فروش متری و ساخت مسکن اولویت سازمان نوسازی

فروش متری و ساخت مسکن اولویت سازمان نوسازی

سازمان نوسازی شهری تهران، اولویت های زیادی در سال جاری دارد که مدیرعامل این سازمان در یک نشست خبری به آن ها اشاره کرد.

به گزارش پرشین سازه ، اولویت سازمان، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، فروش متری مسکن و تبدیل فرودگاه مهرآباد به یک محدوده ی گردشگری است.

مهدی هدایت تاکید کرد در نوسازی بافت فرسوده نیز با جدیت بیشتری در مناطقی مثل اسلام آباد، ده ونک و آجرپزی منطقه ۱۹ تهران پیگیری می شود. علاوه بر این، سازمان شهرداری تهران تلاش دارد که با تسهیل گری، شرایط خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه را فراهم آورد.

وی از دولت درخواست که در این موضوع، همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشد تا خانه دار شدن افراد با سرعت بیشتری رخ دهد.

این مقام مسئول اعلام کرد که حوزه های بازآفرینی شهری تهران افزایش پیدا کرده اند. پیش از این، تشخیص این حوزه ها بر اساس سه شاخص صورت می گرفت اما در حال حاضر این شاخص ها ۲۷ تا شده اند. در طی ماه آینده، حوزه های جدید بازآفرینی نیز ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به طرح محله ی امن نیز اشاره کرد و اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ کارشناس برای آموزش خانواده ها و ساکنان بافت فرسوده، در این طرح مشارکت کرده اند.

هدایت گفت: تصمیم داریم که بر اساس این پویش، به ۱۲۶ هزار پلاک ورود مستقیم داشته باشیم و بتوانیم مشکلات خانواده ها را بشنویم و از معضلاتی که در روند بازسازی خانه هایشان داشته اند، مطلع شویم. این دیدارهای مستقیم می تواند در برنامه ریزی نوسازی بافت فرسوده، اثر بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان ساخت که حدود ۵۰ درصد از بافت فرسوده نوسازی شده اند. اما همچنان ۵۰ درصد دیگر باقی مانده که شهرداری تهران برای آن ها هم برنامه دارد.

این سازمان ۲۶ طرح آماده کرده که در طی آن ها نوسازی ۳۸۰۰ هکتار از نقاط مختلف تهران مثل گلاب دره، اسلام آباد و…پیش بینی شده است.

این مقام مسئول همچنین از همکاری های دولت و شهرداری در راستای نوسازی پایتخت سخن گفت. به زودی این برنامه های مشترک به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و تمام دستگاه ها موظف به اجرایشان هستند.

وی تاکید کرد که وظیفه ی شهرداری تهران در سال جاری این است که سه درصد از بافت فرسوده را نوسازی کند. این عدد در سال گذشته ۱.۹ درصد بوده اما در مصوبه ی شورای سازمان نوسازی شهر تهران، ۳ درصد برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

تا امروز، پروانه های صادر شده جهت نوسازی بافت فرسوده نیز قابل قبول بوده است. بر اساس آمارهای موجود، تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سه ماه اول سال جاری، بیشتر از چند سال گذشته بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی در بخش دیگری از صحبت های خود به اولویت های سازمان اشاره کرد.

از اصلی ترین اولویت های سازمان نوسازی، تکمیل پروژه ی راه حضرت زهرا به طول ۹.۵ کیلیومتر است. این باغ بزرگ در منطقه ۱۷ و ۱۸ واقع شده و تا امروز، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیمانکاران این پروژه به صورت ۳ شیفت مشغول کار هستند و در تلاشند که هر چه سریع تر آن را پایان برسانند.

این پروژه شامل مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، خدمات آموزشی، پارکینگ و…است.

یکی دیگر از پروژه های اولویتی سازمان، تکمیل محدوده ی گردشگری تهران است که از محله ی کن شروع شده و تا شن چاله های منطقه ۱۸ ادامه پیدا می کند.

بر اساس گفته های مهدی هدایت، قرار است که فرودگان مهرآباد نیز به این محدوده اضافه شود و در نهایت به شن چاله های منطقه ۱۸ برسد و یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری تهران شود. وی تاکید کرد که مقدمات مورد نظر برای اجرای این طرح آماده شده و در حال برگزاری مسابقات معماری به شکل بین المللی هستند.

این مقام مسئول همچنین از اجرای فاز دوم کارخانه ی سیمان صحبت کرد و تاکید نمود که در این فاز، از کمک شرکت های دانش بنیان بهره گرفته شده است. فاز ابتدایی این پروژه در سال ۱۴۰۱ اجرا شد و حالا قرار است که فاز بعدی تا پایان امسال، اجرا گردد.

مهدی هدایت عنوان کرد که شهر تهران باید به شهری دانش بنیان تبدیل شود.

وی همچنین به فروش متری مسکن تهران نیز اشاره کرد و اعلام نمود که منتظر صدور اوراق سلف اسلامی هستند. به زودی این واحدها که حدودا ۷۵ متر دارند، عرضه می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است