اختصاص ۲۰۰ متر زمین توسط دولت برای ساخت مسکن

اختصاص 200 متر زمین توسط دولت برای ساخت مسکن

در میان تمام بحران های اقتصادی که در حال حاضر، مردم ایران با آن دست به گریبان هستند، مسئله ی مسکن همچنان لاینحل باقی مانده است.

در این میان، دولت تلاش دارد که با اعطای وام های مختلف و تسهیلات متنوع، به حل این مشکل کمک کند.

به گزارش پرشین سازه، رستم قاسمی در جلسه ی اعطای حکم اعضای نهمین دوره از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، در این باره سخنانی ایراد نمود و گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مستاجر داریم. همچنین تعداد مجردهایی که به دلیل نداشتن مسکن، ازدواج نکرده اند نیز بسیار بالاست. بنابراین سازمان نظام مهندسی باید به جبران عقب ماندگی ساخت مسکن، نقش آفرینی کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه یکی از اصلی ترین راهکارهای حل این بحران را نزدیک کردن بازار عرضه به تقاضا دانست و گفت: برای این که سالانه بتوانیم یک میلیون مسکن بسازیم به بودجه ای برابر با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی در ادامه توضیح داد که در حال حاضر برای ۷۰ درصد از پروژه ی نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است و تا انتهای شهریور نیز، بر اساس دستور رئیس جمهور باید تکلیف زمین های باقی مانده برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیز مشخص شود.

رستم قاسمی در انتهای سخنان خود چنین گفت: در شهرهایی که زمین کافی برای ساخت و ساز وجود دارد، به افراد متقاضی ساخت، ۲۰۰ متر زمین و وام داده می شود. همچنین موارد مربوط به صدور پروانه نیز تسهیل خواهد شد تا خود مردم اقدام به ساخت مسکن کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است