آشنایی با انواع کانکس و کاربردهای آن

کانکس | خرید انواع کانکس | کانکس مسکونی | کانس ویلایی

امروزه وجود سازه های از پیش ساخته شده نقش مهمی را در همه گیری استفاده از آن ها داشته و شاید به جرئت بتوان اذعان نمود که هر چه کیفیت و مقاومت این سازه ها بیشتر شود بیشتر با استقبال عمومی مواجه خواهیم شد. با توجه به همین ویژگی ها در سازه های از پیش ساخته شده عده زیادی به سمت خرید انواع کانکس که زیرمجموعه این نوع از محصول می باشند می روند؛ اما برای یک خرید رضایت بخش به چه نکاتی باید توجه نمود؟

از طرفی چه اقداماتی جهت نگهداری بهتر از انواع کانکس وجود دارد؟

وجود چندین سوا لاتی در بین خریداران و علاقه مندان به خرید کانکس ها ما را بر آن داشت تا این مقاله جامع را در باب آشنایی با انواع کانکس و کاربردهای آن آماده کنیم و در کنار آن درباره ی نکاتی بسیار مهم در بحث حفظ و نگهداری این محصولات کاربردی صحبت کنیم؛ بنابراین با وبلاگ پرشین سازه مثل همیشه همراه باشید تا بیشتر و بهتر بدانیم.

بیشتر بخوانید : بانک اطلاعات ساختمان

تعریف دقیق کانکس

به طورکلی کانکس یا به انگلیسی Conex به سازه ای گفته می شود که از پیش ساخته شده و از آن استفاده های گوناگونی می شود. جالب است بدانید که در ابتدا کانکس ها به عنوان یک محیط مناسب برای سکونت محسوب می شد و افراد به لحاظ رفع نیازهای شخصی بخصوص در زمان جنگ از آن استفاده می کردند، اما امروزه شاهد استفاده از آن در زمینه های گوناگون دیگر نیز هستیم که با موارد کاربری گذشته فاصله دارد؛ بنابراین در ادامه این نوشتار شمارا با انواع کانکس آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع کانکس موجود در بازار

خب، همان طور که در اول این مقاله نیز ذکر شد ابتدا کانکس ها به منظور رفع نیاز افراد برای سقف و مأمنی امن به وجود آمدند اما خیلی زود و با گذر زمان این کاربری تغییر کرده و امروزه شاهد انواع مختلفی از این سازه از پیش ساخته شده در بازار هستیم که در این بخش از پرشین سازه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

کانکس مسکونی

این سازه تمامی انواع کانکس مسکونی، ویلایی و خانه های پیش ساخته را شامل می شود و مهم ترین ویژگی کانکس های مسکونی نسبت به سازه های دیگر این است که دارای امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و آشپزخانه می باشند که بنا به نوع پلان و متراژ امکان دارد دارای دو یا چند اتاق خواب با کمد دیواری، فضای نهارخوری و پذیرایی بزرگ نیز باشد.

جالب است بدانید که در فرایند تولید این نوع از سازه ها همواره مسائلی مانند دوام و پایداری، امنیت در برابر سرقت، زیبایی ظاهری، چیدمان فضای داخلی و ترکیب مناسب فضای کاربری جز مهم ترین نکات در ساخت آن ها هست که در جای خود می بایست هرکدام بررسی و تمهیداتی برای هریک در نظر گرفته شود. همچنین لازم به ذکر است که این نوع سازه بانام خانه های قابل حمل و ویلاهای متحرک نیز شناخته می شوند و از قابلیت های مهم و کاربردی آن ها قابلیت جابجایی آن ها از محلی به محل دیگر هست.

درواقع بجای اسباب کشی خانه را با تمام وسایل داخلش جابجا می کنند که مزیت جالب و درعین حال بسیار ساده ای هست.

