مشعل شوفاژ، انواع و بخش های تشکیل دهنده آن

مشعل شوفاژ، انواع و بخش های تشکیل دهنده آن

از زمانی که انسان به خاطر می آورد، گرمایش و مقاومت در برابر سرمای شدید یکی از مهم ترین اصول زنده ماندن بوده است. در دوره های مختلف تاریخی، راهکارهای مختلفی برای گرم کردن محیط به کار می رفته است.

در دوره ی معاصر نیز وسایل گرمایشی فراوانی استفاده می شوند تا محیط را گرم نگه دارند. یکی از مهم ترین وسایلی که برای گرم کردن خانه و…به کار می رود، شوفاژ است. بیشتر شوفاژها از طریق یک موتورخانه انرژی لازم برای گرم کردن محیط را به دست می آورند.

اگر بررسی دقیقی روی بخش های مختلف یک شوفاژ و موتورخانه اش داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این موتورخانه ها از یک نوع دیگ آب برای گرمایش استفاده می کنند. آبی که در دیگ است، مدام می چرخد و با استفاده از یک مشعل گرم می شود.

در واقع اصلی ترین بخش یک شوفاژ و موتورخانه، مشعل است. در این مقاله از وبسایت پرشین سازه می خواهیم در مورد انواع مشعل شوفاژ صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می توان بهترین نوع مشعل را برای شوفاژخانه انتخاب کرد.

اگر تصمیم به خرید یکی از این مشعل ها را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

مشعل چیست؟

مشعل چیست؟قبل از این که به سراغ معرفی انواع مشعل شوفاژ برویم باید بدانیم که مشعل چیست و چه کاربردهایی دارد؟!

مشعل ها می توانند انرژی لازم برای گرم کردن را تهیه کنند. اما این کار را چگونه انجام می دهند؟

مشعل در واقع مقدار معینی سوخت و هوا را دریافت می کند و سپس این مخلوط را می سوزاند. در نهایت انرژی سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و به وسایل گرمایشی ارسال می کند.
نحوه ی ارسال این انرژی گرمایی به سیستم گرمایشی ساختمان نیز یا به صورت تشعشع صورت می گیرد یا جا به جایی!

اگر بخواهیم به مشعل ها، نقشی در سیستم های گرمایشی بدهیم، باید بگوییم که این وسیله، در واقع قلب یک سیستم گرمایشی است. تقریبا در بیشتر وسایل گرمایشی مثل شوفاژ، هیترها و…می توان مشعل ها را پیدا کرد.

نحوه عملکرد مشعل ها چگونه است؟

همان طور که اشاره کردیم؛ مشعل ها برای کار کردن به یک سوخت نیاز دارند. معمولا این سوخت شامل مازوت، گاز یا گازوئیل می شود. در گام بعدی، باید هوای کافی به مشعل برسد. سپس مخلوط هوا و سوخت از شعله پخش کن رد می شود و می سوزد. عمل احتراق نیز توسط ترانس جرقه زن صورت می گیرد.

در نهایت، حرارت ناشی از این احتراق به دیگ یا کوره می رسد و گرمای لازم برای کار کردن این دستگاه ها را فراهم می نماید.
با توجه به این مسیر، می توان به خوبی متوجه شد که بدون مشعل، خیلی از وسایل گرمایشی کارکردی نخواهند داشت.
نکته ی مهم دیگری که در مورد مشعل ها وجود دارد این است که هر یک از آن ها دارای ظرفیت خاصی برای احتراق هستند و به همین دلیل، ابعاد مختلفی می توانند داشته باشند.

در کنار مشعل ها، وسایل دیگری هم باید به کار بیاید تا فرآیندهای مشعل را کنترل کنند. برخی از این وسایل شامل رله، فتوسل، یون و ترموستات است.
این وسایل می توانند میزان و زمان عملکرد مشعل را کنترل کنند.

ظرفیت مشعل

در بخش بالایی همین متن توضیح دادیم که هر یک از مشعل های موجود در بازار، دارای ظرفیت مشخصی هستند. به این معنی که تولید انرژی گرمایی توسط هر یک از این مشعل ها می تواند متفاوت باشد.

