هر آنچه که باید درباره بازاریابی محتوایی در صنعت ساختمان بدانید

بازاریابی محتوایی در صنعت ساختمان | نکات مهم برای ایجاد بهترین محتوای ساختمانی

شرکت های ساختمانی که مهارت زیادی در بازاریابی محتوا دارند، بخصوص آن هایی که در هر زمینه عملکرد خوبی داشته اند، پیروز خواهند شد. دلیل بیان این مسئله آن است که ساخت وساز یکی از صنایع در حال بهره برداری از محتوا در برنامه های بازاریابی شرکت ها می باشد و شاید باور این که بازاریابی درون گرا (بازاریابی محتوا) ۵۴% نتیجه بهتری نسبت به روش های بازاریابی برونگرا دارد آسان نباشد. در این مقاله، به شما میگوییم که چطور یک متخصص بازاریابی محتوا باشید و مشتریان بیشتری برای کسب وکار ساختمانی خود فراهم سازید پس بیایید شروع کنیم

۵ دلیل اهمیت بازاریابی محتوا برای شرکت های ساختمانی

زمانی که بحث بازاریابی محتوا مطرح می شود، موضوعی که اغلب از مشتریان بالقوه خود می شنویم عبارت است از: «چرا به یک وبلاگ نیاز دارم، ما با دست کار می کنیم و چیزها را می سازیم. چطور یک وبلاگ می تواند به کسب وکار من کمک کند؟»

بیایید اول برخی دلایل کلیدی را که ضرورت وجود بازاریابی محتوا را برای هر شرکتی ازجمله شرکت های ساختمانی بیان می کند، به طور خلاصه بیان کنیم.

۱.ترافیک جستجوی ارگانیک را بهبود بخشید

هرروز، صدها مشتری از بین مخاطبان شما به دنبال کلمات جستجو مرتبط با ساخت وساز و ساختمان در گوگل هستند و در انتظار یافتن پاسخ به سؤالات خود می باشند.

در رأس این مطالب، ثابت شده است که بازاریابی محتوا ۳ برابر ترافیک بیشتری نسبت به تبلیغات پولی در پی خواهد داشت، به این فکر کنید که سه برابر بازدیدکننده بیشتر، چه سودی برای بازاریابی ساختمانی شما خواهد داشت؟ طوری که هزینه آن نیز حدود ۶۳% کمتر از هزینه تبلیغات است. علاوه بر موارد یادشده، بازاریابی محتوا مزایایی از قبیل نرخ تحقق بهبودیافته را در پی دارد.

۲. ساخت وساز یک صنعت بزرگ است

درحالی که تعداد بی شماری شرکت ساختمانی وجود دارد، این صنعت بسیار بزرگ بوده و تقریباً هر شرکتی در آن صاحب موقعیت می باشد.

توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا برای شرکت ساختمانی به تنهایی دارای مزیت است.

چیزی که ما همواره توصیه می کنیم این است که هر شرکتی این مفهوم را درک کند و آن را در درون استراتژی بازاریابی محتوایی خود بگنجاند. با متمرکزسازی خدمات خود بر مشتریان، می توانید درباره موضوع موردنظر خود، مطالب تخصصی را ارائه دهید تا اقتدار برند خود را در بازار مطرح سازید.

چون شرکت های ساختمانی قبلاً ازلحاظ ارائه خدمات، بر مشتریان خود متمرکزشده اند، شما در مورد ایجاد محتوای تأثیرگذار، در برابر رقبای خود از مزیت برخوردار هستید. همین امر کار را برای کسب وکار شما آسان می سازد تا محتوای کاملی را فراهم سازید و ترافیک جستجوی ارگانیک را ایجاد نمایید.

۳. شرکت هایی که تازه شروع به اجرای بازاریابی محتوا می کنند

در سال ۲۰۱۹، بیش از ۷۰% شرکت های ساختمانی دارای وبلاگ نبودند (نتایج حاصل از تحقیق بیش از ۳۰۰۰ شرکت). چنین موردی اصلاً قابل چشم پوشی نیست. بنابراین، چون شما با دستان خود کار می کنید و چیزهایی را می سازید، مشتریان شما در جستجوی آنلاین شما نخواهند بود؟

چنین فقدان محتوای باکیفیت و منحصربه فردی در صنعت ساختمانی بدین معناست که افرادی که در جستجوی اطلاعات درباره مصالح ساختمانی، هزینه پروژه ها، مقررات و مشاوره های تخصصی هستند، در زمان یافتن پاسخ، به گوگل مراجعه می کنند. این همان چیزی است که ما آن را شکاف محتوایی می نامیم که در صنعت ساختمان، چنین شکافی بسیار گسترده است. اما مشوق و پاداش برای پر کردن این شکاف چیست؟ ما در نکات بعدی خود درباره بازاریابی محتوایی ساختمانی، به این مسئله می پردازیم.