کانکس مسکونی

 کانکس خدمات شهری

کانکس خدمات شهری همان طور که از نام آن برمی آید، به جهت ارائه خدمات به شهروندان و یا مراجعین در یک مجموعه بکار می رود و خود دارای تقسیم بندی و انواع گوناگون با امکانات متفاوتی هست. ازجمله مهم ترین مدل این نوع از کانکس ها انواع فروشگاهی، فست فود، گیت حراستی، کافی شاپ سیار، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه دوچرخه، کانکس عابر بانک و این گونه سازه ها می باشند که در شهرهای بزرگ و کوچک بسیار به چشم می خورند.

این سازه همان گونه که از نام هریک برمی آید دارای شرایط و امکانات و ابعاد متفاوتی نسبت به یکدیگر می باشند و حتی در ساخت آن ها نیز از مصالح متفاوتی استفاده می شود اما نکته مشترک همه آن ها شاید این باشد که برای استفاده در مکان های عمومی و فضای شهری طراحی و تولیدشده و مورداستفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که خرید کانکس خدمات شهری معمولاً از طرف شهرداری ها یا مجموعه های توریستی صورت می گیرد و افراد شخصی کمتر به سراغ آن می روند چراکه کاربری عمومی داشته و از طرفی به طورمعمول غیرانتفاعی نیز هست.

کانکس ویلایی

کانکس های ویلایی نیز ازجمله انواع کانکس های محبوب محسوب می شود که در دو مدل به بازار ارائه می شوند، برخی از آن ها سازه ای همانند یک خانه ی ویلایی و لوکس هستند و برخی دیگر ظاهری شبیه به یک سکونتگاه کوچک یا به اصطلاح سرایداری دارند که شما باید متناسب با بودجه و کارایی که از آن انتظار دارید، یکی را انتخاب کنید. استفاده از کانکس های ویلایی مزیت های بسیاری را به همراه دارد که می توان به کاهش هزینه ها و ساخت در مدت زمان کوتاه و همچنین قابلیت قابل حمل یا پرتابل بودن همانند انواع مسکونی آن اشاره کرد.

کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی یکی از انواع کانکس هست که برای استفاده در کارگاه های ساختمانی و عمرانی کاربرد داشته و برای اسکان کارکنان در ساعات کاری و یا کارگران و نیروهایی که شب در محل کارگاه می خوابند کاربرد دارد. همچنین لازم به ذکر است که کانکس کارگری، نیز در دسته انواع کارگاهی قرار می گیرند. به طورکلی این نوع از کانکس ها معمولاً ساده ترین نوع سازه های پیش ساخته بوده و به صورت سالن خالی هست که گاهی در آن ها میز و صندلی برای غذاخوری نیروها و یا تخت خواب برای استراحت شبانه قرار می دهند.

همچنین ازلحاظ قیمت نیز این نوع از سازه های پیش ساخته ارزان ترین نوع بوده، چراکه خریدار پس از اتمام پروژه خود دیگر نیازی به آن ها ندارد و درواقع زمان استفاده از آن ها یک دوره چندماهه یا حداکثر دو یا سه ساله هست که با اتمام پروژه به پایان می رسد.

کانکس کارگاهی سنگین

به طورکلی آهن آلاتی که در ساخت این مدل از سازه مورداستفاده قرار می گیرد، از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار هستند و سازه ای مناسب برای استفاده در پروژه های بلندمدت محسوب می شوند؛ همچنین افرادی که پروژه های متفاوتی را در اختیار می گیرند و پس از پایان یکی به سراغ دیگری می روند، می توانند از این نوع سازه استفاده کنند و با یک بار هزینه نیاز خود را به طور کامل برطرف کنند.

