هزینه ساخت هر متر مربع از واحد های طرح نهضت ملی مسکن

هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، 6 میلیون تومان خواهد شد

از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بود که خبرهایی مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی به گوش رسید که بعدها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن شناخته شد. این طرح که با چالش های فراوانی رو به رو بود، در حال حاضر با تامین زمین و اعتبارات کافی، آغاز به کار کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، سوال اصلی خیلی از متقاضیان این طرح این است که هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن، چقدر خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص، چنین پاسخ داده است: هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس شاخص تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، حدود ۶ میلیون تومان می باشد.

علیرضا جعفری در ادامه سخنان خود پیرامون جدیدترین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن و هزینه ساخت آن ها، توضیحاتی ارائه داد: در رابطه با قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن، دستورالعملی در سال گذشته ابلاغ شد. در این دستورالعمل، هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای طرح نهضت ملی، حدود ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان با ۵ درصد پلوس( بالاتر از میزان برآورد کارفرما) و ۱۰ درصد مینوس( پایین تر از برآورد پیمانکار) محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه چنین اظهار کرد: از طرف دیگر، مبنای محاسبه هزینه های ساخت بر طبق ضریب تعدیل سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ نیز هست.

در پی این سخنان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز چنین افزود: قیمت گذاری ها بر اساس شاخص و مبنا قرار می گیرد که این مبنا، همان قیمت بازار است. علاوه بر این ها، ضریب تعدیل را نیز باید محاسبه کرد. در حال حاضر با توجه به ضریب شاخص تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، برآورد ساخت هر متر مربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۶ میلیون تومان خواهد شد.

 

دیدگاه ها غیرفعال است