اما از کجا بفهمیم که ظرفیت مشعل مورد نظر برای دستگاه مناسب است؟

برخی از مشعل های موجود در بازار، دارای فن هستند و عملکردشان زمانی شروع می شود که ترموستات دیگ یا هیتر دستور داده باشد. همچنین زمانبندی احتراق نیز توسط رله می باشد.
اما این روند چگونه است؟ رله ای که برای زمانبندی تعبیه شده، دستور می دهد که فن به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه آغاز به کار کند. بعد از آن نوبت به ترانس جرقه زن مشعل می رسد تا جرقه ای برای احتراق ایجاد کند.
در گام بعدی، سوخت مورد نظر که همان گاز، گازوئیل یا مازوت است باید از شیر برقی مشعل عبور کند و به محفظه ی احتراق دیگ یا هیتر وارد شود.

در نهایت نیز، شعله ای در جلوی شعله پخش کن مشعل ایجاد می شود و حرارت به بخش های دیگر می رسد.
عملیات سوختن تا زمانی ادامه پیدا می کند که فرمان توقف و خاموشی از ترموستات برسد. بنابراین نیازی نیست که در کل روند، ترانس جرقه زن فعال باشد. بعد از این که فتوسل یا یون دستور لازم را می دهد، عملکرد ترانس جرقه زن نیز متوقف خواهد شد.
بسیار مهم است که ظرفیت مشعل را برای دریافت هوا و سوخت را بدانید. با توجه به ظرفیت های مختلفی که در مشعل ها وجود دارد، می توان مشخص کرد که برای گرم کردن چه محیط هایی مناسب هستند.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در ساختار بدنه ی مشعل ها وجود دارد این است که معمولا از موادی مثل آلومینیوم ریخته گری شده تهیه می شوند. این موضوع به خصوص در مورد مشعل هایی که با گاز یا گازوئیل کار می کنند، صدق می کند.
می توان قطعات مورد نیاز مشعل را روی این بدنه ی آلومینیومی نصب کرد. به طور کلی، آلومینیوم مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد و به همین دلیل است که در ساخت مشعل از آن استفاده می شود.
فراموش نکنید که در طی روند احتراق، حرارت زیادی در مشعل تولید می شود و به همین دلیل ماده ی به کار رفته در آن، باید از جنسی باشد که در برابر حرارت مقاومت کافی داشته باشد و در این میان، به نظر می آید که آلومینیوم گزینه ی ایده آلی باشد.

انواع مشعل بر اساس شیوه ی احتراق

زمانی که می خواهیم مشعل ها را به انواع و اقسام تقسیم کنیم، هیچ معیاری بهتر از شیوه ی احتراق آن ها نیست.
برخی از مشعل های موجود در بازار، سوخت را به صورت مستقیم به محفظه ی احتراق وارد می کنند.

نوع دیگری از مشعل ها هم وجود دارد که معمولی در شوفاژهای اتمسفر به کار می رود. این سوخت ها با سرعت خیلی زیادی از نازل خارج می شوند و حرارت مورد نظر را ایجاد می کنند. البته طبیعتا چنین مشعل هایی کاربرد زیادی ندارند و بیشتر به درد مصارف دستگاه های بزرگ حرارتی می خورند.

یکی دیگر از مهم ترین مشعل هایی که در بازار موجود است، مشعل هایی است که از یک فن دمنده استفاده می کنند. خود این مشعل ها نیز به دسته بندی های دیگری تقسیم می شوند که هر کدام، عملکرد متفاوتی را در فرآیند احتراق دنبال می کنند.
نوع دیگری از دسته بندی مشعل ها وجود دارد که بر نحوه ی کنترل احتراقشان تکیه می کند.

مشعل شوفاژ یک مرحله ای

مشعل شوفاژ یک مرحله ایاین نوع مشعل ها از سوخت مایع بهره می برند و به دلیل شیوه ی پاشش سوختشان، به مشعل های افشانه ای نیز معروفند. اصلی ترین کاربرد این مشعل ها در مواقعی است که که دیگ مربوطه کوچک است. مثلا دیگ های حرارت مرکزی معمولی می توانند بهره ی خوبی از این مشعل های افشانه ای ببرند.