کانکس کارگاهی سبک

اگر شما برای یک پروژه کوتاه مدت به یک سازه نیاز دارید، کانکس کارگاهی سبک انتخاب مناسبی به نظر می رسد. این سازه در مقایسه با مدل سنگین، از مصالح و آهن آلات کمتری برخوردار است و امکان دارد پس از مدتی کیفیت خود را از دست بدهد؛ بنابراین باید با توجه به مدت زمان و نوع پروژه ای که در اختیارتان قرار می گیرد یکی از انواع این کانکس را تهیه کنید. کانکس های کارگاهی اکثراً پس از اتمام پروژه ها در بازار فروخته می شوند.

 

کانکس اداری

کانکس اداری

همان طور که احتمالاً در جریان هستید کانکس اداری یا مدیریتی نیز دسته دیگری از انواع کانکس هست که برای مدیریت پروژه ها یا اتاق جلسه و کنفرانس و یا سالن گردهمایی کاربرد دارد. معمولاً ابعاد این سازه ها نسبت به گونه های دیگر بزرگ تر بوده و گاهی به صورت سازه های بزرگ ساندویچ پانل در محل اجرا می شوند و مانند یک دفتر اداری با اتاق بندی های گوناگون عمل می کند و حتی ممکن است فضای برای استراحت کارکنان در هنگام شب نیز داشته باشد. البته ابعاد بزرگ آن ها قابلیت جابجایی نداشته و برای جابجایی آن ها می بایست مونتاژ و مجدداً در محل جدید مونتاژ شود. به طورکلی کانکس اداری از جهات مختلفی مورد برسی قرار می گیرد و تعاریف متفاوتی از آن در صنعت پیش ساختگی شده است که گاهی به دفاتر دوطبقه نیز اشاره دارد؛ اما به صورت ساده می توان اذعان داشت که این نوع از کانکس ها می تواند به شکل دفتر مدیریتی یا دفتر فروش باشد و هر ابعاد و شکل ظاهری را شامل شوند.

انواع کانکس سفارشی

این دسته از کانکس ها معمولاً شامل مواردی می شود که خریدار به دنبال طرحی جدید باقابلیت های اختصاصی بوده که می بایست به صورت ویژه بر روی آن کار شود؛ بنابراین کاملاً سفارشی هست. جالب است بدانید که کانکس سفارشی معمولاً دارای کاربری های لوکس و فروشگاهی بوده اما بعضاً نیز برای کاربردهای صنعتی و دستگاه های خاص نیز سفارش داده می شود. درواقع این نوع از سازه ها با عبور از مراحل طراحی و فیلترهای آنالیز فنی به مرحله اجرا رسیده و معمولاً به صورت از پیش ساخته شده نمی باشند.

کانکس چرخ دار

کاملاً مشخص است که تنها تفاوت نوع چرخ دار این سازه در مقایسه با دیگر انواع کانکس، در چرخی است که برای آن مورداستفاده قرارگرفته که عموماً این تعداد دو یا چهارچرخ در نظر گرفته شده است. کاربردهای بسیاری برای این نوع از کانکس وجود دارد که به شما اجازه می دهد امور خود را با راحتی بیشتر انجام دهید. به عنوان مثال می توان از آن به عنوان یک رستوران سیار، کاروان توریستی، کیوسک خدمات شهری، پلیس راه و … استفاده کرد.

دقت داشته باشید استفاده از این کانکس برای هر نوع از فعالیت های ذکرشده به طراحی متفاوتی نیازی دارد و بهتر است اصول مربوط به هرکدام رعایت شود. جالب است بدانید که شما می توانید این نوع از کانکس را با استفاده از خودرو شخصی خود جابه جا کنید. همچنین این نوع از سازه ها قابلیت فرمان پذیری نیز دارند و باعث می شود در مسیرهایی که پیچ دارد، مشکلی برای جابه جایی این کانکس پیش نیاید و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

کانکس پلیس

از دیگر انواع کانکس می توان به سازه هایی که عموماً در بین راه ها برای ایستگاه های پلیس در نظر گرفته می شود نیز اشاره داشت. برای این دست از کانکس ها امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که امکان استفاده از آن را راحت کرده است.

