آشنایی با پنجره‌های دوجداره و معرفی آن

پنجره دو جداره | قیمت پنجره دو جداره | شیشه دو جداره

اهمیت استفاده از انواع پنجره های دوجداره با توجه به کاربری محیط امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست، چراکه این نوع از پنجره ها علاوه بر اینکه انواع صداهای مزاحم بیرون رو حذف می کنند، در بهینه سازی مصرف انرژی در روزهای سرد و گرم سال نیز بسیار کارا می باشند؛ بنابراین اگر شما نیز جزویان دسته از افرادی هستید که به دنبال راهی جهت حذف صداهای مزاحم به خصوص در روزهای گرم تابستان می باشید، استفاده از پنجره های دوجداره می تواند راهی مطمئن و درعین حال مقرون به صرفه باشد؛ اما آیا پنجره های دوجداره دارای انواع مختلفی بوده و نکاتی در راستای خرید آن ها وجود دارد؟ بنابراین برای پاسخ به این دست از سؤالات تا پایان این مقاله همراه وبلاگ ما باشید تا با اصول شناخت و خرید این نوع از پنجره ها به خوبی آشنا شویم.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره های دوجداره ازجمله انواع پنجره های ساختمانی می باشد که به دلیل مجهز بودن به انواع متریال بهینه در ساخت ازجمله یو پی وی سی و شیشه های دولایه دارای خواص منحصربه فردی می باشد. درواقع این نوع از پنجره ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی قابلیت عایق صدا بودن را نیز داشته و همین ویژگی ها این نوع از پنجره ها را به عنوآن یکی از محبوب ترین متریال ساختمانی دسته بندی نموده است که در ادامه این مقاله از پرشین سازه به بررسی بیشتر و کامل تر آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : انواع پنجره

تاریخچه مختصر انواع پنجره دوجداره

همان طور که می دانید شیشه از قدیمی ترین مصنوعات ساخته بشر است. اگر دنباله ی اولین استفاده از شیشه را بگیریم به حدود ۳۰۰۰ قبل در سرزمین بابل می رسیم؛ اما جالب است بدانید که ایده دوجداره کردن شیشه به منظور بهینه سازی آن، تاریخچه ی نه چندان دراز ۲۰۰ ساله دارد. در سال ۱۸۶۵ صاحب مغازه شیشه فروشی در نیویورک آمریکا، با ابتکار و خلاقیت امتیاز ثبت و بهره برداری از شیشه دوجداره را به دست آورد. او با مطالعات و تحقیق فراوان خصوصیات عایق بودن این شیشه را اثبات کرد و از همان تاریخ تحول بزرگی درزمینهٔ شیشه های ساختمانی ایجاد شد؛ بنابراین خیلی زود این نوع از پنجره ها همه گیر شد که به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

پنجره دوجداره و انواع آن

شیشه دوجداره چگونه ساخته می شود؟

جالب است بدانید که رویه ساخت انواع شیشه دوجداره بسیار جالب بوده و روند آن ابتدا با صفحه های بزرگ شیشه، در خط تولید شروع می شود که وارد سطح مخصوصی می شوند، در این مرحله ابعاد شیشه توسط نرم افزار پردازش می شود تا برش به طور دقیق و به طور از خطای دست انجام بگیرد. شیشه ها بعد از برش با آب سخت گیری می شوند و سپس فریم های بین دو جدار، برای قرارگیری مابین ۲ شیشه برش داده می شود. در ادامه فضای داخلی از مواد رطوبت گیر پر می شود، به دو لبه ی فریم چسب های مخصوص زده می شود و درزگیری انجام می شود. شیشه ها به دستگاه پرس منتقل می شود و در این مرحله گاز آرگون تزریق می شود سپس دورتادور شیشه توسط دستگاه با چسب پلی سلفید به منظور درزبندی ثانویه پر می شود. در پایان و پس از تولید نیز از بین شیشه ها نمونه های رندوم برداشته می شود و آزمون های استاندارد مه گرفتگی، پایداری در رطوبت بالا، تعیین نقطه برفک، اندازه گیری ضخامت و فاصله و ابعاد انجام می شود و آنچه باکیفیت و مرغوب باشد را به بازار عرضه می کنند.