مشعل شوفاژ دو مرحله ای

مشعل شوفاژ دو مرحله اینوع دیگری از مشعل های شوفاژ در بازار موجود است که به شوفاژ دو مرحله ای شهرت دارد. این مشعل ها زمانی به کار می آیند که باید مقدار گازوئیل را تنظیم و کنترل کرد. این عملیات کنترلی معمولا از طریق یک لوله صورت می گیرد که سوخت را از طریق نازل به تانک برمی گرداند. روی این لوله، وسایل مختلفی نصب می کنند تا تنظیم مقدار و میزان سوخت رسانی را انجام دهد.

ساختار کلی این مشعل ها شبیه به همان مشعل های یک مرحله ای است. اما تفاوت بزرگی میان آن ها وجود دارد: روی قسمتی از این مشعل که گازوئیل به نازل می رسد، یک لوله تعبیه شده که مجددا سوخت را به منبع برمی گرداند. این لوله برای کنترل و تنظیم مقدار گازوئیل نصب می شود.

نکته ی مهم دیگری که در مورد لوله ی مشعل شوفاژ دو مرحله ای باید بدانید این است که بین نازل مشعل و منبع سوخت، یک نوع سوپاپ مغناطیسی نصب می شود تا فشار گازوئیل را تنظیم نمایند. هر زمانی که گازوئیل بخواهد به بیرون ریخته شود، این سوپاپ باز می شود. در ضمن از طریق این سوپاپ، گازوئیل می تواند به سادگی از لوله ی برگشت استفاده کند و به منبع سوخت برگردد.

مشعل شوفاژ با تنظیم پیوسته

این نوع مشعل های شوفاژ معمولا در جاهایی به کار می روند که نیاز به حرارت بالا هست. به همین دلیل در دیگ های بزرگ کاربرد فراوانی می تواند داشته باشد. همچنین مشعل تنظیم پیوسته می تواند به صورت مداوم، درجه حرارت را تنظیم کند.
عملکرد این مشعل ها به گونه ای است که هرگز نباید تعویض از مرحله ی یک به دو یا برعکس به صورت ناگهانی صورت بگیرد. این کار به صورت پیوسته و تدریجی انجام می شود. نکته ی جالب در مورد این مشعل ها این است که در لحظه، فقط به همان مقدار مورد نیاز سوخت مصرف می شود.

به طور کلی، مشعل های شوفاژ ها می توانند عملکردهای مختلفی داشته باشند و به همین دلیل در محیط های مختلفی به کار می آیند.

مشعل موتورخانه

مشعل موتورخانهیکی دیگر از انواع مشعل ها، دسته ای هستند که در موتورخانه به کار می آیند. در واقع قلب موتورخانه، در مشعل آن نهفته است چرا که گرمای اصلی محیط را ایجاد می کند.
کارکرد این مشعل هم مانند مشعل شوفاژ است. به این ترتیب که هوا و سوخت را دریافت کرده و سپس با هم ترکیب می کند. در نهایت، گرمای ناشی از اشتعال این دو را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند و آب موجود در دیگ را گرم می کند.

درست مانند مشعل شوفاژ، مشعل هایی که در موتورخانه به کار می روند نیز با استفاده از روش های مختلفی مثل جا به جایی یا تشعشع به محیط پیرامون خود منتقل می شوند.
نکته ی بسیار مهمی که در مورد این مشعل های موتورخانه وجود دارد، این است که میزان شعله و دمایش بسته به دستوری است که دریافت می کنند. به عبارت دیگر این مشعل ها کاملا قابل تنظیم هستند. در نتیجه، می توان استفاده های متنوعی از آن ها برد.

