انواع سایبان های ساختمانی و مزایای آن

انواع سایبان | قیمت و مشخصات سایبان | سایبان ارزان قیمت

هوای آزاد می تواند روح و جسم انسان را جلا دهد. به همین خاطر است که خیلی از ما دلمان می خواهد در خانه هایی زندگی کنیم که حیاط یا باغچه ای دارند. اما گاهی مواقع تیغ تیز نور خورشید حسابی آزارمان می دهد و اجازه نمی دهد که لذت کافی از هوای طبیعی ببریم.

شاید به همین دلیل است که بیشتر خانه های ویلایی دارای سایبان هستند. برخی از این سایبان ها تبدیل به مکانی برای تفریح و لذت بردن از هوای تازه می شوند و برخی دیگر، جنبه ی حفاظتی خواهند داشت.

در این مقاله از پرشین سازه می خواهیم در مورد انواع سایبان های ساختمانی صحبت کنیم و بگوییم که هر یک از آن ها چه کاربردی دارند و در کدام بخش از ساختمان به کار می آیند.

اگر این مطلب برایتان جالب است، توصیه می کنیم به خواندن این متن ادامه دهید.

 

انواع سایبان

سایبان ساختمانی چیست؟

در وهله ی اول باید به سوال پاسخ بدهیم که سایبان ساختمانی چه طور چیزی است؟ در حقیقت این سایبان ها نوعی سقف های محافظتی هستند که می توان از نوع ثابت یا جمع شونده ی آن استفاده کرد. برای نصب سایبان، باید آن را به قسمت خارجی دیوار ساختمان وصل کرد. البته برخی از سایبان ها خود مجهز به میله های نگه دارند هستند و نیازی نیست که به دیوار متصل شوند.

می توان از این سایبان ها در حیاط ویلا، پارکینگ و خیلی جاهای دیگر استفاده کرد. این سایبان ها می توانند حفاظ خوبی برای نور آفتاب و باد و باران باشند.

مزایای سایبان ساختمانی

این وسیله مزایای بسیار جالبی دارد اما شاید برخی از مهم ترین مزایای سایبان های ساختمانی شامل موارد زیر باشد:

اول از همه این که ساختمان را در برابر نور خورشید محافظت می کنند. هر کسی که در زیر این سایبان ها قرار بگیرد، می تواند تفاوت دما را تشخیص دهد.

علاوه بر این از سایبان های ساختمانی برای بهبود عملکرد تهویه ی منزل نیز استفاده می کنند. این سایبان ها می توانند از وارد آمدن فشار بیش از حد به تهویه هوا جلوگیری کنند و از ورود نور مستقیم و حرارت خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

در ضمن نباید فراموش کنیم که برخی از وسایلی که در نزدیکی درب ورودی ساختمان هستند، در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید می باشند. به عنوان مثال ممکن است بعد از مدتی، رنگ قالی یا مبلمان در اثر تابش نور خورشید تغییر کند. به همین دلیل استفاده از سایبان هایی که در جلوی ورودی خانه کار گذاشته می شوند، می تواند تصمیم بسیار درستی باشد.

از دیگر مزایای سایبان های ساختمانی، پدید آوردن فضایی دلنشین و صمیمی برای دورهمی های خانوادگی است. شما می توانید از یک روز بهاری در زیر سایبان لذت ببرید.

کودکان خانواده می توانند بعد از یک بازی و سرگرمی نفس گیر، به زیر سایبان بیایند و نفسی تازه کنند.

بیشتر بخوانید : ساندویچ پانل

استفاده از سایبان می تواند در کاهش مصرف انرژی نیز موثر باشد. بنابراین وسیله ای است که طرفدار محیط زیست به حساب می آید.

در نهایت این که سایبان های ساختمانی می توانند یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی خانه باشند. این سایبان ها را می توانید در حیاط ویلا به کار ببرید. علاوه بر این با استفاده از نورپردازی و طراحی داخلی این سایبان ها، می توانید زیبایی خاصی به محیط ببخشید. یادتان نرود که با چیدن یک دست مبل ساده، اندکی نورپردازی و شاید یک دستگاه موسیقی، می توانید از سایبان ها یک محیط فوق العاده برای نشستن و تمدد اعصاب ساخت.

سایبان ساختمانی

انواع سایبان ساختمانی

حالا که با مزایا و کارکرد سایبان های ساختمانی آشنا شدید، می خواهیم به سراغ برخی از رایج ترین و بهترین سایبان های ساختمانی موجود در بازار برویم. اگر این موضوع برایتان جالب است به خواندن این مقاله از پرشین سازه ادامه دهید.

سایبان های ثابت

در حقیقت به طور کلی سایبان های ساختمانی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند. سایبان های ثابت همان طور که از نامشان نیز پیداست، قابلیت جا به جایی ندارند و معمولا به دیوار خارجی ساختمان متصل می شوند. برخی مواقع آن ها را روی یک قالب چوبی یا فلزی سوار می کنند و ثابت نگه می دارند.

