چگونه تکنولوژی باعث تغییر صنعت ساختمان می شود؟

تاثیر تکنولوژی بر صنعت ساختمان و چگونگی تغییر تکنولوژی بر آن

چگونه فناوری دیجیتال در حال تغییر صنعت ساخت و ساز است؟

گفته می شود اکثریت شرکت های ساختمانی هنوز به همان روشی که دهه ها پیش انجام داده اند، فعالیت می کنند. اگرچه فن آوری های جدید با سرعت بسیار زیاد ظهور کرده اند، پیمانکاران کاملاً نسبت به تغییر مقاوم هستند؛ اما تغییر از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال بسیار سودمند است و به نظر می رسد صنعت ساخت وساز به آرامی در حال درک این امر است.

چه عواملی باعث تغییر در صنعت ساخت وساز می شود؟

جهان دائماً در حال تغییر است و صنایع مختلف باید با آن تغییرات جدید سازگار شوند. چه بخواهیم یا خیر، تغییر، اجتناب ناپذیر است. پذیرفتن این امر در حال حاضر می تواند تفاوت زیادی هم در راندمان و هم در کاهش هزینه ایجاد کند.

پیمانکاران باید بازبینی ای بر روش های پیشین خود انجام دهند و دریابند که توسعه چنین اقدامات قدیمی ای به زودی با راه حل های دیجیتالی تر جایگزین خواهد شد. فناوری دیجیتال پاسخی به گرایش های جهانی است و در اینجا گرایش هایی وجود دارد که باعث تغییر می شوند.

شهرنشینی

یکی از بزرگ ترین کاتالیزورهای تغییر، شهرنشینی است. جمعیت مناطق شهری جهان به طور مداوم در حال افزایش است. یکی از تحقیقات انجام شده توسط مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۶، این وضعیت را موردبررسی قرار داده و تخمین زده است که حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر هرروز از مناطق روستایی به مناطق شهری کوچ می کنند! این به معنای تقاضای بیشتر برای ساخت وساز نه تنها برای ساخت خانه های بیشتر بلکه برای بیمارستان ها، مدارس، جاده ها، نیروگاه ها و غیره است.

 

شهرنشینی

کمبود نیروی کار

امروزه شرکت های ساختمانی در تلاش اند راه حلی برای افزایش بهره وری حتی به میزان ۱٪ پیدا کنند. یکی از دلایل اصلی، کمبود نیروی کار است. از این گذشته، ما با فقدان جدی استعداد در این صنعت روبرو هستیم. پیدا کردن حرفه ای ها برای حفظ مناصب بالاتر و خطر کمبود نیروی کار بیشتر از همیشه است.

کمبود منابع و تولید ضایعات

بازیافت طی سال ها موضوع مهمی بوده است، اما در حال حاضر بیشتر از همیشه موردنیاز است. استخراج مصالح به کاررفته در صنعت ساخت وساز افزایش یافته و برای متوقف کردن این بهره برداری از محیط زیست باید راهکارهای جدیدی ظاهر شود. درنتیجه، زباله های بیشتری تولید می شوند که مشکلات عظیمی را ایجاد می کنند. فناوری دیجیتال می تواند این مسئله را کاهش دهد.

تغییرات آب وهوایی

جای تعجب نیست که هرچه مردم بیشتر در مناطق شهری ساکن شوند، آلودگی بیشتری ایجاد می شود. کربن در حال تغییر دادن آب وهوا در سراسر جهان است و صنعت ساخت وساز را به تغییر روش های قدیمی خود سوق می دهد. تخمین زده می شود که این مشکل طی دهه های بعدی شدیدتر می شود. ردپای اکولوژیکی کمتر یک ضرورت است و چه چیزی بهتر از اجرای راه حل های دیجیتالی.

