رئیسی در قم: نهضت ملی مسکن شتاب گرفت

رئیسی در قم: نهضت ملی مسکن شتاب گرفت

افتتاح 3 هزار و 748 واحد مسکونی و واگذاری 3 هزار و 508 قطعه زمین در قم


سفر آخر هفته ای رئیس جمهور به قم، گرچه با ماجراها و حواشی مختلفی همراه بود اما دلیل اصلی آن، افتتاح طرح های نهضت ملی مسکن قم بود که به نظر می آید حالا روی غلطک افتاده و سرعت بیشتری پیدا کرده است. ابراهیم رئیسی در طی صحبت هایی که در مراسم افتتاح این طرح ها داشت، خاطرنشان کرد که تامین زمین متقاضیان مسکن ملی در کشور کاملا امکان پذیر است.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس جمهور در طی سفر خود و در میان مردم قم تاکید کرد که مسکن، یکی از اصلی ترین دغدغه های امروز خانواده هاست که باید به زودی برطرف شود. وی تصریح کرد که ظرفیت لازم برای تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن کاملا فراهم است.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خود به همکاری مدیران بخش های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که موضوع مسکن به یکی از اصلی ترین چالش های مدیران تبدیل شده و در جلسات شورای عالی مسکن در سطح ملی و استانی، به طور مداوم تامین زیرساخت ها بررسی شده و روند آن پیگیری می شود.
وی اعلام کرد که با وجود کارهای مختلفی که صورت می گیرد، همچنان اولویت اصلی دولت، ساخت مسکن است. بیش از هفت هزار واحد مسکونی در قم آماده شده و به متقاضیان خود تحویل داده شدند که نشان می دهد دولت در خصوص این موضوع، کاملاً جدی است و دغدغه مندانه به موضوع مسکن نگاه می کند.

یکی دیگر از محورهای صحبت رئیس جمهور، ساخت مسکن روستایی برای روستاییان بود. قرار است که مسکن روستایی با سرعت بیشتری پیگیری شود تا عقب ماندگی هایی که در این حوزه وجود دارد، جبران گردد. همچنین قرار به ساخت خانه های باکیفیت و استاندارد برای روستاییان است تا از هر لحاظ، نیازهای آنان تامین گردد.
یکی از موضوعاتی که برای دولت سیزدهم از اهمیت والایی برخوردار است، تکمیل طرح مسکن مهر می باشد. دولت سیزدهم میراث دار ۲۴۰ هزار واحد مسکونی از طرح مسکن مهر شد که در دولت های قبلی، توجهی به آن ها نشده بود و باید هرچه سریع تر تکمیل شوند.
رئیس جمهور تاکید کرد که دولت سیزدهم خود را متعهد به پایان این طرح می داند و حتی از منابع خود برای تکمیل پروژه های این طرح بهره خواهد برد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اثرات مثبت مسکن روی روحیه و امید مردم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

دولت خود را متعهد می داند که در استان قم، ۷۱ هزار واحد مسکونی دیگر هم بسازد.

در طی سفری که رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی به استان قم داشت، قرار بود که سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی افتتاح و واگذاری شود. همچنین ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین دیگر نیز به متقاضیان واگذار خواهد شد.
بخشی از برنامه رئیس جمهور به بازدید از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان می باشد و همچنین از عملیات بزرگراهی قم-کهک به طول ۱۷ کیلومتر بازدید به عمل آورده و آن را افتتاح خواهد کرد. در آخر نیز، از پروژه های راهداری استان قم به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، دیدن خواهد کرد.

بخشی از بازدیدهای رئیس جمهور نیز به حوزه های راهداری استان مربوط می شد. آزادراه در حال ساخت شهید سلیمانی در دست تکمیل است و پروژه ی توسعه خطوط و بهسازی ۱۰ کیلیومتر بلاک ساقه-باغیک نیز که ارزش ۴۲۰ میلیاردی دارد نیز، توسط رئیسی بازدید شد.
یکی دیگر از نقاط تمرکز سفر رئیس جمهور به استان قم، بازدید از شهرک های درحال ساخت است. شهرک پرنیان یک در دست تکمیل می باشد و قرار است ابراهیم رئیسی، کلنگ شهرک دوم پرنیان را نیز بزند. این دومین باری است که رئیس جمهور در طی دوران ریاست جمهوری خود به استان قم سفر کرده و از پروژه های عمرانی آن بازدید به عمل می آورد.
در طی این سفر، وزیر راه و شهرسازی نیز همراه ایشان حضور داشت و از طرح های مسکن سازی قم بازدید به عمل آورد. مدت هاست که توسط کارشناسان مختلف توصیه می شود که سرعت ساخت و ساز را بالا برده تا به اهداف نهضت ملی مسکن دست پیدا کنیم.
به نظر می آید که بعد از گذشت بیش از ۲ سال از آغاز طرح نهضت ملی مسکن، بلاخره این طرح روال سریع تری در پیش گرفته و احتمالاً به زودی شاهد رونق ساخت و ساز در کشور خواهیم بود. تنها از طریق تولید مسکن است که می توان بخشی از مشکلات بازار مسکن را حل و فصل کرد.

نکات قابل توجه
  • نهضت ملی مسکن در قم شتاب گرفته است.
  • تامین زمین متقاضیان مسکن ملی در سراسر کشور امکان پذیر است.
  • دولت سیزدهم متعهد به تکمیل طرح مسکن مهر و ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی دیگر در قم است.
  • برای حل مشکلات بازار مسکن باید سرعت ساخت و ساز را بالا برد.
  • در این سفر ۷ هزار واحد مسکونی آماده شده در قم به متقاضیان تحویل داده شد.
  • ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی دیگر افتتاح و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شد.

دیدگاه ها غیرفعال است