سایبان برقی و کاربرد آن

سایبان برقی | قیمت و مشخصات سایبان برقی | انواع سایبان برقی

درست در زمانی که تیغ سوزان آفتاب روی سرمان است و گرمای هوای حسابی کلافه مان کرده، میتوانیم اهمیت داشتن یک سایبان را بفهمیم. سایبان ها امروزه بخش مهمی از روند ساخت و ساز به حساب می آیند. می توان این سایبان ها را در انواع و اقسام شکل و طرح ها پیدا کرد. کاربردهای بسیار زیادی پیدا کرده اند و در دکوراسیون ساختمان نیز نقش مهمی ایفاء می کنند.

اما تا به حال در مورد نسل جدید سایبان ها، یعنی سایبان برقی چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید چه انواعی دارد؟ کاربردشان چیست و معمولا در کدام بخش از ساختمان استفاده می شوند؟ اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در مورد سایبان های برقی به دست آورید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله از وب سایت در ساخت، با ما همراه باشید.

 

سایبان برقی

سایبان برقی چیست؟

اولین چیزی که باید در مورد آن توضیح دهیم این است که اساسا سایبان برقی چیست؟ همانطور که میدانید بحث تکنولوژی در تمام صنایع پیشرفت های محسوسی داشته است. طبیعی است که جریان برق، به صنعت ساخت سایبان نیز وارد شود و سایبان های برقی ساخته شوند. معمولا از این سایبان ها در جاهایی استفاده می شود که گاهی لازم است نور و هوای تازه وارد محیط شود و گاهی هم ضروری است که سایبانی وجود داشته باشد. مثلا در ساختمان های تجاری و رستوران های مجلل، معمولا از سایبان های برقی استفاده می کنند.

در واقع سایبان های برقی از یک سری پوشش متحرک ساخته شده اند که به وسیله ی جریان برق قادر به حرکت می باشند. می توانید در زمان نیاز آن ها را جا به جا کنید. نوعی موتور محرک درون این سایبان ها تعبیه شده تا با استفاده از یک ریموت کنترل باز یا بسته شود.

انواع سایبان های برقی

به طور کلی اگر بخواهیم به انواع سایبان های برقی اشاره کنیم باید بگوییم دو نوع از آن ها در بازار وجود دارد:

سایبان های برقی اتوماتیک : این دسته از سایبان ها مجهز به سنسور هایی هستند که قادر به تشخیص نور است. به این ترتیب با تغییر زاویه و شدت نور باز و بسته می شوند و نیازی به کنترل دستی آنها وجود ندارد. در واقع با تاریک شدن هوا باز می شوند.

سایبان های برقی ریموت دار: نوع دیگری از سایبان های برقی آن دسته از سایبان هاست که به وسیله ی یک ریموت از راه دور کنترل می شوند و می توان بنا بر نیاز، آن ها را باز و بسته کرد.

اما خود این سایبان های برقی نیز دارای چندین نوع دیگر هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید : سیستم گرمایش خانگی
سایبان سیم بکسلی: این نوع از سایبان های برقی دارای دو بازوی اصلی هستند که با استفاده از این بازوها و فنرهای مختلف، باز و بسته می شوند.

سایبان چتری : همان طور که از نامش نیز پیداست، این دسته از سایبان ها شکلی شبیه به چتر دارند. به این معنی که از یک ستون و پایه ی اصلی ساخته شده اند که چتری روی آن ها سوار شده است و با نیروی موتور برقی خود، باز و بسته می شوند.

سایبان باکسی: همان طور که مشخص است، این نوع از سایبان ها مجهز به نوعی باکس هستند که به دیوار متصل شده و زمانی که سایبان باز و بسته می شود، درون این باکس قرار می گیرد. اگر نمی خواهید که سایبان مورد نظر جای زیادی را اشغال کند، توصیه می کنیم از این نوع سایبان استفاده شود.

سایبان های دو طرفه: نوع دیگری از سایبان ها وجود دارد که از هر دو طرف باز می شوند. به این معنی که جهت باز شدن آن ها به شما و نیازتان بستگی دارد.

سایبان های زنجیری: این مدل سایبان های برقی در واقع مجهز به دو بازوی اصلی است. اما علاوه بر این بازوها، زنجیری هم دارند که جایگزین فنر شده است. بیشترین کاربرد سایبان های زنجیری در مناطقی است که آب و هوای طوفانی دارند.