انواع مشعل موتورخانه

یکی از راه های اصلی تقسیم بندی مشعل های موتورخانه، بررسی سوخت مصرفی شان است. در واقع سوخت موتورخانه ممکن است بسیار متنوع باشد و همین موضوع می تواند فاکتور خوبی برای تقسیم بندی آن ها باشد.
به طور خلاصه باید بدانیم که مشعل های موتورخانه به شکل زیر تقسیم می شوند:

  • مشعل گازسوز
  • مشعل گازوئیل سوز
  • مشعل دوگانه سوز
  • مشعل مازوت سوز
  • مشعل سه گانه سوز

در ادامه به شکل مفصل تری به هر یک از آن ها می پردازیم.

مشعل گازسوز چیست؟!

یکی از اصلی ترین مشعل های موتورخانه ای، مشعل هایی هستند که سوخت گاز دارند. گاز به کار رفته در این مشعل ها، گاز طبیعی است. از آن جایی که قیمت مناسبی دارند، رواج زیادی پیدا کرده اند.
علاوه بر این، مشعل های گازسوز به سادگی پیدا می شوند و میزان آلایندگی آن ها نیز کمتر است.

نحوه ی کارکرد این مشعل ها نیز به این صورت است: ابتدا سوخت لازم برای اشتعال به مشعل می رسد. بعد از این که به کمک شیر برقی از فیلتر گاز عبور کرد، هوای لازم برای اشتعال آن توسط یک دمنده که روی محور موتور نصب شده است، تامین می شود.
در نهایت نیز عمل اشتعال صورت می گیرد. نکته ی جالب توجه دیگری که در ساز و کار مشعل های گازسوز وجود دارد، این است که می توان حجم هوای ورودی را کنترل کرد.

برای انجام این کار از یک دمپر هوایی استفاده می شود که ظرفیت و گنجایش آن به صورت دستی یا خودکار تعیین می شود. این دمپر روی بدنه ی مشعل نصب شده است.
زمانی که هوا و سوخت با هم ترکیب می شوند، احتراق صورت می گیرد. البته در صورتی که فشار هوای احتراق کم و زیاد شود، سنسورهایی که داخل موتور هستند، این موضوع را حس می کنند و با استفاده از سوئیچ هوا و گاز و به دستور رله، مشعل را خاموش می کنند.
این موضوع باعث می شود که مشعل های گازسوز کاملا ایمن باشند و خطری را برای ساختمان ایجاد نکنند.
وقتی که از مشعل گازسوز صحبت می کنیم، باید بدانیم که دو نوع رایج دارد:

  • مشعل گازسوز دارای فن
  • مشعل گازسوز بدون فن

بیشتر مشعل هایی که در پکیج خانه ها استفاده می شود، از نوع مشعل های گازسوز بدون فن هستند و به یک دمنده مجهز می باشند.

مشعل گازوئیل سوز چیست؟

نوع دیگری از مشعل های بسیار رایج بازار، مشعل های گازوئیل هستند.
همان طور که از نامشان نیز پیداست، این مشعل ها از سوخت گازوئیل برای احتراق استفاده می کنند. اصلی ترین کارکرد آن ها هم زمانی مطرح می شود که گاز شهری در دسترس نباشد.
مشعل های گازوئیل سوز از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از آن ها، کارکرد متفاوتی دارد.

بخش های تشکیل دهنده مشعل گازوئیل سوز

همان طور که گفتیم مشعل هایی که گازوئیل سوز هستند، بخش های متفاوتی دارند که با مشعل گازسوز فرق دارد. برخی از مهم ترین بخش های آن شامل موارد زیر است:

  • این مشعل دارای یک دینام و الکتروموتور است که وظیفه ی تبدیل نیروی حرکتی به برق را بر عهده دارد.
  • همچنین دارای یک فن یا بادبزن است که به هنگام احتراق ناقص، مشعل را خاموش می کند
  • مشعل گازوئیل سوز، یک پمپ گازوئیل هم دارد که سوخت را به مشعل می رساند.
  • مشعل های گازوئیل سوز مجهز به یک شیر مغناطیسی هم هستند.
  • متصل کننده
  • برای ایجاد احتراق، این مشعل به یک جرقه احتیاج دارد که ترانس جرقه زن این کار را انجام می دهد
  • شعله پخش کن
  • دمپر تنظیم هوا
  • فتوسل
  • بدنه ی مشعل (که معمولا از جنس خاصی است)
  • منبعی برای ذخیره ی گازوئیل
  • لوله های حمل کننده ی سوخت
  • رله ی مربوط به مشعل

