افزایش سرقت از ساختمان های نیمه کاره

تدابیر ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی: مبارزه با سرقت مصالح ساختمانی در اصفهان


حالا که کشور در آستانه تبدیل شدن به یک کارگاه بزرگ ساختمان سازی است، باید نکات ایمنی نیز در بالاترین حد خود اجرا شود. در اخبار جدید، چنین به گوش می رسد که برخی از سارقین ساختمان های نیمه کاره در اصفهان، فعال تر شده و خسارت های زیادی به این ساختمان ها می زنند.

به گزارش پرشین سازه ، یک کارگاه ساختمانی می تواند منبع بی نظیری برای برخی از سارقان باشد. گرانی مصالح ساختمانی و عدم امنیت بسیاری از این کارگاه ها، آن ها را به طعمه ای بی نظیر برای سارقان تبدیل کرده است. حتی بسیاری از این ساختمان ها، دارای نگهبان ۲۴ ساعته هم نیستند تا امنیت مصالح ساختمانی موجود در آن، حفظ شود.

در همین روزهای گذشته، رئیس پلس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان اعلام کرد که تعداد گزارش های سرقت مصالح ساختمانی از سازه های نیمه کاره بیشتر شده است و مالکان باید اقدامات ایمنی را جدی تر بگیرند تا دچار این مشکلات نشوند. ایشان توصیه کرد که از نگهبان های مورد اعتماد برای نگهبانی ساختمان ها استفاده شود تا تجهیزات گران قیمت ساختمان سازی آن ها، به سرقت نرود.
یکی دیگر از دلایلی که منجر به افزایش سرقت در این محل ها می شود، رها کردن تجهیزات و مصالح ساختمانی بعد از اتمام روز کاری است. خیلی از ساختمان سازان، بعد از اتمام کار روزانه، تجهیزات خود را همانجا رها می کنند و اختیار همه چیز را به دست یک نگهبان ساده می گذارند.

سرهنگ حسین ترکیان از مالکان این ساختمان ها درخواست کرد که احتیاط بیشتری به خرج داده و تجهیزات گران قیمت ساختمانی را در جای ایمن تری نگه دارند. همچنین در صورت عدم حضور کارگران در ساختمان یا نبود نگهبان ۲۴ ساعته، توصیه می شود که در طول شب، چندین بار از ساختمان مدنظر، بازدید به عمل آید تا دست سارقان برای سرقت لوازم گرانقیمت ساختمانی کوتاه شود.
متاسفانه بسیاری از پروژه های ساختمانی به دلیل عدم احتیاط دچار ضرر و زیان های هنگفتی شده اند و چه بسا، پروژه های ساختمانی دچار تعطیلی موقت یا دائم شده است. در شرایطی که کشور نیازمند ساخت پروژه های مسکونی جدید است، نمی توان تعطیلی این ساختمان های نیمه کاره را به هیچ روی پذیرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان تاکید کرد که برای جلوگیری از سرقت، بهتر است که وسایل و تجهیزات ساختمانی را در یک اتاق مسقف دارای قفل و استحکامات لازم نگهداری کنند. به این ترتیب، کار سارقان سخت تر می شود. استفاده از قفل های پیشرفته، تصویری و آژیرهای هشداردهنده نیز می تواند ایمنی ساختمان را بالاتر ببرد. واقعیت اینجاست که به دلیل خالی و خلوت بودن این ساختمان ها، بیشتر سارقان ترجیح می دهند که برای سرقت به آن ها مراجعه کنند. گرانی لوازم و تجهیزات ساختمانی نیز باعث شده که بعضاً سود خوبی از سرقت این اموال نصیب سارقان شود. بنابراین توصیه می کنیم که حتما به این موضوع توجه داشته باشید و بالاترین ایمنی را برای ساختمان نیمه کاره فراهم آورید.
سرهنگ ترکیان خاطرنشان ساخت که گرچه ماموران انتظامی در طی شب، گشت های متعددی دارند و تلاش می کنند که امنیت اجتماعی را برقرار سازند اما به هرحال، حفظ ایمنی از سوی ساختمان داران نیز اولویت است.
بر اساس گفته های ایشان، بیشترین دزدی ها مربوط به سرقت آهن آلاتی مثل میلگرد و تیرآهن بوده است. البته شیرآلات ساختمانی نیز به کرات سرقت شده اند و دیگر مصالح ساختمانی نیز از دسترس سارقان دور نبوده! افزایش گزارش های ناشی از سرقت در اصفهان، رئیس پلیس آگاهی را بر این داشت تا مجدداً نکات ایمنی را به ساختمان داران و سازندگان ساختمانی تاکید کند.
وی در نهایت از شهروندان درخواست کرد که توصیه های ایمنی مربوط به حفظ و نگهداری اموال را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موضوع مشکوک در رابطه با سرقت، با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و مراتب موضوع را به اطلاع مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.
واقعیت اینجاست که ساختمان سازی کشور، در حال حاضر نیز دچار مشکلات و دردسرهای زیادی است و شاید توان مقابله با سارقان را نداشته باشد. در حقیقت جایگزین کردن وسایل گرانقیمت ساختمانی می تواند ضرر و زیان زیادی به روند ساخت و ساز بزند و چه بسا، بسیاری از تولیدکنندگان را نااُمید کند. در چنین شرایطی همواره توصیه می شود که اولویت را با ایمنی کارگاه های ساختمانی قرار بدهید تا در آینده با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نکنید.

News summary in English

Increase in theft from half-finished buildings

The rise in theft of construction materials from semi-built structures in Isfahan has raised concerns about the security of construction sites.

These sites, due to the high cost of materials and lack of security measures, have become prime targets for thieves.

The Isfahan Police Chief of Intelligence has urged property owners to take safety precautions more seriously, recommending the use of trusted guards and secure storage for expensive construction materials.

Moreover, leaving equipment and materials unattended after work hours has contributed to the increase in theft. To combat this issue, owners are advised to store valuable materials in secure locations.

Despite police patrols during the night, safeguarding construction sites remains a priority for property owners. The thefts mainly target iron materials like rebar, and plumbing fixtures have also been frequently stolen.

The police urge citizens to report any suspicious activities related to theft and emphasize the importance of prioritizing safety measures at construction sites to prevent future losses.

دیدگاه ها غیرفعال است