ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

20 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد!

نهضت ملی مسکن اصلی ترین وعده و برنامه ای بود که از سوی دولت سیزدهم به مردم داده شد. از سوی دیگر، حمایت قاطع نمایندگان مجلس را به همراه داشت. به نحوی که قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرده و پیگیری های زیادی از سوی نمایندگان برای اجرای این طرح صورت می گیرد.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر این مسائل، چنین گفته است: طرح نهضت ملی مسکن از اصلی ترین برنامه های دولت سیزدهم است که مجلس نیز با تصویب قانون جهش تولید مسکن از آن حمایت می کند.

اکبر نیکزاد، رئیس این بنیاد در ادامه به جزئیات این طرح پرداخت. بر اساس برنامه ریزی موجود، قرار است که سالی یک میلیون واحد مسکونی در کل ساخته شود. از این میان، ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز در روستاها و شهرهای کوچک احداث شود.

نیکزاد در ادامه چنین گفت: سال اول اجرای این برنامه، به تامین زیرساخت های لازم و تدوین قوانین و مقررات مربوطه گذشت. اما در حال حاضر، روند ساخت و ساز شتاب بیشتری پیدا کرده و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: بنیاد مسکن تمام توان عملیاتی خود را به میدان آورده است و بر اساس جدیدترین آمارهای موجود، ساخت ۲۰۳ هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی روستایی در جای جای کشور آغاز شده است. همچنین در شهرهای مختلف نیز، عملیات ساخت ۹۷ هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن شروع شده و در حال حاضر، پیشرفت فیزیکی این واحدها مناسب بوده است.

نیکزاد گفت: افزون بر این، ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده ی تهران با مشارکت بنیاد و شهرداری تهران هدف گذاری شده و روند نوسازی آن ها شروع شده است. به طور کلی، ۳۱۲ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای کشور، در حال ساخت می باشد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که ماه پیش، میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به امضا رسیده است، ساخت مسکن در ۱۰۹۱ شهر کشور که جمعیتی زیر ۲۵ هزار نفر دارند، به عهده ی بنیاد گذاشته است.

علی اکبر نیکزاد خاطرنشان ساخت: تاکید بنیاد بر این است که در شهرها و روستاهایی که زمین کافی وجود دارد و محدودیتی از این بابت نیست، به سمت واگذاری زمین و ساخت مسکن یک طبقه با محوریت مردم پیش برویم.

وی در ادامه تاکید کرد که افزون بر ۲۸ هزار واحد مسکونی که طی دهه فجر امسال در جای جای کشور و در نقاط روستایی و شهری قرار است افتتاح شوند، تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای اقشار کم درآمد جامعه به پایان می رسد و به واجدین شرایط این حوزه واگذار خواهد شد.

از میان این ۲۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰ هزار واحد آن در روز ۲۹ بهمن مصادف با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با همکاری بنیاد مستضعفان به متقاضیان این واحدها تحویل داده می شود. ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیز در تاریخ ۱۴ اسفند و همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در اجرای تفاهم نامه ی مشترک با این کمیته و بسیج سازندگانی تحویل داده می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انتهای سخنان خود چنین گفت: تا انتهای سال ۱۴۰۱، به طور کلی ۴۸ هزار واحد مسکونی ساخته شده خواهیم داشت که به متقاضیان تحویل می دهیم. در ضمن برای این که سرعت ساخت واحدهای مسکونی در حال ساخت هر روز بیشتر می شود و به مناسبت های مختلف واگذار خواهد شد.

۱ میلیون از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن قرار بود در پایان سال گذشته تحویل داده شوند. اما با گذشت بیش از یک سال، همچنان تعداد واحدهای تحویل داده شده بسیار کم است. این تاخیر در ساخت و ساز، در نهایت قیمت تمام شده ی مسکن را افزایش خواهد داد و فشار بیشتری بر متقاضیان این طرح وارد می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است