هر یک از این بخش ها، وظیفه ی خاصی را در مشعل به انجام می رسانند. به طور کلی، کارکرد این مشعل ها نیز مانند مشعل های گازسوز است با این تفاوت که سوختشان فرق می کند.
در ضمن به عنوان مشعل اصلی در موتورخانه به کار نمی روند و بیشتر در نقاطی مصرف دارند که امکان انتقال گاز به آن ها وجود ندارد.

مشعل مازوت سوز

مشعل مازوت سوزنام مازوت یادآور آلودگی هواست. اما واقعیت این جاست که مازوت نوعی سوخت است که حتی در مشعل های موتورخانه نیز کاربرد دارد و می توان از آن به عنوان سوخت این مشعل ها بهره برد.
مازوت برای مصرف در مشعل، باید در ابتدا پودر شود. این پروسه توسط یک نازل صورت می گیرد. نازلی که از آن صحبت می کنیم برای پودرسازی سوخت مازوت به انرژی زیادی احتیاج دارد و این کار را بر اساس یک الگوی خاص انجام می دهد.
بعد از این که سوخت مازوت پودر شد، باید در محدوده ی خاصی از نازل، خارج شود و به شکل یکسان، قطرات آن پراکنده می شود.
الگوهای خاصی برای انجام چنین کاری وجود دارد اما رایج ترین نوع آن، الگوی مخروطی شکل است.
یکی از نکاتی که در مورد مازوت وجود دارد این است که مقاومت چندانی در برابر سرما ندارد. در نتیجه احتمالا در فصول سرد سال، یخ می بندد. به همین دلیل است که به هنگام نصب مشعل های مازون سوز، یک پیش گرم کن هم نصب می کنند تا از این اتفاق جلوگیری شود.

مشعل های چند گانه سوز

حالا که با انواع سوخت های رایج جهت مشعل های موتورخانه آشنا شدید، بد نیست اندکی هم در مورد مشعل هایی صحبت کنیم که از چند سوخت می توانند بهره ببرند و به نام مشعل دو گانه و سه گانه سوز معروف شده اند.
ای مشعل ها به بیش از یک سوخت نیاز دارند تا کار کنند. مثلا مشعل های دو گانه سوز به سوخت هایی مثل گاز و گازوئیل احتیاج دارند. این در حالیست که مشعل هایی که با سه سوخت گاز، گازوئیل و مازوت بتوانند کار کنند به مشعل های سه گانه سوز معروفند.
نکته ی مهم: هر زمانی که از سوخت مازوت استفاده می شود، حتما باید به فکر نصب پیش گرمکن هم باشیم.

تفاوت مشعل گازی با گازوئیلی

همان طور که در بخش بالایی این مقاله توضیح دادیم مشعل های گازی و گازوئیلی، در نوع سوختی که به کار می برند، فرق دارند.
به طور کلی هدف اصلی یک مشعل این است که گرما و حرارت کافی برای به جوش آوردن دیگ آب تولید کند. همه ی مشعل ها هم برای رسیدن به این هدف از یک ساختار کلی تبعیت می کنند. اما به هرحال فرق های جزئی و مختصری میان آن ها وجود دارد:

نوع سوختشان فرق می کند

یکی از اصلی ترین تفاوت های مشعل گازی و گازوئیلی ایناست که نوع سوختشان با هم فرق دارد. مشعل های گازوئیلی به سوخت نفتی و مایع نیاز دارد. همچنین تمام بخش های سازنده ی این مشعل، در یک واحد مشخص نصب و راه اندازی می شوند.
از طرف دیگر، مشعل های گازسوز این گونه نیستند و نیازی به سوخت مایع ندارند و می توانند با سوخت گاز کار کنند.

