دعوت از انبوه سازان برای مشارکت در ساخت شهرهای جدید

دعوت از انبوه سازان برای مشارکت در ساخت شهرهای جدید

شهرهای جدید یکی از اصلی ترین محل های اشتغال صنعت کاران ساختمانی است. ده ها شهر جدید در سراسر کشور ساخته شده و هنوز هم ساخته می شود. به همین دلیل است که مدیرعامل شرکت عمران اعلام کرده که سازندگان بخش خصوصی برای تحقق اهداف دولت در راستای ساخت مسکن و ایجاد شهرک های جدید، می توانند مشارکت داشته باشند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ی بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان اعلام کرد که ساخت شهرک ها و شهرهای جدید، اولویت اصلی دولت است.

علیرضا جعفری اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید تلاش می کند تا شهرهایی باکیفیت بسازد. به این معنا که شهرهای جدید، به عنوان سکونتگاه هایی باکیفیت و سرزنده شناخته شوند.

در حال حاضر، بسیاری از شهرهای جدید با معضل بزرگ، زیرساخت و روبنا مواجه هستند. به همین دلیل است که کیفیت زندگی در این شهرها، معمولا جالب توجه نیست و خیلی از ساکنان را با دردسرهای اجتماعی و فرهنگی مختلفی رو به رو کرده است.

علیرضا جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که شرکت عمران شهرهای جدید، تلاش دارد که از ظرفیت های متعددی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی وجود دارد در راستای پایدارسازی کالبد شهری بهره ببرد. در واقع این مسئله، یکی از اولویت های اصلی شرکت عمران شهرهای جدید است.

فناوری ها و صنایع جدیدی که در حوزه ی ساختمان سازی و مصالح وجود دارند، می توانند ابزار خوبی برای ساخت این شهرهای پیشرفته و نوگرا باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد که برگزاری چنین نمایشگاه هایی، توان واقعی صنعت گران ایرانی را به نمایش می گذارد.

وی همچنین تاکید کرد که در تولید مسکن باید از مصالح باکیفیت و استاندارد استفاده شود. در واقع، این مصالح و ساختمان سازی به قدری باید با کیفیت باشد که آرامش را برای ساکنین ساختمان به همراه بیاورد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد که ابزار اصلی برای ایجاد آرامش ساکنان یک ساختمان، استفاده از ظرفیت های صنعتی سازی و هوشمندسازی است.

ساختمان های هوشمند که به مدل صنعتی ساخته می شوند، کیفیت بالاتری دارند و شرایط زندگی در آن ها ساده تر است.

جعفری خاطرنشان ساخت که برای دستیابی به این هدف، نیاز است که دولتمردان حمایت جدی از این موضوع داشته باشند. تجاری سازی بدون کمک دولت میسر نخواهد بود. همچنین تاکید ویژه ای روی آموزش نگاه هوشمندسازی و فرهنگ تولید مسکن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد که برای آموزش این مسائل، به شکل تدریجی عمل خواهند کرد.

وی همچنین از موضوع مدیریت زمان و هزینه های یک پروژه ی مسکونی صحبت کرد و خاطرنشان ساخت که چنین مدیریت هایی می تواند به رشد تولید مسکن منجر شود. مصالح ساختمانی با کیفیت باید در دسترس همگان باشد و ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد، به کار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد که برای نیل به این مقصود، قرار است که قراردادهایی با پیمانکاران بسته شود و در این قراردادها، سازندگان را به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در تولید انبوه مسکن و ملک، متعهد سازد.

علیرضا جعفری مجددا تاکید کرد که تمام سازندگان و انبوه سازان می توانند در ساخت شهرها و شهرک های جدید مشارکت داشته باشند. شرکت عمران شهرهای جدید نیز برنامه دارد که خدمات عمومی، عمرانی، شهری و دیگر خدمان روبنایی و زیربنایی را ارائه کند تا توسعه ی پایدار شهری رخ بدهد.

وی در نهایت از تمام کسانی که ایده ای در حوزه ی ساخت مسکن دارند یا صنعتگر هستند، درخواست کرد که در امر تولید مسکن همراه دولت باشند. چرا که قرار است به زودی، دولت ساخت ۵۰ شهر جدید و ۲۷ شهرک ساحلی را در پیش بگیرید و حتما به همکاری بخش خصوصی نیاز دارد.

طرح نهضت ملی مسکن نیز در پیش است و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بدون حضور بخش خصوصی میسر نخواهد بود. اما مسئله این جاست که هنوز هم اختلاف نظرهای جدی در خصوص هزینه های ساخت و ساز این واحدها وجود دارد. انبوه سازان می گویند که اعداد و ارقامی که از سوی دولت اعلام می شود، به هیچ وجه با واقعیت های بازار همخوانی ندارد.

از سوی دیگر، به نظر می آید که دولت برای ساخت این واحدها، چاره ی دیگری جز تاکید بر روی همین قیمت های غیرواقعی ندارد. بنابراین اصلا مشخص نیست که سرنوشت این طرح عظیم مسکن سازی دولتی چه خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است