صنعت بازاریابی محتوا جایی است که در سال ۲۰۲۰ وسعت آن دو برابر می شود. می توانید مطمئن باشید که چنین افزایشی در بازاریابی محتوا، شامل افزایش در برخی از رقابت های شما نیز خواهد شد.

فرض کنید شما می خواهید برند خود را به عنوان برند برتر در صنعت ساختمان مطرح سازید، قبل از اینکه رقابت شروع شده باشد، بنابراین، با شروع رقابت، شما تنها دغدغه دفاع از موقعیت خود در رتبه برتر را خواهید داشت.

۴. مشتریان B2B(کسب وکار به کسب وکار) نیازمند محتوای سفارشی هستند

بازاریابی محتوا، ادراک مخاطب شمارا باقدرت ایجاد محتوای باکیفیت ترکیب می کند و برای مشتریان، ارزش افزوده ایجاد می نماید. این مسئله نه تنها ادراک خوبی از برند را برای مشتریان فراهم می سازد، بلکه احتمالاً آن ها را دگرگون می سازد.

پس نهایتاً، مشتریان ساختمانی احتمالاً میلیون ها تومان روی پروژه های شرکت شما سرما یه گذاری می کنند و اینکه تصمیم گیرندگان، شرکت شمارا به دقت بررسی می کنند تا ببینند که آیا شما مناسب کار آن ها هستید.

۹۶% تصمیم گیرندگان درزمینهٔ B2B می خواهند قبل از تصمیم گیری، حداقل ۵ محتوای سفارشی را مطالعه کنند.

بنابراین، چرا محتوای مفیدی را برای مشتریان خود فراهم نمی کنید؟ به نظر احمقانه می آید که در بازار محتوا ماهانه سرمایه گذاری نکنید، حتی درصورتی که محتوای ساختمانی شما تنها یک میلیون تومان در سال برای شما درآمد داشته باشد.

۵. نرخ تحقق خود را افزایش دهید

ممکن است وب سایتی داشته باشید که چند هزار یا چند صد بازدیدکننده در هرماه داشته باشد؛ اما آیا بیشترین بهره را از ترافیک وب سایت خود می برید؟

شرکت های بازاریابی محتوای ساختمانی به شما کمک می کنند تا نه تنها بر بهبود ترافیک فعلی سایت خود متمرکز شوید، بلکه بازدیدکنندگان را به عمل و در گام بعد به خرید ترغیب سازید.

ثابت شده است که در طی سال های اخیر، محتوای تولیدشده، نرخ تحقق را در صفحات وب هدف تا ۶۰% بهبود داده است. همچنین، ثابت شده است که محتوای ویدئویی نرخ تحقق را تا بیش از ۸۰% در همان حوزه بهبود داده است.

افرادی که درنتیجه جستجوی ارگانیک به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند، به احتمال زیاد دوست دارند تا نسبت به افرادی که از طریق تبلیغات پولی به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند، به سوی کسب وکار شما روی آورند، زیرا آن ها افرادی هستند که مشتری بالقوه محسوب می شوند. شما از قبل می دانید که آن ها مشکلات خاصی در حوزه تخصصی شما دارند و در جستجوی کمک هستند. نهایتاً اینکه مشتریانی که به سوی کسب وکار شما روی نمی آورند، می توانند به آسانی دنبال شوند و مورد هدف کمپین های پولی قرار بگیرند و با ایجاد آگاهی برند و اطمینان، به احتمال زیاد می توانید در آینده آن ها را نیز به سوی خود جذب کنید.

آیا همچنان به دنبال این هستید که چرا بازاریابی محتوا برای کسب وکار شما مهم است؟ نگران نباشید، کنجکاوی درباره چیز جدید، طبیعی است، بخصوص زمانی که شامل سرمایه گذاری در زمان و پول در یک آژانس بازاریابی محتوا باشد.

 

بازاریابی محتوایی

استراتژی های بازاریابی محتوا برای شرکت های ساختمانی

بیایید چند مثال را که می توانید از آن ها در برنامه بازاریابی محتوایی شرکت خود بهره ببرید، بررسی کنیم.

۱. اخبار جالب، رخدادهای جاری (مربوط به صنعت)

آیا مصالح ساختمانی جدیدی وجود دارد که افراد بتوانند در ساختمانی استفاده کنند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند؟

آیا راه جدیدی در احداث ساختمان ها وجود دارد تا ازنظر مصرف انرژی مقرون به صرفه باشند؟

این مسئولیت را به افراد متخصص بسپارید. اجازه دهید تا مصرف کنندگان و مشتریان از مزایا و معایب استفاده از مصالح جدید ساختمانی در احداث منازل خود آگاه شوند. آماری از مقدار پول و سرمایه ای که آن ها می توانند صرفه جویی کنند و نیز مدت زمانی که طول می کشد تا سرمایه گذاری بیشتر بر روی این مواد و مصالح جدید به یک تصمیم اقتصادی هوشمندانه تبدیل گردد، ارائه کنید.