در مشعل های گازوئیلی، سوخت مایع باید به پودر تبدیل شود در حالی که مشعل های گازسوز، فقط کافیست که به لوله های گاز متصل شوند تا به این ترتیب، خیلی راحت دچار اشتعال و احتراق شوند.
البته همان طور که اعلام شد، در نقاطی که گاز رسانی نشده است، استفاده از مشعل های گازسوز معنی ندارد.
در کنار این تفاوت ها، باید بدانیم که مشعل هایی که از سوخت گاز استفاده می کنند، به طور مستقیم به خط لوله نصب هستند و سوخت را مستقیما دریافت می کنند. اما در مشعل گازوئیل سوز، منبعی وجود دارد که باید به طور مداوم پر شود و سوخت مورد نیاز مشعل را فراهم آورد.

وجود نازل در مشعل های گازوئیل سوز برخلاف مشعل های گازسوز

همان طور که می دانید، مشعل های گازوئیل سوز به دلیل دسترسی غیرمستقیم به سوخت نیازمند یک نازل هستند. در واقع از آن جایی که از سوخت مایع استفاده می کنند، باید از یک نازل استفاده شود که سوخت مایع را به پودر تبدیل کند و برای استفاده در مشعل آماده سازد. بیشتر این نازل هایی که در مشعل های گازوئیل سوز به کار می روند، مخروطی شکل هستند.
اما برعکس این مشعل ها، مشعل های گازسوز نیازی به نازل ندارند و به طور مستقیم از گاز برای احتراق استفاده می کنند.

کارکرد فتوسل در مشعل

همان طور که گفتیم، یکی از بخش های مهم مشعل های گازوئیلی، فتوسل است. اما این وسیله چیست؟
فتوسل در واقع یک نوع صفحه است که از جنس سرامیک ساخته شده و روی آن را با ماده ای به نام سولفید کادیوم پوشانده اند. شکل پوشانندگی سولفید کادیوم روی این صفحه ی سرامیکی، پیچ در پیچ است.
در دو طرف این صفحه، دو سیم نصب می شود تا با استفاده از آن ها، فتوسل را به رله وصل کنند.
اما کاربرد فتوسل چیست؟ این وسیله فقط در مشعل های گازوئیل سوز وجود دارد و تعبیه شده تا از ترکیدن و جمع شدن سوخت در داخل کوره جلوگیری کنند.

نحوه ی مراقبت از مشعل ها

یکی دیگر از جنبه های تفاوت مشعل های گازی و گازوئیلی در نحوه ی مراقبت از آن هاست. تمام مشعل هایی که در بازار موجود هستند، دارای نوعی محفظه هستند که اجازه ی ورود آلودگی و غبار را نمی دهد.
اما از میان تمام مشعل های موتورخانه ای، مشعل گازسوز نیازمند مراقبت و نگهداری بالاتری است و باید به طور مداوم سرویس شود.
البته این بدین معنا نیست که مشعل های گازوئیل سوز به سرویس احتیاج ندارند. بلکه از آن جایی که ممکن است ناخالصی های مختلفی در گازوئیل وجود داشته باشد، لازم است که تمام قطعات و اجزای درونی آن، هر چند وقت یک بار، رسوب گیری شوند.
شوفاژخانه بخش مهمی از ساختمان است و برای این که عملکرد درستی داشته باشد، مراقبت از مشعل آن را باید همواره در درجه ی بالایی از اهمیت قرار بدهیم.
مشعل ها ممکن است به دلایل مختلفی خراب شوند. برخی از آن ها به دلیل خرابی رله، عملکرد درستی ندارند. برخی دیگر نیز سوخت کافی دریافت نمی کنند تا عمل احتراق را انجام دهند.
به همین دلیل است که باید مراقبت های دوره ای و سرویس های مداوم در خصوص مشعل ها انجام شود.
در آغاز فصل سرد سال، همیشه مشعل شوفاژخانه تان را یک بار سرویس کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

نشانه های خرابی مشعل

بدون یک مشعل سالم نمی توان انتظار داشت که موتورخانه به درستی کار کند. چرا که حرارتی از سمت مشعل ایجاد نمی شود. بنابراین هرگونه تغییر در رفتار مشعل، می تواند زنگ هشداری برای شما باشد.