آشنایی کلی با ویژگی های پنجره های دوجداره

همان طور که در ادامه این مقاله نیز به طور دقیق تر اشاره خواهد شد، پنجره دوجداره از شیشه های دوجداره بافریم یا قاب UPVC ساخته می شود. یو پی وی سی نوعی جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت درب و پنجره می باشد و از ویژگی های بارز آن می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و عدم اشتعال پذیری اشاره نمود. اساس پنجره دوجداره بر پایه شیشه دوجداره است. در این نوع پنجره دو یا چندلایه شیشه به کمک نوار اسپیسر که دورتادور آن ها قرارگرفته از همدیگر جداشده اند و فضای بین شیشه ها با هوا یا گاز آرگون و یا SF۶ پر می شود. اسپیسرها اصولاً از جنس آلومینیوم هستند که درون آن ها با ماده سیلیکا ژل که نوعی رطوبت گیر است و رطوبت هوای بین دو شیشه را جذب می کند پرشده است. همین ویژگی های مطرح شده نیز ازجمله مهم ترین دلایل انتخاب و رایج بودن این نوع از محصولات در بازار ساخت وساز است.

آشنایی با انواع پنجره های دوجداره در بازار

همان طور که در بخش های قبلی نیز ذکر شد، انواع پنجره های دوجداره در دسته بندی های مختلفی در بازار موجود می باشند که این موارد به شرح زیر است:

– پنجره دوجداره یو پی وی سی

به طورکلی می توان اذعان نمود که متریال سازنده ی این نوع از پنجره های دوجداره پروفیل های عایقی یو پی وی سی می باشد ازجمله پنجره های دوجداره ی پرطرفدار محسوب می شوند. جلب است بدانید که این پنجره ها برای انواع آب وهوا مطلوب و مناسب بوده و در مدل های متنوعی بر اساس نوع باز شدن و نوع یراق آلات در رنگ های مختلفی ساخته و تولید می گردند. البته شایان ذکر است که انواع پنجره دوجداره با پروفیل یو پی وی سی در ابعاد مشخص و استانداردی قابل تولید است و تولید آن در ابعاد بزرگ تر دارای محدودیت می باشد. یو پی وی سی از جنس پلاستیک بوده و ازجمله تولیدات صنایع پتروشیمی می باشد که ترکیبی از این ماده با نوعی ماده روان کننده است، در همین راستا جالب است بدانید که این کار موجب می گردد که این متریال ز فرم شکننده و سخت خود درآید و قابلیت خم شدن و انعطاف به خود بگیرد؛ بنابراین پنجره های تولیدشده از پروفیل های استاندارد upvc، پنجره هایی کاملاً نرمال و عایق خواهند بود به شرطی که به صورت کاملاً استاندارد و اصولی طراحی و ساخته شده باشند. استاندارد به این مفهوم که از شیشه های دوجداره و یراق آلات مناسب و مستحکمی در ساخت آن ها استفاده شده باشد و همچنین مراحل اندازه گیری و نصب پنجره به درستی اجراشده باشد. پنجره های دوجداره ی پی وی سی بنا به مزیت هایی که دارند، از پرمصرف ترین و محبوب ترین انواع پنجره دوجداره به شمار می آیند که اخیراً در صنعت ساختمان سازی بسیار مورداستفاده و کاربرد قرار می گیرند؛ بنابراین در باب مزایای این نوع از پنجره ها می توان اذعان نمود که:

• پنجره های یو پی وی سی عایق سرما، گرما و صوت می باشند.

• این نوع از پنجره ها دارای وزن کم و مقرون به صرفه هستند.

• پنجره های یو پی وی سی دارای تنوع در طرح و رنگ می باشند.

• عدم اشتعال و سهولت در نظافت و پاک سازی نیز از دیگر مزایای این متریال ساختمانی است.

• پنجره های یو پی وی سی زیبایی و جلوه ی ویژه ای دارند.