فن آوری های دیجیتال و صنعت ساخت وساز

پیمانکاران فلوریدا اظهار داشتند که راه فناوری ساخت وساز و بهره وری برای سال های طولانی هموار بوده است. وقتی از آن ها سؤال شد که آیا پیمانکاران شرکت های خود را “پیشگام” می دانند، باکمال تعجب فقط ۸٪ از آن ها گفتند “بله”. اکثریت فکر می کنند که “دنبال کننده” هستند. این به تدریج در حال کشف راه هایی برای غلبه بر چالش های جدید در حال تغییر است.

دلایل مختلف دیگری وجود دارد که باعث می شود شرکت های ساختمانی دیجیتالی شوند. ایمنی در فضای کار درواقع اولویت برای به حداقل رساندن تعداد تصادفات در محل است. کاهش هزینه یکی دیگر از عوامل تغییر است. در حال حاضر تغییر از فیزیکی به دیجیتال اتفاق می افتد و در اینجا چگونگی آن ارائه شده است.

فناوری و نرم افزار موبایل

امروزه، این امکان وجود دارد که پیمانکاران و مدیران پروژه از دفتر خود، بدون سفر به محل ساخت وساز بر روند کار نظارت کنند. این راه حل بسیار کارآمد است. کارمندان می توانند به وسیله ی تلفن های هوشمند خود با یکدیگر تماس حاصل کنند و مراحل کار خود را به روزرسانی نمایند، همچنین برای تأیید و بازرسی، تصاویر دیجیتالی ارسال کنند.

 

فناوری و نرم افزار موبایل

برنامه های ویژه همچنین می توانند به برنامه ریزی کار، مدیریت و گزارش مجدد آن به دفتر اصلی کمک کنند. این موضوع به طور قابل توجهی میزان بهره وری را بهبود می بخشد. بیشتر این نرم افزار مبتنی بر کلود است و به همه امکان دسترسی به داده ها در زمان واقعی را می دهد. تخمین زده می شود که این راه حل هرساله باعث صرفه جویی صدها ساعت می شود.

شرکت های فناوری اطلاعات نرم افزارهای مختلف دیگری مانند نرم افزار تشخیص برخورد را ایجاد می کنند که به جلوگیری از تصادفات و ایمنی کار کمک می کند. علاوه بر این، مردم عادی نیز پیشرفت های تکنولوژیکی را در خانه های مدرن تجربه می کنند. ساختمان های هوشمند روزبه روز محبوب تر می شوند و همه چیز درواقع با یک شرکت ساخت وساز آغاز می شود.

مدیریت کارکنان

فناوری دیجیتال می تواند از مدیریت پرسنل و کلیه زمینه های کار پشتیبانی کند. ما یک ردیاب جی پی اس بسیار متداول داریم که به پیمانکاران کمک می کند تا بر زمان تحویل و نرم افزار ردیابی ابزار نظارت کنند که مانع ضرر عظیم شرکت ها می شود زیرا تجهیزات معمولاً هزاران دلار ارزش دارند، اگر بیشتر نباشد، یا نرم افزار دسترسی دیجیتالی که به مدیرانی که وارد محل ساخت وساز می شوند، می گوید کی و برای چه مدت.

نرم افزار مدیریت ساخت وساز همچنین شفافیت را تضمین می کند زیرا تمام مراحل یک پروژه در بخش های مختلف ضبط و پخش می شوند. پلتفرم های همکاری دیجیتال به پیمانکاران کمک می-کنند به ردیابی پیشرفت و کنترل عملکرد آن بپردازند.

مدلسازی اطلاعات ساختمان

از زمان اولین ظهور آن، مدلسازی اطلاعات ساختمان به طرز چشمگیری باعث بهبود کارشده است. به ساختمان ها امکان نمایش دیجیتالی به صورت سه بعدی و نه در طرح های سنتی را می دهد. این راه حل درواقع به شکل گرفتن آینده صنعت ساخت وساز کمک می کند. این برنامه از داده ها و پیش بینی های پیشین به منظور بهبود پروژه ها و برنامه ریزی کل فرایند در بهینه ترین روش استفاده می کنند.

