خبر های خوش وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن

خبر های خوش وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن

وزیر راه و شهرسازی در آخرین صحبت های خود با مطبوعات و ضمن بازدید از متروی پرند، اعلام کرد که در طی ماه های گذشته، تلاش های زیادی از سوی مسئولین صورت گرفته است. با وجود افزایش قیمت بخش های مختلف پروژه ی مترو پرند، اما می توان گفت که پیشرفت آن محسوس و قابل توجه بوده است. مهرداد بذرپاش وعده داد که به زودی این پروژه به اتمام خواهد رسید و روزهای پایانی خود را سپری می کند.

به گزارش پرشین سازه ، پروژه متروی پرند با کمک قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست و بر اساس گفته های وزیر راه و شهرسازی، قرار است در طی روزهای آینده، تست گرم آن انجام شود.

بذرپاش خاطرنشان ساخت که برای تامین بخشی از برق متروی پرند از فرودگاه امام خمینی نیز کمک گرفته اند. امیدواری بر این است که پروژه ی مزبور تا میلاد پیامبر اکرم(ص) به اتمام رسیده و در همان روز و با حضور رئیس جمهور، افتتاح شود.

این مقام مسئول ضمن بازدید از پیشرفت پروژه ی متروی پرند، در خصوص مسکن نیز توضیحاتی ارائه داد و خاطرنشان ساخت که تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی، این است که مشکلات مسکن را نیز حل و فصل کند.

بذرپاش اعلام کرد:

در این مدت قیمت نهاده های ساختمانی بالا رفته و به تبع، قیمت مسکن و اجاره نیز افزایش پیدا کرده است. تمام تلاش ما بر این است که بتوان بازار مسکن را مدیریت و کنترل کرد. همزمان با افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند، متروی این شهر جدید نیز افتتاح خواهد شد.

این عضو هیئت وزیران تاکید کرد که وزارتخانه و دولت از راه های مختلفی برای کنترل بازار مسکن استفاده می کند. ابزارهایی مثل مالیات بر خانه های خالی، ساماندهی مشاوران و بنگاه های مشاور املاک، راه اندازی سامانه های ثبت معاملات اجاره و خرید و فروش مسکن، قانون ساماندهی بازار اجاره و …توسط دولت استفاده می شوند تا بتوان تورم و گرانی موجود در این بازار را کنترل کرد.

واگذاری زمین از هفته ی آینده!

کمبود مسکن یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در بازار وجود دارد. در سال های گذشته، ساخت و ساز به اندازه ی کافی صورت نگرفته و به همین دلیل، حالا دچار گرانی مسکن شده ایم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که وزارتخانه برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی، برنامه های زیادی دارد. همچنین تولید و عرضه ی زمین نیز در برنامه های دولت قرار گرفته که از هفته ی آینده شروع می شود. امیدواری بر این است که راهکارهای این چنینی بتوانند به بهبود وضعیت مسکن منجر شوند.

وی اعلام کرد که بر اساس آمارهای بانک مرکزی، رشد تولید مسکن و ساختمان در بهار سال ۱۴۰۱، منفی هشت درصد بوده است. اما با تلاش وزارتخانه و اجرای طرح هایی مثل نهضت ملی مسکن، امسال شاهد رشد ۱.۶ درصدی در حوزه ی ساختمان سازی بوده ایم.

لازم به ذکر است که رونق ساخت و ساز، در هفته ها و ماه های آینده بیشتر می شود و یک کارگاه ساختمانی بزرگ در کل کشور ایجاد خواهد شد.

وی همچنین سرعت ساخت مسکن در کل کشور را مطلوب دانست و خاطرنشان ساخت که در حال حاضر، عرضه ی مسکن نیز روند خوبی گرفته است. در تاریخ ۱ مهر امسال، هزار و ۴۷۰ واحد مسکن مهر در شهرهای پرند و پردیس به متقاضیان خود تحویل داده شد.

همچنین ۴ هزار واحد مسکن مهر دیگر در شهر پرند نیز به زودی تحویل داده می شوند. شهر پردیس نیز وضعیت خوبی از این بابت دارد و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

بذرپاش همچنین به خانه های خالی موجود در شهرهای جدید نیز اشاره کرد و تاکید داشت که با ساز و کارهای مختلف، در تلاش هستند که این خانه ها را به بازار عرضه کنند. عرضه ی این حجم از واحدهای خالی، شاید بتواند قیمت ها را تعدیل کند.

پانصد هزار قطعه زمین واگذار می شود!

وزیر راه و شهرسازی همچنین به عرضه ی ۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال جاری و در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد. در سال های گذشته، موانعی بر سر راه عرضه ی زمین و مسکن وجود داشت که حالا این موانع برداشته شده اند. عرضه ی گسترده ی زمین در روستاها خواهد بود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در انتهای صحبت های خود خاطرنشان ساخت که برنامه ریزی های دولت در حال جوابدهی است و احتکار زمین در محدوده ی شهرها و روستاها، رو به افول و فروپاشی می رود.

دیدگاه ها غیرفعال است