متقاضیان قرارداد آنلاین اجاره مراقب کلاهبرداران باشند

متقاضیان قرارداد آنلاین اجاره، مراقبت کلاهبرداران باشند

مدت زمان زیادی از انتشار اخبار مربوط به رایگان شدن ثبت قرارداد اجاره نگذشته است اما خیلی زود، کلاهبرداران نیز دست به کار شده اند. به گفته ی رئیس پلیس فتا در استان خراسان جنوبی، به بهانه ی ثبت آنلاین و رایگان قرارداد اجاره ی مسکن، کلاهبرداری های صورت گرفته است.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس پلیس فتا ضمن اعلام این خبر، به متقاضیان هشدار داد که مراقب سوءاستفاده های احتمالی از این موضوع باشند و با آگاهی کامل، اقدام به ثبت آنلاین قراردادهای اجاره ی خود نمایند.

سرهنگ قدرت الوانی تاکید کرد که ثبت قرارداد اجاره به صورت آنلاین، نیازی به حضور در بنگاه ندارد و کل پروسه، رایگان است.

از آن جایی که تعداد مستاجران کشور بسیار زیاد است، بنابراین جامعه هدف مناسبی برای کلاهبرداران و مجرمان سایبری خواهند بود. به همین دلیل است که این روزها، مجرمان سایبری تکاپوی زیادی دارند تا راهی برای کلاهبرداری پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا در استان خراسان جنوبی، اعلام کرد که این مجرمان، آگهی های مختلفی را در فضای مجازی منتشر می کنند. این آگهی ها مربوط به اجاره ی املاک است. سپس از متقاضیان می خواهند که برای ثبت آنلاین قراردادهای خود، وارد لینک جعلی موجود در آگهی شوند و سپس در مدت زمانی کوتاه، حساب افراد را خالی می کنند.

کافیست روی یکی از این لینک های جعلی کلیک شود تا متقاضی به صفحات فیشینگ هدایت شده و به این ترتیب، حساب بانکی اش خالی شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی، نسبت به وقوع این جرائم هشدار داد و از متقاضیان درخواست کرد که فقط به وبسایت رسمی سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند.

تمام کسانی که می خواهند قرارداد اجاره ی خود را به صورت آنلاین ثبت کنند، بهتر است تمام خبرهای مربوط به این سامانه را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند و هیچ توجهی به وبسایت ها و آگهی های مجهول نداشته باشند.

بیشتر تبلیغاتی که در خصوص ثبت قرارداد اجاره به شکل آنلاین، منتشر می شود، ابزاری برای کلاهبرداران است تا حساب های افراد را تخلیه کنند.

این مقام مسئول همچنین از تمام مردم درخواست کرد که با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ، گزارش های خود مبنی بر فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی را، ارسال نمایند.

وی همچنین عنوان کرد که آخرین اخبار مربوط به رویدادهای سایبری را می توان از طریق آدرس وبسایت پلیس فتا به دست آورد.

در ضمن شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ نیز به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا متصل است و به شکل شبانه روزی آماده است تا پاسخگوی سوالات شهروندان سراسر کشور باشد.

انتشار اخبار مربوط به ثبت قرارداد آنلاین اجاره، باعث شده است که خیلی از کلاهبرداران سایبری و فیشینگ دست به کار شوند و به دنبال راهی برای تخلیه ی حساب متقاضیان باشند.

با توجه به اینکه احتمال استقبال فراوان از این سامانه، زیاد است؛ بنابراین باید اقدامات لازم در جهت پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا صورت بگیرد.

لازم است که شهروندان و متقاضیان ثبت قرارداد آنلاین اجاره نیز توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و کاملا هشیار باشند.

در روزهای اخیر، هیجان زیادی در خصوص ثبت قرارداد اجاره به شکل آنلاین در میان موجرین و مستاجرین به وجود آمده است. به خصوص با توجه به این نکته که کل روند ثبت قرارداد رایگان خواهد بود و دیگری نیازی به مراجعه به دفاتر معاملات املاک نیست.

همین موضوع ممکن است منجر به رفتارهای هیجانی در متقاضیان شود. در نتیجه باید هشیاری کاملی در خصوص این موضوع داشت.

دیدگاه ها غیرفعال است