۲. مرور دقیق و عمیقی بر محصولات و فرآیندها داشته باشید

یکی از راه هایی که ترافیک را به سوی وب سایت شما هدایت می سازد و وب سایت شمارا پیشتاز در عرصه ساختمانی می کند، این است که نه تنها مطالبی را برای مشتریان بالقوه خود بنویسید، بلکه مطالبی را برای سایر متخصصان و سازندگان مشتاق در صنعت خود نیز بنویسید. درحالی که این روش ممکن است بازگشت سرمایه سریعی در پی داشته باشد، اثرات بلندمدت ایجاد یک شبکه ای از افراد که ازنظر ارزشی و میزان تخصص، وابسته به شما هستند، می تواند برند شمارا قدرتمند سازد.

این مورد در طول زمان، سهم بازار اجتماعی و توجهات و تعاملات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد و افراد زیادی را به سوی سایت شما سوق خواهد داد که با استفاده از کمپین های پولی یا استراتژی های بازاریابی محتوایی که تنها به سوی نیازهای مشتریان معطوف هستند، امکان پذیر نبوده است.

نوشتن مطالبی در مورد مرور محصولات و فرآیندها در صنعت خود، یکی از بهترین نوع محتوای ساختمانی است که شما می توانید تولید کنید تا به رشد برند خود و ایجاد اعتماد کمک کنید.

۳. پروژه های انفرادی

لطفاً هیچ چیز را در هیچ صنعتی رایگان هدر ندهید. افراد پروژه هایی را که می توانند به تنهایی انجام دهند، دوست دارند، بنابراین، چرا از این موضوع بهره برداری نکنیم؟

گاهی پست ویدئوهایی از پروژه های زیبا یک یا دو بار در هفته در پلتفرم هایی نظیر فیس بوک، یوتیوب، تویتر، لینکدین، اینستاگرام و وبلاگ می تواند تفاوت قابل توجهی در ترافیک وب شما داشته باشد.

۴. ویدئوهایی از پرسنل ساختمانی در محل احداث

این پرسنل ازنظر شما، پرسنلی هستند که کارهای روزمره انجام می دهند؛ اما اگر از یک ویرایشگر ویدئویی بااستعدادی استفاده کنید، آن ها می توانند محتوای زیبایی ایجاد کنند که نه تنها می تواند به عنوان یک محتوای زیبا مورداستفاده قرار گیرد، بلکه به عنوان محتوایی که مشتریان می توانند نحوه کار و کیفیت کار شما و پرسنل ساختمانی را ببینند، خواهد بود.

این نوع ویدئو می تواند حس شور و هیجان را نسبت به آنچه برای مشتری انجام می دهید، به نمایش درآورد و به آن ها نشان دهد که برند شما درباره فرآیندی که طی می کند، بسیار شفاف است و نسبت به محصول نهایی نیز اطمینان خاطر دارد. تمام این ها سبب اعتماد و اطمینان خاطر مشتری در تصمیم گیری درباره خرید می شود.

۵. قدرت تأییدیه های مشتری را بکار بگیرید

باوجوداینکه قبلاً از میزان اثربخشی که این نوع از محتوا می تواند برای شرکت ساختمانی شما در پی داشته باشد، آگاه بودید، اما آیا می دانستید که:

تأییدیه های مشتری به طور متوسط میزان تحقق را تا ۸۰% بهبود می بخشد. برخی صفحات هدف که از محتوای ویدئویی استفاده می کنند ۳۸۰% بهبود در میزان تحقق ایجاد می کنند. به زبان ساده، از تأییدیه های مشتری، به نفع خود استفاده کنید.

در یک صنعت پرهزینه که میزان فعالیت های کسب وکار به کسب وکار زیاد است، شما نیاز دارید تا نشان دهید که دارای مهارت، تخصص، اشتیاق و اسرار به اتمام کار و کسب موفقیت هستید.

ایجاد محتوایی که بر کار گذشته شما و آنچه مشتریان باید درباره شرکت شما بگویند، متمرکز باشد، برای موفقیت کمپین های بازاریابی محتوای یک شرکت ساختمانی ضروری است.

بازاریابی محتوایی

نکاتی درباره ایجاد بهترین محتوای ساختمانی

زمانی که مسئله ایجاد بهترین محتوا برای صنعت ساختمانی مطرح می گردد، برخی نکات وجود دارند که باید همواره در ذهن داشته باشید.

