اجاره یک واحد مسکونی در محدوده ونک

اجاره یک واحد مسکونی در محدوده ونک

قیمت های نجومی در ونک: فقط ثروتمندان می توانند در این محله زندگی کنند!


خرید مسکن در تهران به یک رویا تبدیل شده است. گزارش ها حاکی از این است که در حال حاضر، روزانه فقط ۵ معامله در هر یک از مناطق ۲۲ گانه تهران انجام می شود. یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد چنین بحرانی، افزایش قیمت مسکن در نقاط مختلف پایتخت است. گرچه محله ونک یکی از محبوب ترین مناطق تهران از لحاظ معاملات مسکن نیست اما به دلیل اصالتی که دارد، همواره مورد توجه خریداران بوده است.

به گزارش پرشین سازه ، این محله که در منطقه ۳ تهران واقع شده، یکی از بهترین و قدیمی ترین محله های تهران است و دسترسی خوبی به نقاط مختلف پایتخت دارد. برای رسیدن به میدان ونک، باید خیابان طویل ولیعصر را تا نیمه طی کنید. این محله از شمال به بزرگراه نیایش متصل است. از سمت شرق به خیابان جردن و از سمت غرب نیز به بزرگراه کردستان وصل می شود. ونک از جنوب نیز به بزرگراه همت وصل است و به همین دلیل، از هر لحاظ برای خریداران مسکن گزینه ای ایده آل محسوب می شود. از سوی دیگر، این محله در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد که همین موضوع، سبب شلوغی بیش از حد این حوالی شده است. به نحوی که به سختی جای پارک خودرو در ونک به دست می آید.

البته همین دسترسی عالی و قدمت محله منجر به افزایش سرسام آور قیمت ها شده است. به نحوی که در حال حاضر، معدود کسانی می توانند به خریدن ملک در این محله فکر کنند. برای رهن یک واحد با متراژ متوسط در این محله به بودجه ای نزدیک به ۳ میلیارد تومان نیاز دارید.
مثلا یک واحد ۱۵ ساله با متراژ ۱۸۹ متر در محله ونک با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رهن کامل خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت این ملک با توجه به قیمت عرف منطقه، کاملاً مناسب و به صرفه است. بیشتر موجران این محله نیز به دنبال اجاره هستند و مواردی که با رهن کامل ارائه شده باشد، به سختی گیر می آید.

مثلا یک واحد دیگر که ۱۶۰ متر دارد و بیش از ۱۵ سال از ساخت آن می گذرد با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه آگهی شده است. اجاره ماهانه این واحد ۲۹ میلیون تومان است.
یک واحد ۱۲۵ متری دیگر که در سال ۸۸ ساخته شده، ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه دارد. مبلغ اجاره ماهیانه آن نیز ۴۹ میلیون تومان است. اجاره های نجومی در این محله به کرّات دیده می شود و اصلاً چیز عجیبی نیست. یک واحد ۱۷۵ متری که ۱۸ سال سن دارد نیز با مبلغ ودیعه ۵۰۰ میلیونی آگهی شده است. نکته ی جالب توجه در این خانه، اجاره ماهیانه آن است که ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است. سوال اینجاست که برای پرداخت چنین اجاره بهایی، باید چه درآمدی داشت؟ در حال حاضر گفته می شود که کف درآمد کارگران نزدیک به ۱۱ میلیون تومان می باشد. بنابراین مشخصاً افراد متوسط و کم درآمد جامعه قادر به اجاره چنین واحدهایی نیستند.

برخی از متقاضیان مسکن به دنبال واحدهای نوساز هستند. محله ونک برای این دسته از متقاضیان نیز موارد جالب توجهی ارائه می کند. یک واحد نوساز ۲۴۳ متری با مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است.
نکته جالب توجهی که در خصوص این محله وجود دارد، این است که مانند بسیاری از محله های شمال پایتخت، واحدهای ریزمتراژ در آن به سختی پیدا می شود. از آن جایی که توان خرید و اجاره مردم، مدت هاست که پایین آمده، قادر به اجاره واحدهای بزرگ متراژ این محله نیستند. البته در کمال تعجب، کمبود متقاضی مسکن اجاره ای در این محله یا دیگر محلات شمال تهران، منجر به کاهش قیمت ها نشده و نرخ ها، همچنان به رکود تورمی خود ادامه می دهند.

یک واحد ۱۱۰ متری دیگر که بیش از ۱۲ سال سن دارد و دو خوابه است، با مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. روند اجاره های بالا و مبالغ پیش سرسام آور در محله ونک، با توجه به کوچه و خیابان افزایش می یابد. مثلا ممکن است در خیابان ملاصدرا، قیمت واحدهای اجاره ای گران تر باشد.
حتی واحدهای کوچک متراژ این محله نیز قیمت بالایی دارند. مثلا یک واحد ۷۵ متری که در سال ۹۰ ساخته شده و یک خوابه است، با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۵۵ میلیون اجاره، آگهی شده است. این قیمت های سرسام آور برای یک واحد متوسط متراژ، اصلا منطقی و عاقلانه نیست. به نظر می آید که این قیمت بالا، به دلیل قرارگیری واحد در یکی از کوچه های خوب ونک است.
یک واحد ۹۳ دیگری که در سال ۸۷ ساخته شده، با قیمت ۵۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۵ میلیون اجاره آگهی شده است. بنابراین می توان گفت که با جستجوی فراوان، شاید بتوان واحدهای خوش قیمت نیز پیدا کرد.

News summary in English

Renting a residential unit in Vanak

Buying property in Tehran’s Vanak neighborhood has become a dream. Reports indicate that currently, only 5 transactions occur daily in each of the 22 districts of Tehran. One of the main reasons for this crisis is the soaring housing prices in various parts of the capital. Although Vanak is not the most popular neighborhood for real estate transactions, its authenticity has always attracted buyers. According to Persinsaze, this neighborhood, located in district 3 of Tehran, is one of the best and oldest neighborhoods in the city with excellent access to various parts of the capital. However, this excellent accessibility and historical significance have led to a staggering increase in prices, making it difficult for many to consider buying property here. Currently, renting an average-sized unit in this area requires a budget close to 3 billion tomans.

دیدگاه ها غیرفعال است