تحویل ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در دهه فجر

تحویل 400 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در دهه فجر

یکی از اصلی ترین حوزه های تمرکز دولت سیزدهم، ساخت مسکن برای نیازمندان بوده است. حالا که دهه فجر نزدیک شده، اخباری مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان به گوش می رسد.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس اعلام کرد که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، برای تعدادی از مددجویان این کمیته، ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده و تحویل داده می شود.

مرتضی موصلی، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اعلام کرد که نهاد کمیته امداد، پروژه های مختلفی برای افتتاح در سالگرد انقلاب دارد که یکی از آنها، افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده برای مددجویان این کمیته است.
بخش زیادی از اقشار آسیب پذیر جامعه برای خانه دار شدن، چشم امید به دولت و نهادهای این چنینی دوخته اند. با توجه به گرانی بیش از حد مسکن، خرید این کالا از دسترس طبقات متوسط رو به بالای جامعه نیز خارج شده است و در حال حاضر، صاحبخانه شدن رویای مشترکی است که بیشتر طبقات جامعه، آن را به خواب می بینند.

در مناسبت هایی مثل دهه فجر، اقداماتی که دولت، نهاد و سازمان های حمایتی مسکن در طی سال انجام داده اند، رونمایی خواهد شد و حالا که صحبت از تحویل ۴۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان و مددجویان استان فارس شده، امیدواری نسبت به رونق چنین طرح هایی بیشتر شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس اعلام کرد که چنین اقدامی بدون حمایت های نظام بانکی و اعتماد دولت، امکان پذیر نبود. علاوه بر این، در بودجه ی سال جاری، مبالغ ویژه ای به این نهاد اختصاص پیدا کرده که در جهت اشتغالزایی جامعه هدف به کار ببرد.
مرتضی موصلی تاکید کرد که طرح اشتغال زایی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. این اشتغال زایی در بحث های مختلفی مثل کشاورزی، نیروگاه های کوچک مقیاس و…خواهد بود.
امیدواری بر این است که با رونق اقتصادی و اشتغال زایی در میان مددجویان کمیته امداد، بتوان قدرت خرید آن ها را بالاتر برد و گذران زندگی را برای این خانواده ها راحت تر کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های خانوار است و در حال حاضر، به دلیل مشکلاتی که در حوزه ی مسکن وجود دارد، لزوم حمایت های دولتی از اقشار آسیب پذیر، نمود بیشتری دارد.
بر اساس گفته های موصلی، از دهه فجر سال گذشته تا به امسال، ۱۶۸۵ واحد مسکونی توسط این نهاد ساخته شده و به مددجویات تحویل داده شده است. کل اعتباری که برای ساخت این واحدها صرف شده، بیش از ۱ هزار میلیارد ریال بوده است.
در دهه فجر امسال نیز ۴۰۰ واحد دیگر هم تکمیل شده و به دست متقاضیان خواهد رسید. وی اعلام کرد که در ۱۴ اسفند امسال و مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد، ۹۰۰ واحد دیگر نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. رئیس جمهور نیز در مراسم بهره برداری از این واحدها حضور خواهند داشت.

امیدواری بر این است که هرچه سریع تر، الباقی واحدهایی که در دست ساخت هستند نیز تکمیل شده و به متقاضیان خود تحویل داده شود.
یکی از اصلی ترین حمایت هایی که کمیته امداد دریافت کرده، از سوی ۴۰۰ هزار خیّر و نیکوکار استان فارس بوده است. با کمک های ایشان، در دهه فجر امسال قرار است هزار سری جهیزیه به زوج های جوانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، اهدا شود.
این مقام مسئول در انتهای سخنان خود، صحبت های امام را یادآور شد و خاطرنشان ساخت که یکی از اصلی ترین جهت گیری های ایشان، ارتباط با مردم بود. ایشان تلاش می کرد که چنین ارتباطی را توسعه دهد و کمیته امداد نیز همین رویکرد را در پیش گرفته است.

کمیته امداد استان فارس، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت های مختلف و به خصوص در چنین ایامی، میزهای خدمت متعددی برپا می کنند تا به طور مستقیم با مردم در ارتباط بوده و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.
موصلی اعلام کرد که در طی ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۱۸۰۰ دیدار چهره به چهره با مردم استان فارس صورت گرفته است و درخواست هایی که توسط این افراد انجام شده، در سیستم ثبت شده است.
امیدواری بر این است که بتوان هر چه سریع تر نسبت به درخواست مردم رسیدگی های لازم را انجام داد.

دیدگاه ها غیرفعال است