در ادامه به مهم ترین نشانه هایی که مشخص می کند مشعل موتورخانه به سرویس نیاز دارد، اشاره کرده ایم. با مشاهده ی هر یک از این تغییرات حتما با یک متخصص تعمیرکار تماس بگیرید:

  • زمانی که استارت می خورد، صدایی مثل انفجار از خود ساتع می کند
  • سر و صدای کار کردن مشعل بسیار بالاست
  • مبلغ قبض گاز بالا رفته و نشان می دهد که مصرف سوخت گاز افزایش پیدا کرده است( این موضوع در خصوص مشعل های گازسوز صدق می کند)
  • می توانید بوی خیلی بد و نامطبوعی را در محیط شوفاژخانه، پارکینگ یا حتی راه پله متوجه شوید.
  • در اطراف دیگ، دوده ایجاد شده است. این موضوع می تواند به کل محیط موتوخانه یا دودکش نیز سرایت کند.
  • زمانی که مشعل کار می کند، سیستم لوله کشی موتورخانه دچار لرزش می شود.
  • روی رله، چراغ قرمز رنگی وجود دارد که برای کنترل مشعل تعبیه شده است. اگر مشعل خراب باشد، این چراغ روشن می شود.
  • آب حمام و رادیاتورهای ساختمان سرد شده است.

هر یک از این نشانه ها مشخص می کند که باید سرویس مشعل خود را انجام دهید. فراموش نکنید که مشعل، قطعه ای پیچیده است و خودتان نمی توانید به تنهایی آن را تعمیر کنید. به خصوص با توجه به اینکه همزمان از برق و گاز استفاده می کند و ریسک تعمیر را بالا می برد.
همیشه به دنبال یک تعمیرکار تخصصی باشید که سال ها تجربه در حوزه ی تعمیر مشعل شوفاژ دارد.

بارها دیده شده که افراد برای تعمیر مشعل به سراغ لوله کش می روند اما باید بدانید که تعمیر مشعل یک کار تخصصی است و متخصصان خود را می طلبد.

قیمت انواع مشعل شوفاژ

همان طور که در کل این متن اشاره شد، مشعل های شوفاژ انواع مختلفی دارند. با توجه به کاربردی که از آن ها انتظار دارید، باید خرید مشعل را انجام داد.
در نتیجه نمی توان قیمت مشخصی را برای مشعل ها در نظر گرفت. طبیعتا هر چقدر قدرت مشعل در گرم نگه داشتن دیگ آب بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد.
در ضمن برند مشعل نیز در تعیین قیمت آن موثر است.

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه، منبع بسیار مناسبی برای اتصال خریدار و مشتری صنایع مختلف ساختمانی به یکدیگر است.
در صورتی که در حوزه هایی مثل فروش مشعل و لوازم موتورخانه یا تعمیرات آن فعال هستید، بانک اطلاعاتی پرشین سازه می تواند شما را به منبع عظیمی از مشتریان وصل کند.
همین الان سری به صفحه اصلی سایت بزنید و اطلاعات بیشتری در خصوص این دیتابیس بزرگ به دست بیاورید.

سخن آخر

از زمانی که ساختمان های مدرن ساخته شدند، سر و کله ی شوفاژخانه ها و مشعل ها پیدا شد. در نتیجه باید انواع مشعل شوفاژ و کاربردشان را بشناسیم.
شناخت دقیق این وسیله می تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید و انتظارات خود را برآورده کنید.
فراموش نکنید که مشعل های موجود در بازار، کارکردهای مختلفی دارند و در جاهای مختلفی به کار می آیند. سرویس های دوره ای این وسیله را نیز فراموش کنید و به این ترتیب مطمئن شوید که نیازمند تعویض آن ها نخواهید بود.
پرشین سازه ، آماده ی پاسخ دادن به سوالات شما عزیزان در این خصوص است. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
در نهایت امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است