عایق الاستومری وکاربرد و مزایای آن

عایق الاستومری | کاربرد عایق الاستومری | مزایای عایق الاستومری

هرزمانی که نام عایق و عایق کاری به گوشم می رسد، فوراً یک صبح پاییزی در ذهنم مجسم می شود. در شهرستان کوچک ما، و زمانی که هنوز بچه بودیم خبری از ایزوگام یا دیگر مدل های عایق کاری نبود. بوی پاییز به معنای آب زمستان و درنتیجه باران بود. به همین خاطر هر جا که می رفتی، تپه ای از کاه و گل می دیدی که وسطش حوضچه ای آب درست کرده بودند و تعدادی کودک خردسال هم سن ما، داخلش بازی می کردند.

پروسه ی عایق کاری در آن زمان بیش از هر کس دیگری برای ما کودکان جذاب و خاطره انگیز بود. مخلوط آب و کاه و گل که آماده می شد، با یک فرغون به سمت پشت بام برده می شد و پروسه ی عایق کاری برای جلوگیری از نفوذ آب به خانه و خراب کردن گچ دیوار و سقف آغاز می شد. البته ناگفته نماند که همیشه ی خدا تلاش هایمان ناکام می ماند و بالاخره آب باران راه خودش را به گچ سقف باز می کرد و لکه ای ناخوشایند و زشت روی سقف از خود به جای می گذاشت.

بیشتر بخوانید : قیمت تیرآهن

زمان گذشت و چشممان به جمال دستگاه های جدید نصب ایزوگام افتاد. یک روز از خواب بیدار شدیم و دیدیم که پاییز شده اما خبری از کاه و گل نیست. به جایش مردانی روی پشت بام خانه این ور و آن ور می رفتند و ورقه های بزرگی مثل لواشک را روی سقف خانه نصب می کردند. آنجا بود که پای ایزوگام و عایق های درست وحسابی به زندگی مان باز شد و دیگر هیچ وقت لکه ی زشتی روی دیوار یا سقف خانه مان ندیدیم و این پایان عمر چند صدساله عایق های کاه گل بود.

 

عایق الاستومری

بعد از ایزوگام نوبت به محصولات جدیدتری مثل همین عایق الاستومری رسید. اگر شما هم چیز زیادی در مورد این مصالح نمی دانید، پیشنهاد می کنم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. احتمالاً چیزهای به دردبخور زیادی در آن پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : قیمت میلگرد

عایق الاستومری چیست؟

شاید فکر کنید که عایق الاستومری پدیده ی کاملاً نویی در صنعت عایق کاری است اما حسابی متعجب می شوید که بگوییم از ابتدای قرن بیستم از چنین عایق های استفاده می کردند. یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که عایق الاستومری دارد این است که ساختار سلولی آن مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد و همین مزیت باعث شده است که به عنوان اصلی ترین عایق ساختمانی به کار برود. اگر در رابطه یا ساختار سلولی این عایق کنجکاو هستید، باید بگوییم که میلیون ها نقطه و مواد ریز در داخل ساختار عایق الاستومری شناورند و مانند سربازان مدافع، از نفوذ هرگونه مایعاتی جلوگیری به عمل می آورند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که حسابی از انرژی هم محافظت می کنند و اجازه ی اتلاف آن را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید : قیمت سیمان

به این ترتیب از هر جنبه ای که به این محصول نگاه کنید متوجه خواهید شد که بهترین گزینه برای عایق کاری است.

اصلی ترین محل استفاده از عایق الاستومری، در سیستم های تهویه و گرمایشی-سرمایشی است. فکر می کنم که نیاز چندانی به توضیح این مورد نباشد چراکه با استفاده از ویژگی های عایق بودن الاستومری، حرارت و سرما به همین راحتی اتلاف نخواهد شد.

در ادامه می خواهیم در مورد مهم ترین مشخصات عایق الاستومری صحبت کنیم و بگوییم که از چه موادی تشکیل شده است:

مشخصات عایق الاستومری

به طورکلی سه ماده ی اصلی در تشکیل عایق الاستومری مؤثر است. اولین عنصر تشکیل دهنده مخلوطی از چند لاستیک مصنوعی است(عموم مواقع از لاستیک بوتادین نیتریل استفاده می شود)

دومین ماده ی تشکیل دهنده ی عایق الاستومری، PVC است که خاصیت عایق بودن آن را دوچندان می کند.

درنهایت هم مقداری ماده ی کف کننده شیمیایی استفاده می کنند که بسیار رایج و مرسوم است.