سایبان های شید: در واقع این نوع از سایبان های برقی بیشتر شبیه به پرده است. با استفاده از یک ریموت کنترل می توان آن را باز و بسته کرد. به همین دلیل است که منازل مسکونی و ویترین مغازه ها، یکی از اصلی ترین جاهایی است که می توان از سایبان شید استفاده کرد. از سایبان های شید با نام های پرده برقی و اتوماتیک نیز نام می برند. نحوه ی باز و بسته شدن آن ها بسیار ساده و بی دردسر است و هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید آن ها را باز و بسته کنید.

سایبان های ثابت: از دیگر سایبان های موجود در بازار، سایبان های برقی ثابت است که روی یک قالب چوبی یا فلزی وصل می شوند. در واقع این نوع سایبان ها ثابت هستند و نمی توان آن ها را جا به جا کرد و در نقطه ی دیگری نصب نمود. قالب چوبی یا فلزی اینگونه سایبان ها به دیوار وصل شده است و این اتصال دائمی خواهد بود. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از این نوع سایبان ها، جمع و جور بودنشان است. خیلی مقاوم و مستحکم هستند و به سادگی دچار آسیب نمی شوند. هم چنین اگر بخواهید از این نوع سایبان ها استفاده کنید، بهترین جا، کنار پنجره یا درب است.

سایبان های متحرک برقی: همان طور که از نامشان نیز پیداست و در این متن نیز به آن اشاره کردیم، این نوع سایبان ها توانایی حرکت دارند و میتوان آن ها را با استفاده از یک ریموت جا به جا کرد. بیشترین جایی که از سایبان های برقی متحرک استفاده می شود، حیاط و پارکینگ یا حتی استخر است. می توان بسته به نیاز خود، جهت باز و بسته شدن آن ها را نیز تغییر داد.

سایبان متحرک تاشو: نوع دیگری از سایبان های برقی در بازار وجود دارد که به هنگام جمع شدن، تا می شوند. به همین دلیل اگر جای کوچکی دارید که تصمیم به نصب سایبان برای آن گرفته اید، می توان از سایبان های متحرک تاشو استفاده کرد. این دسته از سایبان ها در بالکن ها کاربرد دارند و حتی گاهی مواقع برای پارکینگ ها و استخرهای کوچک نیز به کار گرفته می شوند.

سایبان های متحرک کشویی: اصلی ترین ویژگی این دسته از سایبان های برقی این است که می توان به میزان مورد نیاز آن ها را باز و بسته کرد. به این معنی که کنترل کاملی روی آن خواهید داشت. بیشتر این نوع از سایبان های برقی از نوع ریموت کنترل هستند و به همین دلیل محبوبیت زیادی میان خریداران و ساختمان سازان پیدا کرده اند. می توان این نوع سایبان های برقی را در محیط های مختلفی مثل دیوار یا سقف نصب کرد. اگر هوا نامساعد بود، می توان به سادگی آن ها را جمع کرد. هزینه ی نگهداری از آن ها مناسب است و جیبتان فشار زیادی وارد نمی شود.

بیشتر مواقع از این نوع سایبان ها برای حیاط ویلا استفاده می شود.

 

سایبان و انواع آن

کاربرد سایبان برقی

همان طور که گفتیم گستره ی کاربردهای سایبان برقی بسیار وسیع است اما اگر بخواهیم به طور خلاصه راجع به آن ها صحبت کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصلی ترین کاربرد سایبان های برقی، در منازل مسکونی و ویلاهای شیک است. می توان در جاهای مختلفی از منزل، از این نوع سایبان ها بهره گرفت.

حیاط خانه نیز گزینه ی خیلی مناسبی برای استفاده از سایبان های برقی می باشد.

حتما شما هم دستگاه های خودپردازی را دیده اید که مجهز به سایبان های کوچکی هستند. خیلی از این سایبان های برقی می باشند و وظیفه ی مراقبت و محافظت از دستگاه در برابر شرایط جوی نامناسب را خواهند داشت.

تراس و بالکن نیز جای خیلی خوبی برای استفاده از سایبان های برقی است.

بیشتر ساکنین، ترجیح می دهند که کولرهای آبی و گازی خود را روی پشت بام بگذارند تا از اشغال فضای اضافه در منزل جلوگیری به عمل آورند اما این کار ممکن است که دستگاه ها را بدون حفاظ نگه دارد. بنابراین بهتر است که از سایبان های برقی برای محافظت از کولر در پشت بام استفاده شود.

بیشتر بخوانید : انواع سایبان ها و ساختمان 
برخی از پنجره های ساختمانی نیازمند سایبان هستند تا از ورود بیش از حد نور به داخل منزل جلوگیری به عمل آورند.