مدل های سه بعدی بسیار بهتر هستند و حقیقت را به روشی متفاوت، ترسیم می کنند. علاوه بر این، تمام تغییرات در مدل می تواند در زمان واقعی انجام شود و کارمندان مسئول پروژه می توانند به آن دسترسی داشته و برای بررسی پیشرفت کار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
یک روش معمول ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با مدلسازی اطلاعات ساختمان برای دستیابی به نتایج و کارایی بیشتر است.

واقعیت افزوده و مجازی

چه اتفاق اشتباهی می تواند در محل ساخت وساز بیفتد؟ قطعاً همه چیز، به همین دلیل برنامه ریزی استراتژیک بسیار مهم است. امروزه با استفاده از VR و AR می توان این کار را انجام داد. واقعیت مجازی معمولاً برای آموزش کارگران به کار می رود و واقعیت افزوده به جلوگیری از خطرات احتمالی کمک می کند. چنین شبیه سازها برای پیمانکاران از اهمیت زیادی برخوردار هستند، اما تعداد بسیار کمی از آن ها استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل می تواند به پیمانکاران در تجزیه و تحلیل هزینه مواد، جدول زمانی و مراحل بعدی پروژه کمک کند تا خطر شکست خود را کاهش دهند. چنین داده هایی برای افزایش بهره وری و راندمان بسیار مفید هستند. تهیه نقشه ای از نقشه های اجرایی، بینشی در مورد مشکلات احتمالی ارائه می دهد و به پیمانکاران این امکان را می دهد که پروژه ها را برای جلوگیری از آن تنظیم کنند.

اما می توان از تجزیه و تحلیل برای افزایش تعداد پروژه ها نیز استفاده کرد. هر شرکتی وب سایتی دارد که در آن خدمات خود را تبلیغ می کند. صنعت ساخت وساز همچنین باید از سئو استفاده کند تا مشتریان بیشتری را هدف قرار دهد و درآمد را افزایش دهد.

هوش مصنوعی و دانش ماشینی

هوش مصنوعی و دانش ماشینی مفید بودن خود را در صنعت ساخت وساز اثبات کردند. سال ها جمع آوری داده به پیش بینی تبدیل شده است و به پیمانکاران این امکان را می دهد تا ایستادگی کنند و رقابت بیشتری داشته باشند. برنامه های هوشمند تلفن همراه، حسگرها در سایت و همچنین ربات ها باعث افزایش بهره وری و ایمنی می شوند. آن ها قادر به ایجاد گزارش هایی هستند که به شما می گوید چه میزان از کار انجام شده است و زمان تخمین زده شده برای اتمام را پیش بینی می کند.

 

هوش مصنوعی و دانش ماشینی

الگوریتم های استفاده شده توسط گزارشات هوش مصنوعی، همه در محل ساخت وساز باعث بروز خطاهایی می شوند، همان طور که قادر هستند ساختمان های مختلف را با توجه به شکل، اندازه و مکان آن ها تشخیص دهند اکثر فناوری ها با یکدیگر یکپارچه شده اند تا درک بهتری از روند انجام کار داشته باشند. تجهیزات هوشمند مانند هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه تصاویر دیجیتالی را به هوش مصنوعی شما ارسال می کنند که سپس با مدل سازی اطلاعات ساختمان، مدل های سه بعدی و غیره مقایسه می شوند. این به جلوگیری از بروز هرگونه نقص در پروژه شما کمک می کند.

افکار نهایی

حاشیه سود بالاتر، کاهش هزینه، بهره وری در زمان، همکاری بهتر و بهره وری – فناوری دیجیتال به روشی متفاوت در صنعت ساخت وساز تأثیر می گذارد. اجرای آن یک انتخاب نیست؛ آرام آرام به یک ضرورت تبدیل می شود. اگر تمایلی به تغییر ندارید، دیگر در تجارت نخواهید بود. به پذیرش فناوری بپردازید و به نوآوری آری بگویید تا رقابت باقی بمانید و اجازه دهید شرکت شما به شیوه-ی طبیعی شکوفا شود.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است