فروش متری مسکن؛ راه حلی برای خرید ملک با بودجه کم

فروش متری مسکن؛ راه حلی برای خرید ملک با بودجه کم

فروش متری مسکن در حالی مطرح می شود که برخی از کارشناسان اعلام می کنند که شاید این تنها راه خرید ملک با بودجه های اندک باشد. در واقع بازدهی این صندوق ها صرفا به نوسانات بازار مسکن خلاصه نمی شود. بلکه می توان با اجاره دادن این املاک، سود سهامداران را افزایش داد.

به گزارش پرشین سازه ، خرید مسکن که حالا تبدیل به آرزو شده است. اما برخی از افراد به فکر خرید متری مسکن افتاده اند که دست کم به عنوان سرمایه گذار مسکن شناخته شوند. گرچه هنوز روند فروش متری مسکن در بورس کالا آغاز نشده اما صندوق های جدیدی به نام صندوق املاک و مستغلات وارد بازار سرمایه شده اند و به نظر می رسد که قرار است تغییر خوبی در قدرت خرید مردم ایجاد نمایند.

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، صندوق های املاک می توانند به یکی از جذاب ترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شوند. در کشورهای پیشرفته ای مثل آمریکا و انگلیس، این صندوق ها توانسته اند نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کنند و تنوع خوبی در بازارهای مالی ایجاد نمایند.

حالا به نظر می آید که صندوق های مزبور، راه خود را به بازار سرمایه ی ایران نیز باز کرده اند. عملکرد این صندوق ها به گونه ای است که سرمایه های مردم جمع آوری شده و برای خرید ملک از آنها استفاده می شود. طبیعتاً سود حاصل از نوسانات بازار مسکن به حساب سرمایه گذاران واریز خواهد شد.

این شیوه از سرمایه گذاری، روشی بی دردسر است و حتی نیازی به دخالت مستقیم سرمایه گذار نیست. علاوه بر این، می توان املاک را اجاره داد و به این ترتیب، سود دیگری هم نصیب سرمایه گذاران می شود. در قیاس با روش های دیگر سرمایه گذاری، فروش متری مسکن می تواند گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاران خُرد باشد.

البته هنوز خبری از اجرای این طرح در بورس کالا نیست و باید در انتظار نتیجه باقی ماند. البته صندوق های مسکن راه اندازی شده اند تا تنوع بیشتری برای سرمایه گذاران فراهم کنند.
با سرمایه گذاری در صندوق های املاک و مستغلات، می توان ریسک سرمایه گذاری را پایین آورد. افراد می توانند ۷۰ درصد بودجه ی خود را در صندوق های املاک سرمایه گذاری کنند و ۳۰ درصد باقی مانده را به بازارهای دیگر اختصاص دهند.

یکی دیگر از مزیت های خرید و فروش متری مسکن و استفاده از صندوق های املاک و مستغلات این است که ریسک سرمایه گذاری در بازار مسکن را تا حد امکان پایین می آورد. مثلاً تمام املاکی که به صندوق مزبور ارائه می شوند باید گواهی پایان کار معتبر داشته باشند و کاربری شان مشخص باشد.

همچنین ملک مزبور نباید در رهن یا وثیقه باشد. به این ترتیب ریسک کلاهبرداری پایین می آید و سریعاً می توان ملک مزبور را نقد کرد.
خصوصیت ها و ویژگی هایی که در مورد صندوق های املاک و مستغلات وجود دارد، باعث شده که تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری در بازار مسکن شوند. حضور در این صندوق ها به سرمایه اولیه بالایی نیاز ندارد و هزینه ها کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، انتظار می رود که بازدهی این صندوق ها از بازار مسکن نیز بیشتر باشد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که یکی از بهترین گزینه ها برای حضور در بازار مسکن باشند. یکی از کارشناسان بازار سرمایه نیز ضمن تایید سوددهی صندوق های املاک، اعلام کرد که ریسک این صندوق ها خیلی کم است و بازدهی زیادی برای سرمایه گذاران دارند.
احمدرضا سرحدی، خاطرنشان ساخت که سرمایه گذاران علاوه بر افزایش قیمت و تورمی که در حوزه ی مسکن دیده می شود، می توانند از اجاره دادن املاک مزبور نیز سود ببرند.

یکی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه نیز می گوید که افراد متناسب با متراژ واحدی که خریداری کرده اند، می توانند اجاره ی بیشتری دریافت کنند و به این ترتیب، سودشان بالاتر خواهد رفت.
از هر زوایه ای که به صندوق های املاک و مستغلات نگاه شود، جذابیت بالایی خواهند داشت. حتی می توان گفت که یکی از راه های کم دردسر و ارزان قیمت خریداری مسکن نیز، سرمایه گذاری در همین صندوق های املاک و مستغلات است.
البته احتمالا به زودی فروش متری مسکن نیز راه اندازی خواهد شد و علاقه مندان می توانند سرمایه های خرد و کلان خود را در این مسیر، سرمایه گذاری کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است