در جلسه انجمن انبوه سازان با وزیر راه چه گذشت؟!

در جدیدترین خبرها چنین به گوش می رسد که رئیس انجمن انبوه سازان ضمن تقدیر از عملکرد وزیر جدید راه و شهرسازی چنین گفته است: ماه ها بود که به دنبال برگزاری جلسه با مسئولین وزارت راه و شهرسازی بودیم که محقق نمی شد. اما با روی کار آمدن آقای بذرپاش بلاخره این نشست برگزار شد. به نظر می رسد که تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی بیشتر شده و پیشنهادهایی که برای تعدیل نرخ واحدهای مسکونی و تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن ارائه شد، مورد پذیرش وزیر قرار گرفت.

به گزارش پرشین سازه ، ایرج رهبر در خصوص این جلسه چنین توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن با آمدن آقای بذرپاش کمی به جنب و جوش افتاده است. شخص وزیر هم پیگیر رفع چالش ها و هدایت این طرح است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در ابتدای ماه کنونی، وزیر راه و شهرسازی با انبوه سازان جلسه ای برگزار کرد و به تمام پیشنهادات ما گوش داد. این در حالیست که ماه هاست که انجمن به دنبال برگزاری چنین جلسه ای است اما مهیا نمی شود. مهم ترین موضوعی که در حضور وزیر مطرح شد، پایین بودن توان متقاضیان مسکن است که انجمن نیز پیشنهاداتی در خصوص تامین مالی پروژه ها ارائه کرد.

ایرج رهبر در ادامه تصریح کرد: سازندگان اعلام آمادگی کرده اند که منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح ها را به صورت مشارکتی تامین کنند و در قبال آن، به صورت تهاتری زمین یا واحد مسکونی دریافت نمایند.

وی افزود: از آن جایی که تجربه ی مسکن مهر را داشتیم، این نگرانی را مطرح نمودی که ممکن است نقدینگی متقاضیان، کفاف اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ندهد و همین موضوع به طولانی شدن طرح ها بیانجامد. به همین دلیل شاید سرمایه و توان فنی بخش خصوصی گره گشا باشد. جناب وزیر نیز به مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران دستور داد که از نظرات سازندگان برای پیشبرد کارها و اجرای طرح استفاده شود.

ایرج رهبر در ادامه اشاره کرد که شهر تهران به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد و گفت: در حال حاضر تنها ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت می باشند که با نیاز واقعی شهر، فاصله ی معناداری دارد.

وی همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از چالش های اصلی طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: ابتدای سال جاری، قیمت هر کیلو میلگرد ۱۴ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۲۳ هزار تومان رسیده است. به همین نسبت دیگر نهاده های ساختمانی هم افزایش قیمت داشته اند.

رئیس انجمن انبوه سازان سراسری خاطرنشان ساخت که انتظار سازندگان این است که قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به تورم، تعدیل شود. در این میان آقای بذرپاش نیز چنین مسئله ای را پذیرفت و قرار بر این شد که قیمت ها در یک فرآیند کارشناسی، مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند.

دیدگاه ها غیرفعال است