بیشتر بخوانید : تهویه مطبوع

از مهم ترین مزایای سایبان های ثابت می توان به چند نکته اشاره کرد:

  •   اول از همه این به شدت مقاوم و مستحکم هستند و با وزش باد و باران، از جای خود تکان نمی خورند.
  •  دومین مزیت سایبان های ثابت این است که به خوبی می توانند از تابش نور خورشید به زیر خود جلوگیری کنند.
  •  در بیشتر مواقع از این نوع سایبان های ساختمانی برای جلوی درب ورودی خانه یا پنجره استفاده می شود.

سایبان های متحرک ساختمانی

احتمالا شما هم تا به حال وارد یک رستوران یا استخر شده اید که سقف آن با یک دکمه شروع به حرکت کرده است. سایبان های متحرک، یکی از جدیدترین و جالبترین عناصر معماری مدرن است. این سایبان ها را می توان در جاهایی مثل رستوران، پارکینگ، استخر یا حتی هال ویلا نیز استفاده کرد. گاهی دلتان می خواهد که از داخل خانه تان، از تماشای آسمان آبی لذت ببرید. در چنین شرایطی کافی است که با یک دکمه، موتور سایبان های متحرک را به کار بیندازید و آن را باز کنید.

البته برخی از مدل های ارزان تر سایبان های متحرک به صورت دستی جمع می شوند. این سایبان ها معمولا دارای شیب هستند که این میزان از شیب قابل سفارش خواهد بود.

 

سایبان های متحرک ساختمانی

همین سایبان های متحرک خود به چند دسته تقسیم می شوند که به آنها اشاره کرده ایم:

 سایبان متحرک تاشو

یکی از رایج ترین سایبان هایی که در نقاط مختلف می توان از آن استفاده کرد، سایبان های متحرک تاشو هستند. همان طور که از نامشان نیز پیداست، این سایبان ها روی هم تا می خورند و به این ترتیب باز و بسته می شوند. مناسب ترین نقطه برای نصب این گونه سایبان های ساختمانی در خانه، تراس و بالکن است. در حقیقت با استفاده از این سایبان های می توان فضای بهینه تری از استخر، پارکینگ و حیاط به دست آورد.

سایبان های کشویی

اصلی ترین مزیت سایبان های کشویی این است که می توان میزان باز و بسته شدن آن ها را تنظیم کرد. مثلا اگر می خواهید که سایبان را تا حد مشخصی باز کنید، می توانید از سایبان های کشویی استفاده نمایید. این سایبان ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان آن را به سادگی عقب برد یا جلو کشید! در ضمن دارای موتور الکتریکی هستند و باز و بسته کردن آن ها توسط این موتور صورت می گیرد. همچنین دارای ریموت کنترل هستند و با فشردن یک دکمه می توان آن ها را باز یا بسته کرد.

چرا سایبان های کشویی؟ به دلایل زیر:

  •     می توان اینگونه سایبان های کشویی را روی دیوار یا سقف نصب کرد
  •    اگر آب و هوا نامطلوب و نامساعد بود، می توانید آن ها را به سادگی جمع کرده و بردارید
  •    نگهداری از این گونه سایبان ها ساده و آسان است و هزینه ی زیادی روی دستتان نمی گذارد
  •    در نهایت بهترین گزینه برای استفاده در حیاط ویلا به حساب می آیند.

سایبان چتری

احتمالا این دسته از سایبان های ساختمانی را در جاهای مختلفی دیده اید. این سایبان های سبک، راحت و بی دردسر هستند و علاوه بر این می توانند زیبایی منحصر به فردی برای محیط بسازند. به همین دلیل است که تا به حد در میان مصرف کنندگان محبوب دارد.

همان طور که از نامش نیز پیداست، سایبان های چتری شبیه به یک چتر بزرگ هستند که محوطه ی زیر خود را خنک می سازند و می توان آن ها را به زیبایی دیزاین کرد.

بیشتر بخوانید : بانک اطلاعات ساختمان

بهترین جنسی که برای استفاده در سایبان های چتری به کار میرود، برزنت است چرا که در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است و به سادگی دچار آسیب و پارگی نخواهد شد.

بیشتر مواقع سایبان های چتری دارای یک پایه هستند که تکیه گاهشان محسوب می شود. البته هر چقدر که این سایبان ها بزرگ تر باشند، باید پایه ی آن ها نیز از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار باشد. حتی گاهی مواقع ممکن است از سایبان های چتری با چند پایه ی نگهدارنده استفاده شود.

نکته اینجاست که سایبان های چتری را هم می توان به شکل ثابت به کار برد و هم متحرک! نوع ثابت آن را با استفاده از مصالح مختلف روی زمین ثابت نگه می دارند. اما سایبان های متحرک را می توان به سادگی جا به جا کرد. پایه ی سایبان های متحرک چتری نوعی سینی فولادی مستحکم است.