 

پنجره دوجداره و انواع آن

پنجره های دوجداره آلومینیومی

پنجره های دوجداره آلومینیومی از پروفیل های آلومینیومی ساخته شده و عمدتاً برای داشتن پنجره ی عایق و استاندارد از نوع خاصی از آلومینیوم با یک تیغه عایق در آن که مانع ارتباط هوای بیرون و داخل می شود، استفاده می کنند. ازآنجاکه فلز آلومینیوم دارای رسانایی بالایی می باشد، باوجود این تیغه پلی آمیدی عایق در پروفیل، رسانایی فلز آلومینیوم از میان می رود و به همین دلیل این نوع از انواع پنجره دوجداره به پنجره دوجداره ترمال بریک شهرت یافته است. هم چنین قابل ذکر است که به علت بالا بودن ممان اینرسی (میزان تنش و تغییر شکل خمشی یک تیرچه یا پروفیل) در پنجره های دوجداره آلومینیومی نسبت به پنجره های دوجداره یو پی وی سی، در ساخت پنجره هایی با ابعاد بزرگ حتماً بایستی از پنجره های دوجداره آلومینیومی استفاده گردد. در باب مزایای این نوع زا پنجره ها نیز می توان مطرح کرد که:

• ازنظر مقاومت در برابر رطوبت، پنجره های آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضدزنگ و یا فایبرگلاس است.

• اکثر فریم های آلومینیومی با پوششی از اکسید به فروش می رسند و جالب است بدانید که این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم پنجره است که موجب می شود فریم آن نسبت به رطوبت و بی توجهی که در نگهداری از آن ممکن است صورت بگیرد، ایمن شود.

• فریم آلومینیومی مقاوم تر از فریم های ساخته شده از چوب های جنگلی و یا آهن و مس و همچنین ارزان تر است.

• پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار سبک تر از فریم درب های معمولی است؛ بنابراین سبک وزن بودن طبیعی این درب ها نصب آن را آسان تر می کند.

• نگهداری و حفاظت از پنجره های دوجداره آلومینیومی راحت تر است. همچنین معمولاً نیازی به نقاشی های منظم و یا رنگ آمیزی برای حفظ ظاهر سطح آلومینیوم وجود ندارد.

بررسی انواع پنجره های دوجداره با توجه به نوع باز شدن

جالب ست بدانید که پنجره های دوجداره بر اساس شکل خاصی که باز و بسته نیز می شوند دارای دسته بندی مخصوص به خود می باشند که در این بخش به ارائه این طبقه بندی می پردازیم:

 پنجره دوجداره ثابت

با توجه به میزان متنوع بودن مدل های پنجره ی پی وی سی و آلومینیومی در بازار امروزه می توان انواع مختلفی از پنجره ها را با اندازه های گوناگون تهیه نمود که با دکور منزل شما هماهنگی لازم را داشته باشد و همچنین هرکدام دارای کارایی خاصی می باشند؛ بنابراین به طورکلی در باب توضیح این نوع از پنجره ها می توان مطرح کرد که در این نوع پنجره هیچ گونه بازشویی نداریم و تنها یک فریم و یک قاب به همراه شیشه دوجداره در اختیارداریم.

 پنجره دوجداره تک حالته

در این نوع از پنجره های دوجداره پنجره فقط از یک جهت و به صورت لولایی باز و بسته می شود. این مدل از پنجره ها با توجه به دکوراسیون منزل شما می تواند گزینه ای جذاب به حساب آید.

پنجره دوجداره دوحالته

در این حالت پنجره هم از یک جهت به صورت لولایی باز می شود و هم با دادن دستگیره به سمت بالا از عرض بالا نیز مانند پنجره قطار به صورت زاویه ۲۵ درجه باز می شود. نحوه بازشو در این مدل از پنجره همانند پنجره قطار می باشد. با توجه به کیپ تر بودن پنجره مدل دوحالته در هنگام بسته شدن، پیشنهاد می گردد جهت بالا بردن میزان عایقی پنجره خود از یراق آلات دوحالته استفاده نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به وجود تنوع در انواع پنجره دوجداره، شما باید در انتخاب پنجره دوجداره خود نوع کاربری و ابعاد موردنظر خود را در نظر بگیرید، به عنوان مثال جهت ابعاد بزرگ پنجره بهتر است از مدل های آلومینیومی استفاده نمایید و یا اگر با یک هزینه مناسب به دنبال یک پنجره کاملاً عایق هستید پنجره های پی وی سی را انتخاب نمایید.