بیشتر بخوانید : قیمت شیشه سکوریت

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در رابطه با کانال ها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد این است که رطوبت و حرارت را به خود جلب می کنند اما با توجه به محصولی مانند عایق الاستومری دیگر چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد. در حقیقت با عایق کردن کانال های کولر می توانید از خنک ماندن منزل در فصول گرم سال اطمینان حاصل کنید.

کاربردهای عایق الاستومری

تصور نکنید که تنها مصرف عایق الاستومری در سیستم های تهویه ی هوا است. یکی از اصلی ترین کاربردهای این عایق، این است که از آن در پوشاندن لوله های آب سرد و گرم استفاده می شود. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل نمایید که در تغییرات آب و هوایی هیچ گونه مشکلی برای دمای آب به وجود نخواهند آمد.

 

عایق الاستومری

علاوه بر صنعت ساختمانی که بیشترین مصرف را از عایق الاستومری دارد، باید به صنعت خودروسازی نیز اشاره کنیم که بسیار از این محصول بهره برده است. یکی دیگر از کاربردهای عایق الاستومری این است که از آن برای عایق کردن اتصالات و مخازن خودرو استفاده می شود.

از هرچه بگذریم، نمی توان از کاربرد عایق الاستومری در هنر غافل شد! بله! درست شنیده اید. یک سالن تئاتر یا یک استودیوی ضبط صدا بدون این عایق ها، اساساً معنی خاصی ندارند. حتماً شما هم دیده اید که در برخی از سالن های تئاتر برای اکوی صدا و هم چنین برقراری سکوت از فوم هایی به شکل شانه ی تخم مرغ استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : قیمت سنگ

در حقیقت این فوم هایی که مشاهده می کنید، همان عایق های الاستومری از نوع شانه تخم مرغی هستند.

البته باید بگوییم که عایق الاستومری بیشتر مواقع به شکل رولی ولوله ای عرضه می شود که نوع رولی آن رواج بیشتری در میان ساختمان سازان و مصرف کنندگان دارد.

مزایای عایق الاستومری

بهترین مزیت آن، درواقع همان اصلی ترین ویژگی اش است. عایق الاستومری این اطمینان خاطر را برایتان فراهم می کند که رطوبت و حرارت به هیچ وجه به داخل وارد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : قیمت کاشی

از دیگر مزیت های خوب عایق الاستومری این است که نصب بسیار ساده و راحتی دارد. این ویژگی برای ساختمان سازان بسیار حائز اهمیت می باشد چراکه سرعت کار را تا حد خیلی زیادی بالا می برد.

عایق الاستومری هم چنین می تواند مقاومت خوبی در برابر نور خورشید از خود نشان دهد و به سادگی دچار خرابی و آسیب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : فلنج کور

درصورتی که از این عایق برای لوله های خود استفاده می کنید، باید بگوییم که چسباندن این عایق روی لوله ها بسیار ساده و راحت است. در حقیقت نوعی از عایق الاستومری در بازار وجود دارد که خودچسب دار است و کار شمارا تا حد خیلی زیادی آسان می کند.

عایق الاستومری دوست طبیعت و محیط زیست است. چراکه از اتلاف انرژی به طرز چشم گیری می کاهد و همین مسئله محبوبیتش را دوچندان می کند.

به قول قدیمی ها، مرگ در کار این نوع عایق نخواهد بود. در برابر پارگی بسیار مقاوم است و خراب نمی شود.

بیشتر بخوانید : قیمت موزاییک

البته مزیت های عایق الاستومری به همین نکات ختم نمی شود. می توانید این عایق ها را در ابعاد مختلف و به صورت رولی یا لوله ای تهیه کنید. بهتر است پیش از خرید با کارشناسان مشورت نمایید.

وب سایت پرشین سازه آماده پاسخ گویی به تمام سؤالات شما در این زمینه خواهد بود. کافی است با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل نمایید.

قیمت عایق الاستومری

مهم ترین نکته ای که باید در مورد قیمت عایق الاستومری بدانید این است که استفاده از آن ها برای عایق کاری بسیار به صرفه تر از دیگر مصالح می باشد. چراکه عمر و دوام بیشتری دارند و بعد از سال ها هم چنان قابل استفاده خواهند بود.

