پیشرفت مسکن مهر در شهر پردیس شهریور ۱۴۰۲

پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس

گره کور مسکن مهر به نظر می آید که در حال باز شدن است! حالا سرپرست شرکت عمران پردیس می گوید که پیشرفت فیزیکی برخی از این واحدها، معقول بوده اما برخی از پروژه های فاز ۵، ۸، ۹ و ۱۱ باقی مانده بود که بلاتکلیف مانده بودند.

به گزارش پرشین سازه ، خلیل محبت خواه اعلام کرد که پیشرفت پروژه های مسکن مهر در شهر پردیس از ۲۰ الی ۹۰ درصد بوده است. قرار بر این شده که واحدهایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را طی یکی دو ماه آینده، تکمیل و به متقاضیان خود تحویل بدهند.

اما در این میان حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ الی ۱۳ هزار واحد دیگر نیز در این شهر وجود دارد که پیشرفت بالای ۵۰ درصد داشته اند. این واحدها نیز قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ به متقاضیان خود تحویل داده شوند.

در این میان، ۷ هزار واحد دیگر می ماند که نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. تحویل این واحدهای نیمه کاره مسکن مهر، به سال آینده موکول شد.

سرپرست شرکت عمران پردیس تاکید کرد که تمام تلاششان بر این است که اعتبارات لازم برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به دست پیمانکاران برسد. در نتیجه ی این تلاش ها، حالا ۱۰ هزار واحد آماده ی تحویل هستند.

خلع ید پیمانکار فاز ۱۱ پردیس!

خلیل محبتخواه تاکید کرد که هیچگونه تعارفی با پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نمی کنند، ندارد. فاز ۱۱ یکی از بحران های اصلی شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر بوده است. شرکت کوزو که ساخت این فاز را بر عهده داشت، عملا فعالیت های خود را تعطیل کرده بود.

این مقام مسئول تاکید کرد که شرکت مزبور، مبالغی دریافت کرده بود و قرار بود که پروژه ها را فعال نگه داشته و در زمان مقرر به متقاضیان تحویل دهد. اما فاز ۱۱ شهر پردیس، بیشترین واحد نیمه کاره را دارد.

خلیل محبتخواه گفت:

چندین هزار متقاضی در انتظار تحویل گرفتن واحدهای خود بودند. به همین دلیل به مشکلات و مسائل فاز ۱۱ پردیس ورود کردیم و تصمیمات جدی در این خصوص گرفته شد. در نهایت، قرارداد پیمانکار این فاز خلع ید شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد که در حال حاضر، فاز ۱۱ روند پیشرفت خوبی دارد و افراد زیادی در حال آماده سازی، نصب آسانسور و…هستند. از زمانی که خلع ید کوزو انجام شد، تکلیف این واحدها نیز مشخص شده است.

محبتخواه همچنین تاکید کرد که برای انتخاب پیمانکاران جدید، اصل خوش نامی و مورد تایید بودن را مد نظر قرار داده اند و با توجه به توانایی هر یک از این پیمانکاران، تکمیل ۴ الی ۱۰ بلوک را به آن ها سپرده اند.

سرپرست شرکت عمران پردیس خاطرنشان ساخت که از زمانی که فاز ۱۱ به پیمانکاران جدید سپرده شده است، فعالیت های شبانه روزی صورت می گیرد و همین موضوع منجر به ایجاد امیدواری میان متقاضیان آن شده است.

متقاضیان فاز ۱۱ سال ها بود که منتظر دریافت واحدهایشان بودند و وعده های مختلف خسته شان کرده بود. اما حالا وضعیت تکمیل این واحدها مثبت است.

وی در بخش نهایی صحبت های خود تاکید کرد که بحران فاز ۱۱ به پایان رسیده و به زودی، واحدها را به متقاضیان تحویل می دهند تا بر اساس سلیقه خود، آن ها را چیدمان کنند.

خلیل محبتخواه، تاکید کرد که به جز اقاله قرارداد شرکت کوزو، باقی خلع ید این شرکت در دوره های گذشته صورت گرفته است. حالا که پیمانکار و سازندگان جدید پای کار آمده اند، متوجه شده اند که باید اول از هر چیز، مقاوم سازی این ساختمان ها را در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد که انتخاب پیمانکاران از طریق اجرای مناقصه صورت گرفته و از میان افراد مختلف، پیمانکاران خوش نام از لحاظ فنی و مالی را جایگزین کرده اند.

برخورد شدید در انتظار پیمانکاران کم کار!

سرپرست شرکت عمران پردیس تاکید کرد که کم کاری پیمانکاران پذیرفته نیست و هر پیمانکاری که کوچک ترین بدعهدی یا کم کاری در تکمیل مساکن مهر داشته باشد، فوراً کنار گذاشته خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که کنار گذاشتن این پیمانکاران کم کار، بدون هزینه هم نخواهد بود. بلکه بررسی های مختلفی صورت می گیرد و میزان خسارتی که در اثر بدعهدی به پروژه وارد شده، از پیمانکار دریافت می شود.

خلیل محبتخواه در انتها دوباره تاکید کرد که دوره ی تعیین تکلیف پیمانکار برای مردم و دولت گذشته است. تنها وظیفه ی آن ها، ساخت مسکن بر اساس قرارداد است چرا که بابت چنین کاری، هزینه دریافت می کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است