 پنجره دوجداره کشویی

در این حالت پنجره به صورت ریلی باز و بسته می شود، می تواند چپ بازشو باشد و راست بازشو. در این حالت پنجره نسبت به لولایی عایق کمتری دارد. پنجره کشویی با توجه به نحوه بازشو آن که در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند، به یک از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره تبدیل شده و می تواند در منزل شما به عنوان نمادی خاص و هماهنگ با دکوراسیون شما انتخاب شود.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

جالب است بدانید که در این حالت پنجره مثل درب ماشین فولکس واگن باز و بسته می شود و به همین خاطر نیز به این نام مشهور است. لازم به ذکر است که این نوع از پنجره ها کارکردی مشابه با پنجره ریلی و کشویی دارد اما در این حالت ابتدا پنجره ۱۲ سانتی متر به سمت داخل فضا می آید و سپس در ریل مخصوص خود قرار می گیرد. پنجره فولکس واگنی یک پنجره ریلی و کاملاً عایق و استاندارد می باشد و جهت مصارف ویلایی بسیار مناسب می باشد.

پنجره دوجداره آکاردئونی

به طورکلی این نوع از پنجره ها مطابق با شکل آکاردئون باز و بسته می شود. درواقع لازم به اذعان است که در هنگام باز شدن پنجره کلیه لنگه ها به یک سمت جمع می شوند و بر روی یک لنگه ثابت در یک طرف قرار می گیرد. جهت یکسان کردن دو فضا این نوع پنجره بسیار مناسب می باشد.

پنجره دوجداره لیفت اند اسلاید

این نوع پنجره از مدل های کشویی و اسلایدینگ می باشد که عملکردی بسیار عایق دارد و در ابعاد بزرگ مخصوصاً با پروفیل آلومینیوم قابل تولید می باشد. پنجره لیفت اند اسلاید در حال حاضر تنها با پروفیل یو پی وی سی آلمانی و آلومینیوم ترمال بریک قابل تولید می باشد و با پروفیل های یو پی وی سی ایرانی قابل تولید نمی باشد. این نوع پنجره جهت فضاهای ویلایی بسیار مناسب می باشد.

 

پنجره دوجداره و انواع آن

مروری کامل بر مزایای انواع پنجره های دوجداره

این محصول نیز همچون دیگر محصولات دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش لیستی از مزایای آن را ارائه می دهیم که به شرح زیر می باشد:

• بالاترین عایق حرارتی و بیشترین صرفه جوئی در مصرف انرژی در کنار قابلیت کاهش آلودگی صوتی و ایجاد محیط آرام برای کار و زندگی

• مقاوم در برابر نیروی باد، باران و طوفان های شدید و همچنین آب بندی کامل وعدم نفوذ آب به داخل در هنگام بارندگی های شدید

• درزبندی کامل و جلوگیری از ورود گردوغبار و هوای گرم یا سرد

• مؤثر در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در اثر کاهش نیاز به روشن کردن وسایل گرمازای و افزایش مصرف سوخت های فسیلی

• کاهش هزینه اولیه خرید تأسیسات سرمایشی و گرمایشی به دلیل نیاز به خرید تأسیسات کوچک تر و جلوگیری از اتلاف فضا برای قرار دادن تأسیسات حجیم تر و همچنین کاهش هزینه انرژی و استهلاک تأسیسات سرمایشی و گرمایشی

• مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش یا UV و جلوگیری از انتقال آن به داخل خانه با استفاده از شیشه های خاص و حذف اثرات مخرب این اشعه

• امکان ایجاد طرح های مختلف هندسی و خم مطابق با معماری و طراحی دکوراسیون ساختمان

• استحکام بالا به دلیل شکل هندسی خاص پروفیل یو پی وی سی

• پایداری و ثبات رنگ در شرایط مختلف محیطی

• نظافت آسان

• امکان نصب پنجره بعد از نماکاری و رنگ آمیزی داخل ساختمان

• عدم تغییر شکل و ایمنی مضاعف به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه در داخل خانه های پروفیل های یو پی وی سی

• ایمنی بالا به دلیل استفاده از یراق آلات چندین زبانه ای

• تنوع در طرح و نوع بازشوها و قابلیت باز شدن به صورت های گوناگون موردنیاز فضاهای مختلف ساختمان

