بسته تشویقی شهرداری اصفهان برای دریافت پروانه ساختمانی

بسته تشویقی شهرداری اصفهان

بسته تشویقی برای سازندگانی که تصمیم به دریافت پروانه ساختمانی دارند، تعریف شده و حالا گفته می شود که اگر سازندگان و شهروندان بتوانند در سال جاری این بسته های تشویقی را دریافت کنند از افزایش ۳۳ درصدی نرخ تراکم در سال آینده معاف خواهند شد.

به گزارش پرشین سازه ، نشستی با اصحاب رسانه برگزار شد و در آن، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان به توضیح بسته تشویقی مدیریت شهری برای دریافت پروانه ساختمانی پرداخت و خاطرنشان ساخت که در سال آینده، قیمت تراکم ساختمانی اصفهان در سال آینده، نزدیک به ۳۳ درصد افزایش پیدا می کند.

محسن گلی اعلام کرد که سازندگان و شهروندانی که امسال این بسته تشویقی را دریافت کنند مشمول افزایش قیمت تراکم در سال آتی نخواهند شد. در واقع، علاوه بر دریافت تخفیف ۲۰ درصدی، از پرداخت ۳۳ درصد افزایش قیمت تراکم نیز معاف خواهند بود.
تنها یک ماه به آغاز سال مانده و در حال حاضر، بهترین فرصت برای استفاده از این تخفیف ۵۲ درصدی است.
یکی از دلایل افزایش قیمت تراکم ساختمانی، بالا رفتن هزینه های شهرداری و نرخ تورم است. محسن گلی می گوید که باید درآمد پایدار شهرداری بیشتر شود. علاوه بر این، درآمدهای پایدار نباید منجر به تخریب محیط زیست شوند. به همین دلیل باید برنامه ریزی های دقیق تر و شفاف تری در این راستا صورت بگیرد.

بیشتر برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال آینده است و تا پایان سال، سازندگان فرصت دارند که از قیمت های کنونی استفاده کنند.
مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان اعلام کرد:

اصلی ترین هدف این بسته تشویقی این است که سازندگان بتوانند با نقدینگی کمتر، پروانه ساختمانی دریافت کنند. در این بسته، سازندگان می توانند ۴۰ درصد از هزینه های صدور پروانه ساختمانی را به شکل غیرنقد پرداخت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که در سال آتی، قطعا قیمت تراکم اصفهان با افزایش رو به رو خواهد شد. پیش بینی ها بر این است که این هزینه ها به شکل میانگین تا ۳۳ درصد افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از دلایلی که شهرداری اصفهان اقدام به ارائه این بسته تشویقی کرده است، رکود سنگین ساخت و ساز است. در حال حاضر کمتر سازنده ای دست به ساخت می زند و شهرداری اصفهان، چاره ای جز ارائه این بسته های تشویقی نداشت.
ارائه تخفیف و مشوق در صدور پروانه ساختمانی باعث آشتی سازندگان با بازار تولید مسکن می شود و رونق خوبی به این صنعت می دهد.
یکی از سوالاتی که مطرح می شود، این است که بسته ی تشویقی مزبور شامل چه چیزهایی است؟ بر اساس گفته های محسن گلی، این بسته تشویقی قرار است شامل تخفیف، تقسیط و پرداخت به شکل ملکی باشد.

مثلا می توان پروانه ساختمانی را بدون کارمزد و در طی چند قسط پرداخت کرد. همچنین تخفیف های ۵۰ درصدی نیز برای صدور پروانه ساختمانی لحاظ شده است. الباقی مبلغ پروانه ساختمانی نیز به شکل ماهیانه و در طی ۱۲ قسط پرداخت می شود. یکی دیگر از شرایط پرداخت هزینه های پروانه ساختمانی این است که شهروندان ۴۰ درصد هزینه ها را به صورت نقدی پرداخت کنند و بقیه هزینه ها را در طی ۸ قسط و بدون کارمزد تسویه کنند.
در کنار این دو روش، شیوه ی دیگری برای پرداخت هزینه مجوزهای ساختمانی وجود دارد که طی آن، فقط ۳۰ درصد هزینه ها به شکل نقدی پرداخت می شود. الباقی در طی شش قسط و بدون کارمزد، تسویه می گردد.
این شرایط باعث می شود که خیلی از سازندگان نسبت به بهبود شرایط ساخت امیدوارتر شوند.
محسن گلی خاطرنشان کرد که بر اساس قانون، درآمدهای پایدار شهرداری در سال آینده باید با افزایش ۵۰ درصدی رو به رو می شد اما با کمک شورای اسلامی شهر اصفهان، این رقم به ۳۳ درصد کاهش یافت. به این ترتیب فشار کمتری روی سازندگان و شهروندان وارد می شود.
لازم به ذکر است که اگر برای دریافت بسته تشویقی در سال جاری اقدام کنید، علاوه بر ۲۰ درصدی که خود بسته تشویقی به عنوان تخفیف در نظر می گیرد، می توانید از افزایش هزینه های خود تا ۳۳ درصد جلوگیری کنید.
بر اساس گفته های این مقام مسئول، تمام کسانی که تا ۲۰ اسفند ماه برای دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند، می توانند فقط ۵۰ درصد هزینه های صدور پروانه ساختمانی را واریز کنند. علاوه بر این از تخفیف ۲۰ درصدی نیز بهره مند خواهند شد. شیوه ی پرداخت الباقی مبلغ عوارض نیز به صورت اقساط ماهیانه خواهد بود. به این شکل که در طی ۳ قسط و تا پایان خرداد ماه سال آینده، می توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است