مزایای استفاده از کانکس ها این سازه های از پیش ساخته شده

کانکس ها ازجمله ابداعات کاربردی و جالب بشر محسوب می شود و وجود یکسری از مشخصه ها عاملی برای محبوبیت آن ها در بازار هست که شامل:

  • کاهش هزینه

تصمیم به تهیه این سازه آماده باعث می شود هزینه های شما مقدار قابل توجهی با کاهش روبرو شوند، چراکه ساخت وساز به روش سنتی در مقایسه با آماده کردن یک کانکس، زمان بیشتری نیاز دارد و شما باید هزینه های بسیاری را در راستای تهیه مصالح، کارگر، رفت وآمد و بسیار مسئله دیگر بپردازید، درحالی که تهیه چنین سازه ای به نسبت کم هزینه تر است و شما می توانید در بسیاری از مواقع استفاده از این نوع سازه ها را به روش های دیگر ترجیح دهید؛ بنابراین کاملاً به صرفه به حساب می آید.

  • قابلیت جابه جایی

دومین مشخصه ای که برای این سازه ی مسکونی در نظر گرفته شده، قابلیت حمل و جابه جایی آن است. چراکه ممکن است در بسیاری از مواقع شما تصمیم می گیرید به صورت موقت، برای مثال در فصل تابستان یا دیگر ایام تعطیل به باغ، منطقه ییلاقی، قشلاقی یا هر محیط دیگری بروید، اما در آنجا محل مناسبی برای سکونت وجود ندارد و شما نمی توانید در آنجا برای خود ملکی را خریداری یا حتی کرایه کنید. در چنین شرایطی شما می توانید از یک کانکس با امکانات رفاهی مناسب استفاده کنید.ساخت کانکس علاوه بر آنکه محیط مناسبی را در اختیار شما برای سکونت قرار می دهد، باعث می شود بسیاری از مشکلات مربوط به ساخت وساز، مانند مجوزهای گوناگون، پروانه های ساخت و بسیاری دیگر از مسائل پیش نیاید. البته لازم به ذکر است که سازه ی شما تا زمانی که قابل حمل و جابه جایی است نیازی به پروانه ساخت ندارد، ولی اگر می خواهید سازه ای متصل به فونداسیون و با متراژ بالا داشته باشید، باید مراحل دریافت مجوز و پروانه ساخت را نیز طی کنید.

  • امکان ساخت در شرایط اقلیمی مختلف

فرض کنید بخواهیم بنایی را در منطقه ای با اقلیم سرد و با استفاده از روش های سنتی بسازیم. مسلماً انجام این کار در این مناطق امکان پذیر و آسان نیست، چراکه سرمای زیاد باعث یخ زدن بتن و ملات های بکار رفته در ساختمان می شود. این در حالی است که کانکس های ویلایی را می توان به صورت از پیش ساخته شده دریافت کرد و سپس در قالب قطعاتی کوچک تر به محل موردنظر منتقل و در آنجا مونتاژ نمود.

  • مصرف بهینه انرژی

همان طور که میدانید مصالح مورداستفاده در ساخت بناهای سنتی دارای چگالی بالایی هستند و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل انتقال گرما و سرما، بالا رفتن وزن سازه، ایجاد خطر هنگام زلزله و ضخامت زیاد جداره ها می گردد؛ بنابراین هدر رفت انرژی در این سازه ها بیشتر از حد معمول است؛ اما از طرفی برخلاف سازه های سنتی، کانکس های موجود در بازار از عایق بندی بهتری برخوردار هستند. همچنین شیشه های پیشرفته و دوجداره و عایق هایی که از هدر رفت سرما و گرما جلوگیری می کنند، مصرف انرژی در این کانکس ها را تا حد بسیار زیادی بهینه می کنند. ازاین رو انتخاب کانکس های مسکونی پیش ساخته می تواند تصمیم خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های مربوط به آن باشد.