• قابلیت استفاده از روکش های رنگی طرح دار برای دکوراسیون ها و سلیقه های مختلف

• ایجاد سبک سازی ساختمان و مقاوم در برابر زلزله

• غیرقابل پوسیدگی و زنگ زدگی و مقاوم در برابر عوامل خورندگی (اسیدها و بازها) و مواد شیمیایی

• جلوگیری از ایجاد میعان و عرق بر سطح شیشه و کاهش دید بیرونی

نکاتی مهم در باب خرید انواع پنجره دوجداره

شاید به جرئت بتوان اذعان نمود که یکی از مهم ترین مسائلی که بعد از شناخت انواع پنجره های دوجداره به ذهن می رسد نکات و فاکتورهای مهم در خرید این نوع از محصولات می باشد. درواقع به منظور یک خرید موفق نیاز است تا با یک نگاه دقیق تر به سراغ انتخاب این نوع از محصولات بروید، چراکه قیمت پنجره های دوجداره چندان پایین نبوده و در صورت عدم رضایت از خرید تعویض و تعمیر آن ها با دردسرهایی همراه می باشد؛ بنابراین در این بخش از پرشین سازه به سراغ نکاتی مهم در باب انتخاب پنجره دوجداره می رویم:

• توجه به پروفیل مورداستفاده در پنجره

پروفیلی که در ساخت پنجره دوجداره به کار می رود یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد. معمولاً در مصارف مختلف به پروفیل هایی با خصوصیات و ویژگی های مختلف نیز نیاز داریم؛ اما در ایران به چنین نکاتی توجه نمی شود و انتخاب تنها بر اساس قیمت صورت می گیرد؛ اما جدا از این مسئله یکی از استانداردهای مهم در انتخاب پروفیل پنجره دوجداره ضخامت دیواره ی آن است. استاندارد بین المللی در این مورد سه میلی متر است. استاندارد بعدی جنس پروفیل است. همان طور که در مقاله انواع پنجره بررسی کردیم، امروزه استفاده از پروفیل ها آهنی و آلومینیومی توجیه چندانی ندارد. این پروفیل ها باعث اتلاف انرژی شده و مزایای چندانی برای استفاده ندارند. در عوض نسل جدید و بهینه پروفیل مثل انواع آلومینیم ترمال بریک، آلوود و پی وی سی ازنظر کیفیت و کارایی بهترین انتخاب هستند. از طرفی لازم به ذکر است که تأمین استحکام درب و پنجره دوجداره توسط تقویت کننده ی گالوانیزه ی داخل پروفیل انجام می شود. گالوانیزه ی موردنظر را باید با توجه به ابعاد محفظه قرارگیری تعیین کرد. همچنین باید توجه داشت که ضخامت ورق آن باید حداقل یک و نیم میلی متر باشد.

• اهمیت یراق آلات و اتصالات فلزی

حتماً تا به امروز متوجه شده اید که قیمت یراق آلات باکیفیت در بازار قدری زیاد است. به همین دلیل نیز ممکن است افراد برای کاهش هزینه ها از یراق آلات باکیفیت پایین تر استفاده کنند؛ اما این به خودی خود مشکل به حساب نمی آید. کیفیت یراق آلات تا اندازه ی زیادی به نوع طراحی پنجره ها و اندازه آن ها نیز بستگی دارد. اگر خرید پنجره دوجداره را از شرکتی مطمئن انجام دهید که بتواند به بهترین شکل برای شما یراق آلات موردنیاز را تعیین کند، می توانید باقیمت کم تر از کیفیتی بالاتر بهره مند شوید. در همین راستا نیز سایت سازه افزار در کنار شما بوده و فروشگاه های مطمئن خرید این دست از کالاها را به شما معرفی می کند.

• جنس شیشه پنجره دوجداره

یکی از مهم ترین فاکتورهای کفیت و قیمت در پنجره دوجداره جنس شیشه ی مورداستفاده در پنجره است. به طورکلی اولین و مهم ترین فاکتور در قیمت و کیفیت شیشه دوجداره ضخامت آن است. یکی از نکات مهم و جالب این است که باید سعی کنید ضخامت دو شیشه ی استفاده شده در پنجره دوجداره با یکدیگر متفاوت باشند. دلیل آن بسیار ساده است. اگر دو شیشه باضخامت متفاوت در برابر امواج صوتی وجود داشته باشند ایجاد اختلال و نوسان در این امواج بسیار بیشتر است تا زمانی که دو شیشه باضخامت یکسان سر راه امواج صوتی قرارگرفته باشند.