مهم ترین مزیت سایبان های چتری متحرک این است که در صورت خرابی، تعمیر کردن آن ساده خواهد بود. اما سایبان های ثابت در صورت پارگی برزنت یا هرگونه آسیب دیگری، دردسرهای خود را برای تعمیر خواهند داشت.

 

سایبان چتری

سایبان آکاردئونی

یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین سایبان های موجود در بازار، سایبان های آکاردئونی است که شیوه ی باز و بسته شدن آن مثل همین ساز آکاردئون است. بیشتر مواقع از این نوع سایبان ها برای محیط های اداری و تجاری استفاده می شود چرا که استایل رسمی و شیکی دارند و شاید چندان مناسب ویلا و خانه نباشند. در ضمن یکی دیگر از موارد کاربرد سایبان های آکاردئونی، پارکینگ ساختمان های تجاری و اداری بزرگ است.

سایبان استخری

همان طور که در طول این متن بارها اشاره کردیم، می توان از سایبان های متحرک و ثابت مختلفی برای فضای استخر استفاده کرد. اما معمولا سایبان های متحرکی که با ریموت کنترل، می توان آن ها را باز و بسته کرد بهترین گزینه برای استخرهای لوکس است. جنس این نوع سایبان های استخری معمولا از پلی کربنات یا آلومینیوم است. در واقع جنس به کار رفته در این نوع سایبان های متحرک بسیار حائز اهمیت است.

سایبان پارکینگ

خودروها وسایل گران قیمتی هستند که به هر حال باید از آنها مراقبت شود. تابش نور خورشید به تدریج می تواند منجر به رنگ رفتگی و آفتاب سوختگی بدنه ی خودرو شود و همچنین آسیب های جبران ناپذیری به موتور آن وارد کند. به همین دلیل است که حتما برای پارکینگ خودرو باید از سایبان های مخصوصی استفاده کرد. این سایبان ها می توانند از جنس های مختلفی باشند.

در ادامه به برخی از مهم ترین متریال به کار رفته در سایبان های ساختمانی اشاره خواهیم کرد.

PVC

یکی از بهترین متریالی که برای ساخت سایبان های ساختمانی به کار می آید، پی وی سی است. همچنین در صورتی که قرار است سایبان مربوطه از وسایلی مراقبت کند که جنس پی وی سی دارند( مثل تانکرهای آب)، بهترین گزینه سایبان های پی وی سی است. چرا که طول عمر آن ها را بیشتر خواهد کرد و به خوبی از این گونه وسایل مراقبت می کند.

می توانید سایبان های پی وی سی را در شکل و اندازه های مختلفی سفارش دهید یا این که از طرح های پیش ساخته ای که در بازار موجود هستند استفاده کنید.

از دیگر مزایای سایبان های پی وی سی این است که بسیار سبک می باشند و راحت می توان آن ها را جا به جا کرد. در ضمن قیمت سایبان های پی وی سی ارزان است و می توانید بدون صرف هزینه های گزاف، آن ها را خریداری کنید.

سایبان پلی کربنات

اگر بخواهیم در مورد پلی کربنات توضیح دهیم باید بگوییم که این ماده، نوعی پلاستیک شفاف است که در برابر حرارت و گرما مقاومت خیلی زیادی از خود نشان می دهد. در واقع می توان پلی کربنات را تا دمای ۱۴۰ درجه نیز حرارت داد و اطمینان داشت که آسیبی نخواهد دید. هم چنین عایق الکتریکی خوبی به حساب می آید.

می توان پلی کربنات را رنگ آمیزی کرد و به شکل های مختلفی درآورد. هم چنین نباید فراموش کنیم که پلی کربنات قابلیت شست و شو نیز دارد.

به همین دلیل است که یکی از بهترین متریال ها برای استفاده در ساخت سایبان های ساختمانی، پلی کربنات می باشد. اگر باز هم به دنبال دلیل برای خرید سایبان پلی کربنات هستید، نکات زیر را نیز مد نظر داشته باشید:

  •     خیلی ساده و راحت نصب می شوند.
  •    در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
  •    شفافیت زیادی دارد و در برابر گرما و سرما مقاوم است.

 

سایبان

سخن آخر

اگر فروشنده سایبان های ساختمانی هستید، بانک اطلاعاتی پرشین سازه می تواند بهترین چیزی باشد که به رونق کسب و کارتان کمک می کند. با استفاده از این بانک اطلاعات ساختمانی می توانید به اطلاعات پروژه های در حال ساخت و ساختمان های نیمه کاره ی تهران و کرج دسترسی داشته باشید. اطلاعاتی از جمله شماره تماس سازندگان، آدرس و لوکیشن، متراژ سازه و …! این اطلاعات به شما کمک می کند که استراتژی بازاریابی درست تری داشته باشید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است