پیگیری مشکلات بیمه کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس

پیگیری مشکلات بیمه کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی مسائل بیمه کارگران ساختمانی و شرکت‌های زیان‌ده شستا در کمیسیون اجتماعی مجلس


جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد و در طی آن به مسائل مهمی همچون بیمه کارگران ساختمانی، متولی شدن سازمان تامین اجتماعی در بحث درمانی، دغدغه ها و کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد و …پرداخته شد.

به گزارش پرشین سازه ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به این موضوعات، خاطرنشان ساخت که دغدغه اصلی نمایندگان مجلس این بود که مشکلات مربوط به کارگران برطرف شود و تلاش کردند که با تدابیر اتخاذ شده، کمبودهای موجود را جبران کنند.

نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص نشست این کمیسیون به تاریخ ۲۱ مرداد، توضیحاتی ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که در جلسه این کمیسیون، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز حضور داشتند و به موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پرداخته شود.

ولی داداشی در ادامه به یکی از اصلی ترین دغدغه های بازنشستگان پرداخت و خاطرنشان ساخت که سوال اصلی نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس این است که چرا در پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به حساب بازنشستگان کشور و لشکری تاخیر ایجاد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز در پاسخ به این موضوع اعلام کرد که با مصوبه دولت و هماهنگی هایی که با هیات امنای تامین اجتماعی انجام دادیم، پرداخت های مزبور با تاخیر چند روزه انجام شد و با همین پیش پرداخت، فرآیند متناسب سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است.

سهام بیمه کارگران حل خواهد شد؟

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و سهام بیمه آنان، یکی دیگر از دغدغه های مهم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بود. به شکل موردی در بیشتر حوزه های انتخابیه، مشکلات و دغدغه هایی وجود داشت که خوشبختانه رئیس سازمان تامین اجتماعی قول مساعد همکاری داد و قرار شد که با تدابیر اتخاذ شده، کمبودهای موجود در این حوزه، حل شوند.

مدت هاست که کارگران ساختمانی و نمایندگان آن ها بر سر موضوع بیمه تامین اجتماعی مشکل دارند و بارها اعلام شده که سهم کارفرما از پرداخت سهم بیمه باید افزایش پیدا کند. حالا با وعده های رئیس سازمان تامین اجتماعی باید ببینیم که این موضوع به کجا خواهد رسید و آیا کارگران ساختمانی موفق به حل مسئله سهام بیمه کارگری خواهند شد یا خیر؟!

شرکت های زیان ده شستا

در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز حضور داشت و در بخشی از این نشست به ارائه وضعیت شرکت ها و هلدینگ های تحت نظر شستا پرداخت. به نظر می آید که با توجه به گزارش های ایشان، وضعیت خیلی از این شرکت ها جالب توجه نیست.

ولی داداشی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی، سوالات مختلفی در خصوص شرکت های زیرمجموعه شستا و میزان ضرر و زیان آن ها داشتند که مدیرعامل شستا به آن ها پاسخ داد و نمایندگان نیز توضیحات لازم را در خصوص تصمیماتی که قرار است برای این شرکت های زیان ده گرفته شود، دریافت کردند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اجتماعی اعلام کرد که گلایه هایی از بابت عدم تعامل مدیران شستا با نمایندگان کمیسیون اجتماعی وجود داشت که بر اساس وعده های مدیران این مجموعه، قارر شد که شستا و سازمان تامین اجتماعی، ارتباط خود را با این کمیسیون عمیق تر کرده و ارتباط تنگاتنگ تری برقرار کنند.

نمایندگان مجلس همواره آماده اند که خواسته های مردم را به این سازمان ها انتقال داده و بهره وری شستا و سازمان تامین اجتماعی را بالاتر ببرند. خوشبختانه صحبت هایی در خصوص این موضوع صورت گرفت و قرار شد که مدیران این سازمان ها در صورت مشاهده نقاط ضعف یا نقطه کور در قانون یا آئین نامه های مربوط به این حوزه، مراتب موضوع را به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند.

قرار شد که برای بهره وری بیشتر، سازمان تامین اجتماعی و شستا که به طور مستقیم بر زندگی بازنشستگان عزیز کشور اثر دارند، ارتباط عمیق تری با کمیسیون اجتماعی مجلس برقرار کرده و به این ترتیب در راستای حل مشکلات موجود حرکت کنند.

وعده های سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری سهام بیمه کارگران ساختمانی نیز، از جمله اتفاقات خوشی بود که در طی این جلسه رخ داد. حال باید منتظر ماند و دید که سازمان تامین اجتماعی تا چه حد به وعده های خود پایبند می ماند و عملکرد مجلس برای پیگیری این موضوع، چگونه خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است