۱. منسجم و هماهنگ باشید

می دانید چه چیزی بازدیدکننده را اذیت می کند؟ رفتن به یک وب سایت و مشاهده اینکه آخرین بلاگ مربوط به ۳ سال قبل است. بله درواقع این مورد از نداشتن بلاگ هم بدتر است، زیرا نشان می دهد که شما هیچ اهمیتی به دیدگاه کاربران خود، به عنوان یک مشتری نمی دهید، یا اینکه شهرت شرکت برای شما هیچ اهمیتی ندارد.

پس نگهداری از یک وبلاگ می تواند مشتریان بالقوه ای را به دنبال داشته باشد. اگر قصد دارید تا در بازاریابی محتوایی برای شرکت ساختمانی خود سرمایه گذاری کنید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای باثبات و پایداری را ایجاد کرده و نشر می دهید.

۲. به داده های تحلیلی خود توجه کنید

مورد دیگر درباره ایجاد محتوای ساختمانی این است که قادر خواهید بود تا از هرجایی از وب سایت خود به داده ها دسترسی داشته باشید. به محض اینکه شروع به ایجاد ترافیک در وب سایت خود نمودید، می توانید وارد داده های تحلیلی شوید تا بدانید که چه چیزی را باید تغییر دهید تا موارد زیر حاصل گردد:

  • کلیک های بیشتری به دست آورید
  • در نتایج جستجو امتیاز بهتری داشته باشید
  • بر کلیدواژه های بهتری متمرکز شوید
  • زمان حضور مشتری در صفحه را افزایش دهید
  • میزان تحقق را بهبود بخشید و مواردی از این قبیل

این یکی از قوی ترین جنبه های ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا درزمینهٔ ساختمانی است، زیرا به شما این امکان را می دهد تا به طور مستمر درباره نیاز مخاطب هدف خود یاد بگیرید و متعاقباً کاربرنماهای خود را تعدیل نمایید.

۳. در ابتدا به دنبال فروش نباشید

شرکت های بسیاری محتوایی را در وب سایت خود منتشر می کنند که روشی جهت جذب مشتری محسوب می شود.

شما می خواهید محتوای وبلاگی را برای وب سایت خود ایجاد کنید که بر اساس اصول آن سایت استوار است. به عبارت دیگر، بر نیازهای مخاطبان خود متمرکز شوید و به سؤالات آن ها پاسخ دهید، شما همواره افرادی را به وب سایت خود جذب کرده و مواردی را برای مشتریان محقق می سازید. این همان چیزی است که بین برند و یک شرکت ایجاد اختلاف می کند. یک برند حاوی پیام و یک مأموریت است و شرکت نیز دارای هدف کسب پول می باشد. درحالی که هدف نهایی مشاهده بازگشت سرمایه مثبت در اقدامات بازاریابی محتوا است، اما نیازی به تحمیل ایده ها به مخاطبان نیست.

۴. با مخاطبان خود در ارتباط باشید

به مجرداینکه شروع به ایجاد یک رابطه کرده و برند خود را می سازید، با افرادی روبرو می شوید که به طور مستمر با محتوای شما تعامل دارند.

برندی نباشید که کل پول و زمان خود را بر بازاریابی محتوا صرف می کند.

زمانی را به تمام افرادی که با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند، صرف نمایید. اگرچه ممکن است در ابتدا منجر به فروش نگردد، اما این همان چیزی است که افراد را عاشق برند شما کرده و سبب می شود تا در طول زمان مجدداً به شما و برند شما مراجعه کنند.

۵. محتوای باکیفیتی را ارائه دهید

اگر می خواهید در بازاریابی شرکت ساختمانی خود موفق باشید، هیچ راه دیگری غیر از تولید محتوای باکیفیت نیست و شما نیاز دارید تا برخی از بهترین محتواها را در صنعت خود ایجاد کنید.

راه های زیادی برای انجام چنین کاری وجود دارد، اما مهم ترین آن ها شامل درک عمیق از مخاطبان هدف خود می باشد. شما باید بدانید که چطور موارد زیر را انجام دهید:

  • انجام جستجوی کلیدواژه ای
  • یافتن اینکه مخاطب شما دنبال چه چیزی است
  • شناخت روش های برتر بودن در رقابت
  • بهینه سازی اصول سئو وبلاگ خود
  • دانستن اینکه از چه ابزارهای بازاریابی باید استفاده کنید

هر یک از راهکارهای بالا باید به شما کمک کنند تا ایده بهتری را درباره مخاطب هدف خود کسب کنید و بدانید که چطور باید نسبت به ایجاد محتوا اقدام کنید تا نیازهای مشتریان را تأمین نمایید.

در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است