با یک نگاه ساده به مجتمع های تجاری هم می توان فهمید که سایبان های برقی چقدر توسط این مجتمع ها مورد استقبال قرار گرفته اند. تقریبا می توان در هر کجای یک پاساژ یا مجتمع تجاری از این نوع سایبان ها بهره مند شد.

باغ های زیبا و ویلای لوکس نیز محل مناسبی برای استفاده از سایبان های برقی هستند.

اجازه بدهید فراموش نکنیم که سقف کارخانه ها و کارگاه های تولیدی هم ممکن است به سایبان های برقی احتیاج داشته باشند. به خصوص صنایعی که نیازمند نور آفتاب و هوای تازه می باشند.

حتما شما هم تا به حال پایتان را به استخرهایی گذاشته اید که دارای سایبان های برقی بوده اند. گاهی مواقع آفتاب گرفتن بعد از یک شنای خوب، می تواند بسیار لذت بخش باشد.

بیشتر بخوانید : پرده هوا و کاربرد آن
تالارهای مهمانی و سقف رستوران های مجلل نیز می تواند بهره های زیادی از یک سایبان برقی ببرد.

در نهایت فراموش نکنیم که پارکینگ ها هم می توانند جای خوبی برای استفاده از سایبان های برقی باشند.

 

سایبان برقی

مزایای سایبان های برقی

مثل هر محصول دیگری، سایبان های برقی نیز یک سری مزیت ها و فواید بی نظیر دارند. اجازه بدهید اندکی در مورد این مزایا صحبت کنیم:

  •   اولین مزیت سایبان های برقی این است که دارای طرح ها و رنگ های گوناگی است. به این ترتیب می توانید با هر سلیقه ای که دارید، محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.
  •    ابعاد این سایبان ها نیز انتخابی و سفارشی است. بنابراین مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آمد.
  •   جنس سایبان های برقی عموما از آلومینیوم است. به این ترتیب وزن مرده به ساختمان اضافه نمی کنند.
  •     شیب سایبان های برقی هم قابل کنترل است و تا ۴۵ درجه می توان آن ها را تغییر داد.
  •     رنگ آمیز سایبان های برقی توسط رنگ های الکترواستاتیک صورت می گیرد. به این ترتیب مقاومت خیلی خوبی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی خواهند داشت. حتی دوام خوبی در برابر آتش سوزی نیز از خود نشان می دهند.
  •       نورپردازی سایبان های برقی نیز می تواند گزینه ای برای زیباتر ساختن محیط باشد.
  •      نصب سایبان های برقی خیلی ساده و راحت است و دردسر خاصی ندارد.
  •      می توان با استفاده از این سایبان ها، میزان نور ورودی به محیط را کنترل کرد.
  •    در فصول سرد و گرم، بهترین عنصر حفاظتی، همین سایبان های برقی هستند که با یک دکمه باز و بسته می شوند.
  •     معمولا در زیر سایبان ها، می توان دمای هوای را تا ۲۰ درجه هم خنک تر کرد.
  •     اگر از این سایبان های برقی برای محیط خانه استفاده می کنید، اطمینان خواهید داشت که رنگ مبلمان و دکور خانه به زودی تغییر نخواهد کرد چرا که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نمی گیرند.
  •   در ضمن مصرف انرژی نیز کمتر می شود و به نوعی طرفدار محیط زیست به حساب می آیند.
  •     در زیر سایبان های برقی می توان احساس امنیت واقعی را تجربه کرد.

در نهایت این که این دسته از سایبان های برقی می توانند علاوه بر زیبایی، کاربردهای بسیار زیادی در محیط منزل و کار داشته باشند.

 

سایبان برقی

سخن آخر
حالا که در مورد سایبان های برقی و انواع آن ها صحبت کردیم و کاربردشان را دانستیم، می خواهیم یک خبر شگفت انگیز به کسانی بدهیم که به نوعی با فروش یا نصب سایبان های برقی مرتبط هستند:
همانطور که میدانید اولین و اصلی ترین مشتریان شما، ساختمان های در حال ساخت هستند. با استفاده از بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه می توانید به کلیه اطلاعات مربوط به این پروژه های ساختمانی دست پیدا کنید و با استفاده از این اطلاعات، یک استراتژی تبلیغاتی درست داشته باشید.
بهترین دستیار شما برای فروش بیشتر و گسترش بازار خود، در اختیار داشتن یک بانک اطلاعاتی است و چه جایی بهتر از بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه؟!

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است