موجران برای تخلیه مسکن به شرخرها متوصل شده اند

موجران برای تخلیه مسکن به شرخرها متوصل شده اند!

بازار ملک و املاک روزهای خوشی را نمی گذارند اما این وضعیت منجر به انتشار اخبار عجیب و غریب زیادی در این حوزه شده است. برخی از موجرین برای دور زدن قوانین مربوط به سقف افزایش اجاره، اقدام به استخدام شرخر کرده اند تا مستاجر را از خانه های خود بیرون کنند.

به گزارش پرشین سازه ، بازار مسکن به قدری آشفته و سردرگم شده است که شنیدن چنین اخبار عجیب و غریبی، دور از انتظار نیست. مشاغل کاذبی مثل شرخری، پایشان به بازار اجاره مسکن باز شده و وضعیت را وخیم تر کرده اند.

گزارش های موجود نشان می دهد که در سال جاری با اعلام اخبار مبنی بر تعیین سقف اجاره بهای مسکن ، خیلی از موجرین این افراد شرخر را مسئول کرده اند تا تخلیه ی مستاجران را عملی کنند. در این میان، هیچگونه حمایتی هم از مستاجر نمی شود و وی ناچار است که برای نجات جان یا آبروی خود، خانه ی مزبور را تخلیه کند.

گرچه کارشناسان مسکن بارها گفته بودند که تعیین سقف های افزایش اجاره مسکن کارساز نیست اما حتی بدبین ترین کارشناسان نیز تصور نمی کردند که به دوران شرخری برگردیم و شاهد چنین رویدادهایی در سطح جامعه باشیم.

یکی از این مستاجران که در شمال تهران ساکن بوده است، ماجرای ملاقات با شرخر را چنین توصیف می کند:

زمانی که موعد تمدید قرارداد رسید به صاحبخانه گفتم که سقف افزایش اجاره بها ۲۵ درصد است اما وی خیلی عصبانی شد و اعلام کرد که اگر ودیعه ی مسکن را ۱۰۰ درصد بالا نبرم، باید هر چه سریع تر خانه را تخلیه کنم.

وی در ادامه تاکید کرد که گرچه دریافت حکم تخلیه ی مسکن استیجاری برای مالکان خیلی سخت شده اما همواره راه هایی مثل استخدام شرخر و اراذل، موجود است. کما اینکه مالک مزبور، در نهایت با استفاده از شرخر توانسته که مستاجر را از خانه بیرون کند.

جستجوی کوتاهی در فضای مجازی و آگهی های مربوط به شرخری نشان می دهد که اوضاع بدتر از آن است که تصور می شد. کافیست به آگهی های تخلیه ی فوری واحد مسکونی مراجعه کرد. در صورتی که خود را مالکی معرفی کنید که تصمیم به بیرون انداختن مستاجر خود دارد، با پیشنهادهای عجیب و غریبی از سوی این شرخران مواجه می شوید.

یکی از آن ها می گوید که تخلیه ی فوری مستاجر ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. اما روند کار تضمینی است و ظرف مدت ۲۰ روز، مستاجر ناچار به تخلیه ی واحد مسکونی می شود.

در این میان، شرخران روش های متنوعی را برای تخلیه کردن مستاجر در نظر می گیرند. برخی از آن ها، مزاحمت های مختلفی برای ساکنین منزل مسکونی ایجاد می کنند. در محله، داد و فریاد می کنند و آبروی مستاجر را در معرض خطر قرار می دهند. بخشی دیگر به در منزل ضربه می زنند و خلاصه از هر روشی بهره می برند تا مستاجر عاصی شده و در نهایت خانه را تخلیه کند.

نکته ی غم انگیز این جاست که معمولا این روش های مزاحمتی جواب می دهد و موجر به هدف خود می رسد. در این میان هزینه کردن ۳۰ میلیون هم، عدد چندان بالایی نیست چرا که با اجاره دادن واحد مزکور به رقم بالاتر، سود بیشتری نصیبش می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است