قیمت عایق الاستومری به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

بیشتر بخوانید : قیمت قیر

اصلی ترین فاکتور تأثیرگذار در قیمت عایق الاستومری، ضخامت آن می باشد. باید یادآور شویم که ضخامت های مختلفی از این محصول تولید می شوند و هرکدام برای بخش های مختلفی از صنعت و ساختمان سازی قابل استفاده هستند. طبیعتاً هرچقدر که ضخامت این عایق ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عایق الاستومری

فاکتور بعدی این است که از کدام یک از انواع عایق الاستومری استفاده می کنید. عایق های الاستومری در انواع رولی، لوله ای، چسب دار، ساده، روکش دار و…تهیه می شوند. بسته به نوع کاربردی که از عایق انتظار دارید، باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

هم چنین باید در نظر داشته باشید که برندهای مختلفی از عایق الاستومری در بازار موجود هستند که همین مسئله موجب تنوع قیمت آن ها شده است. هرچقدر که کیفیت و دوام عایق بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : قیمت نبشی

به طورکلی باید بگوییم که عایق الاستومری بسته به نوع و متراژ از ۳۵۰۰ تومان آغاز خواهد شد و بالاتر می رود.

رنگ عایق الاستومری

نوعی از عایق های الاستومری وجود دارند که بر پایه ی الاستومری آکریلیک هستند و قابلیت حل شدن در آب را دارا می باشند. این ویژگی باعث می شود تا مقاومت آن ها در برابر حرارت بالاتر برود.

از ویژگی های مثبت عایق الاسترومری آکریلیک باید به موارد زیر اشاره کنیم:

بیشتر بخوانید : قیمت کابل شبکه

بسیار مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند و به سادگی در برابر گرما و سرما آسیب نخواهند دید.

مقاومت شیمیایی این نوع از عایق ها نیز بسیار بالاست و تماس با مواد شیمیایی در کارکرد آن ها اخلالی ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید : قیمت ناودانی

درصورتی که از این نوع عایق الاستومری آکریلیک استفاده کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ گونه خوردگی ای در زیر عایق به وجود نخواهد آمد.

این نوع عایق ها می توانند به صورت هم زمان هم عایق حرارت باشند و هم عایق صوت و رطوبت

استفاده از رنگ های آکریلیک در ساختار عایق الاستومری باعث می شود که بتوان نور خورشید را انعکاس داد. در حقیقت حدود ۸۵ درصد نور خورشید منعکس می شود و درنتیجه میزان حرارتی که به داخل نفوذ می کند بسیار کمتر خواهد بود.

از دیگر مزایای بی نظیر عایق الاستومری آکریلیک این است که ضد قارچ و جلبک هستند. به خاطر داشته باشید که یکی از اصلی ترین کاربردهای عایق الاستومری در صنعت لوله کشی و سیستم های تهویه است. همان طور که می دانید لوله ها مکان فوق العاده ای برای رشد و نمو جلبک ها هستند اما با استفاده از عایق های الاستومری آکریلیک دیگر نیازی نیست که نگران این مورد به خصوص باشید.

بیشتر بخوانید : قیمت آجر و سفال

هم چنین هیچ گونه محدودیتی در کنترل ضخامت عایق نخواهید داشت و به سادگی این کار انجام پذیر خواهد بود.

 

عایق الاستومری

عایق الاستومری آکریلیک به خوبی به سطح های مختلف می چسبد و از این بابت نظیر ندارد. به این ترتیب نصب آن بسیار ساده و راحت خواهد بود.

از دیگر ویژگی های منحصربه فرد عایق الاستومری آکریلیک این است که هدایت حرارت بسیار کمی دارد. به این معنی که علاوه بر مقاومتی که خودش در برابر حرارت نشان می دهد، اجازه ی عبور حرارت را نیز نخواهد داد.

خرید اینترنتی عایق الاستومری

در حال حاضر اینترنت و خرید اینترنتی به قدری بازندگی ما عجین شده است که تقریباً کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که تجربه ی خرید اینترنتی را نداشته باشد.

اینترنت کار ما را بسیار ساده و راحت تر کرده است. در حال حاضر شما به جای این که با هزار زحمت آماده شوید و به بازار فروش مصالحی مانند عایق الاستومری بروید، می توانید به سادگی از طریق اینترنت خرید خود را انجام دهید.

خوشبختانه وب سایت های زیادی وجود دارند که امکان خرید اینترنتی عایق الاستومری را فراهم می سازند. شما می توانید تمام ویژگی ها و کاربردهایی که این محصول دارد را به صورت آنلاین مطالعه کنید و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

هم چنین برخی از وب سایت ها، فهرست قیمت عایق الاستومری را نیز عرضه می کنند. به این ترتیب شما می توانید برای بودجه ی خود نیز برنامه ریزی کنید و بهترین خرید ممکن را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

درنهایت امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید : قیمت ورق روغنی

وب سایت پرشین سازه همواره مفتخر به پاسخ گویی سؤالات شما عزیزان در مورد عایق الاستومری، خرید این عایق و قیمتش خواهد بود.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است