• توجه به طراحی پنجره دوجداره

اما یکی از مواردی که شاید بیش از همه ی موردهای گفته شده اهمیت دارد چگونگی طراحی درب و پنجره دوجداره منزل شما است. طراحان برای اینکه رقابت کنند و هزینه ای کم تر از رقبایشان به شما ارائه دهند دست به کاهش هزینه ها با گزینش مصالح و موارد ارزان تر در ساخت خانه می زنند. حتی گاهی اصل طراحی را نامتناسب با آنچه باید باشد انجام می دهند تا از این طریق هزینه ها کاهش پیدا کند؛ بنابراین شما باید در این قسمت نهایت دقت را نموده و پنجره ای با طراحی کامل و درعین حال زیبا را انتخاب نمایید.

• رطوبت گیر شیشه در پنجره دوجداره

رطوبت گیر هم یکی دیگر از مواردی است که ساخت شیشه های دوجداره اهمیت زیادی دارد. رطوبت گیر در فصل های سرد و بارانی، الخصوص در مناطق شرجی از ایجاد بخار روی شیشه جلوگیری می کند و در هر وضعیت جوی شیشه ی شمارا شفاف و صاف نگه می دارد. مسلم است که برخی اوقات تشخیص داده می شود رطوبت گیر چندان کارایی و اهمیتی ندارد و از آن استفاده نمی شود یا از یک نوع جنس نامرغوب برای آن استفاده می شود. این موضوع هم در افت کیفیت پنجره دوجداره مؤثر است.

• توجه به رویه ایجاد خلأ میان دو شیشه

به منظور اینکه کیفیت شیشه دوجداره افزایش پیدا کند ابتدا آن را خلأ سازی می کنند و سپس میان آن یک نوع گاز مخصوص تزریق می کنند؛ اما گاهی به دلیل کاهش هزینه ها خلأ سازی انجام نمی شود و گاز مخصوصی که می بایست میان دو شیشه را پر کند خالص نیست. همین موضوع باعث افت کیفیت شیشه دوجداره می شود.

• توجه به نوار درزبندی در پنجره دوجداره

همان طور که میدانید بخش دیگری که در کیفیت و قیمت پنجره دوجداره مؤثر است نوار درزبندی آن است. این نوار از نوعی لاستیک به نام EPDM ساخته می شود که وظیفه ی اصلی شان مقاوم بودن در مدت زمانی طولانی در برابر باز و بسته شدن های مکرر در و پنجره دوجداره است. به طورکلی گاهی پیش می آید که افراد از این درزبندها استفاده نمی کنند و برای قیمت کم تر سراغ جنس های نامرغوب می روند. درزبندهای نامرغوب برخلاف درزبندهای EPDM در برابر اشعه ی ماورای بنفش خورشید پوسیده می شوند و از بین می روند. این مسئله پس از چندی منجر به ایجاد آلودگی صوتی با وزش باد در درب و پنجره دوجداره می شود؛ بنابراین توجه به کیفیت مرغوبیت جنس درزبندها نیز ازجمله نکات مهم در انتخاب پنجره دوجداره می باشد.

 

پنجره دوجداره و انواع آن

• استفاده از چسب شیشه مرغوب در پنجره دوجداره

به یاد داشته باشید که حتماً از یک نوع چسب مرغوب پلی سولفات در شیشه دوجداره خود استفاده کنید تا راه های نفوذ به شیشه کاملاً بسته شوند. از طرفی اگر از یک نوع چسب نامرغوب در شیشه دوجداره استفاده کنید ممکن است پس از مدتی در اثر تابش اشعه ی ماورای بنفش خورشید خاصیت چسبندگی خود را ازدست داده به مایع تبدیل شود و روی شیشه حرکت کند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله نیز همچون دیگر سری مقالات وبلاگ پرشین سازه همراه ما بودید، هدف ما از این نوشتار آشنایی شما عزیزان با انواع پنجره های دوجداره و در کنار آن ارائه نکاتی مهم در باب خرید این نوع از محصولات کاربردی بود که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است