ساخت مسکن ملی پرند، متری ۱۰ میلیون

ساخت مسکن ملی پرند، متری 10 میلیون

جزئیات جدید از نهضت ملی مسکن در پرند: قیمت، زمان تکمیل، آورده متقاضیان و ...


بر اساس آخرین گزارش هایی که از سوی مقامات رسمی منتشر شده، واحدهای نهضت ملی مسکن در پرند، با قیمت متری ۱۰ میلیون تومان ساخته می شوند. از آن جایی که بخش زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن تهران قرار است در این شهر ساخته شوند، می توان این قیمت را برای بسیاری از شهرهای استان تهران لحاظ کرد.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد که نزدیک به ۴ هزار از واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهر تا تابستان امسال تکمیل شده و به دست صاحبان خود خواهد رسید.

آرش صیادی خاطرنشان ساخت که سهم کلی شهر پرند از طرح مزبور، ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بوده که هر یک از واحدها، در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته اند. از این میان، بخشی هم به طرح اقدام ملی مربوط بوده اند که تعدادشان به ۳ هزار واحد می رسد. ساخت این واحدها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود و امیدواری بر این است که بخش زیادی از آن ها تا تابستان تکمیل شود.
طرح نهضت ملی مسکن پرند نیز از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تلاش می شود که خیلی زود، بخشی از این واحدها تکمیل شده و به دست متقاضیان خود برسد. البته بر اساس گفته های محمد آئینی، بخشی از واحدهای مزبور آماده هستند اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت های آب و فاضلاب و …فعلاً امکان واگذاری آن ها وجود ندارد. در صورتی که تاسیسات این واحدها تامین شود، می توان تا ۴ هزار واحد مسکونی را در تابستان امسال به بهره برداری رساند. از این میان سهم نهضت ملی مسکن ۱۷۰۰ واحد مسکونی است.

کل متقاضیانی که برای مسکن ملی پرند ثبت نام کرده اند به ۲۲۰ هزار نفر می رسد. از این میان ۸۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند. یکی از مشکلات اصلی برای آغاز ساخت و ساز این واحدها، تامین زمین بود که خوشبختانه با الحاق اراضی به محدوده پرند در طی دو نوبت، این مشکل برطرف شد. به این ترتیب حالا ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت هستند و بخشی از آن ها نیز به زودی برای بهره برداری آماده خواهند بود.
البته با وجود تلاش هایی که در راستای تامین زمین صورت گرفت، هنوز هم برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی، کمبود زمین وجود دارد. به این ترتیب و بر اساس این آمارها باید زمینی به وسعت ۱۳۰۰ هکتار تامین شود تا مشکل کمبود زمین حل گردد.
یکی از شهرک هایی که در حال حاضر در شهر جدید پرند، روند ساخت خود را طی می کند، شهرک اعتمادیه است که ظرفیت ساخت ۱۱ هزار واحد را دارد اما به هرحال، هنوز هم کمبود زمین برای ۴۰ هزار واحد به قوت خود باقیست.

به جز مشکل تامین زمین، معضل بزرگ دیگری که در رابطه با نهضت ملی مسکن پرند وجود دارد، آورده های مالی متقاضیان است. در حال حاضر، هر متقاضی برای تکمیل واحد خود باید مجموعاً ۷۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشد. به این ترتیب می توان گفت که ساخت یک مسکن ۷۰ متری در پرند، متری ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد برد. البته آرش صیادی تاکید کرد که عدد اعلام شده با احتساب هزینه مشاعات می باشد.
وی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد:

وزارت راه و شهرسازی و تمام تیم دولت تلاش کرده اند که تا قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن را مدیریت کنند و قیمت یکسانی برای تمام آن ها در نظر بگیرند اما قیمت اعلام شده با تورم واقعی کشور همخوانی ندارد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان ساخت که وزارت راه و شهرسازی برای کاهش هرچه بیشتر قیمت ها، زمین را به صورت رایگان در اختیار پروژه های نهضت ملی مسکن قرار داد اما باز هم برای بسیاری از اقشار جامعه و متقاضیان این طرح، آورده های مالی بسیار سنگین است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از متقاضیان مسکن ملی درخواست کرد که آورده های خود را به موقع پرداخت کنند تا مشمول تعدیل قراردادها نشوند.

صیادی در ادامه به طرح های متنوع مسکن سازی برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در حال حاضر، ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران در نظر گرفته شده که وزارت ارشاد مجری ساخت آنهاست و در مرحله بتن ریزی قرار دارند.
وی همچنین در خصوص واحدهای خالی شهر پرند و روند شناسایی آن ها نیز توضیحاتی ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که در سال گذشته، ۱۳ هزار واحد شناسایی شده و در حال حاضر نیز ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند. البته احتمال دارد که تعداد واحدهای خالی بیشتر از این حرف ها باشد و ۳ هزار واحد خالی دیگر نیز شناسایی شود.
آرش صیادی در پایان صحبت های خود تاکید کرد که خرید و فروش امتیاز نهضت نلی مسکن غیرقانونی است و این امتیاز هیچگونه هویت حقوقی برای خود ندارد. بنابراین بهتر است متقاضیان مسکن ریسک نکرده و سرمایه های خود را به خطر نندازند.

خلاصه مطالب این خبر
  • جزئیات جدید از نهضت ملی مسکن در پرند: قیمت، زمان تکمیل، آورده متقاضیان و …
  • ساخت ۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در پرند تا تابستان امسال
  • قیمت مسکن ملی در تهران چقدر است؟
  • آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن در پرند چقدر است؟
  • مشکلات ساخت نهضت ملی مسکن در پرند؛ از کمبود زمین تا آورده سنگین متقاضیان

دیدگاه ها غیرفعال است