  • سرعت بالا در آماده سازی

اگر شما نیز جزو افرادی باشید که زمان زیادی برای ساخت ویلا ندارید احتمالاً این کانکس ها می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند. همان طور که می دانید ساخت یک بنا با مصالح بنایی بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه زمان نیاز دارد زیرا مراحل کار باید یک به یک پیش رفته و حتی برخی مواقع پروسه ساخت متوقف می شود تا یک بخش خشک و سفت شود و به آن آسیبی نرسد. همین امر طول فرآیند ساخت بنا با استفاده از مصالح بنایی را بسیار افزایش می دهد. درواقع اصلی ترین تفاوت کانکس های ویلایی با این بناها مربوط به سرعت بالا در ساخت و آماده سازی هست.

 

کانکس شهری

  • مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی

امروزه بر همگان کاملاً مشخص است که ایران یکی از کشور های زلزله خیز دنیا است و مسلماً اگر قصد دارید تا خانه یا ویلایی را بسازید باید این موضوع را در نظر بگیرید. همچنین علاوه بر زلزله ویلای موردنظر باید در برابر دیگر بلایای طبیعی مثل سیل و طوفان نیز مقاوم باشد. در همین راستا اکثر کانکس های ویلایی و مسکونی به دلیل وزن کمتر و عدم استفاده از مصالح معمولی که در ساخت ویلاهای عادی از آن ها استفاده می شود، مقاومت نسبتاً زیادی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی دارند. از طرفی اگر کانکس ویلایی از جنس فلزی یا بتنی باشد می توانید از بابت مقاومت آن در برابر رطوبت و طوفان نیز مطمئن شوید.

  • امکان پرداخت همه هزینه ها به صورت یکجا

هنگام شروع ساخت یک بنا با استفاده از مصالح و روش های سنتی، برآورد کلی هزینه ها با نوسانات زیادی روبه رو است و این مسئله با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رونیز تشدید می شود؛ بنابراین این اختلاف و نوسانات قیمت موجب می شود که بودجه اولیه در اواسط کار ناتمام و پروژه یا متوقف شده و یا شکست مواجه شود. درصورتی که در کانکس های مسکونی و ویلایی شما اصلاً با این مشکلات روبرو نیستید. چراکه همان طور که بررسی شد این کانکس ها هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت یک ویلای عادی داشته و همین هزینه کم نیز به صورت کامل از ابتدا مشخص است و شما می توانید با یک برآورد کلی در ابتدای کار هزینه تمام شده دقیق را محاسبه کنید و مطمئن باشید که هزینه لازم از آن مقدار فراتر نمی رود. در حقیقت بتوان اذعان نمود که شما تنها با یک بار هزینه کردن می توانید با خیال راحت به سراغ باقی موارد می روید.

آشنایی با معایب خریداری و استفاده از کانکس

منظور از معایب عمومی کانکس نکاتی است که در تمام انواع کانکس ها ازجمله مسکونی، فروشگاهی، نگهبانی و کانکس اداری ممکن است وجود داشته باشد و همین مسائل عاملی برای عدم تمایل به خرید این سازه های از پیش ساخته هست. با توجه به همین مسئله می توان معایب کلی کانکس ها را شامل وارد زیر دانست که به صورت:

  • ازجمله اصلی ترین این موارد می توان به وجود محدودیت در ابعاد این نوع از سازه ها برای جابجایی و حمل در جاده ها اشاره کرد که این موضوع تا حد خوبی از طریق ساخت چندتکه سازه حل شده اما در برخی موارد اجرای پلان هایی با اشکال غیرمتعارف با محدودیت های حمل روبرو می شود.
  • وجود جداره های بزرگ شیشه ای در کانکس های مسکونی ممکن است در حالت حمل دچار شکستگی و خطرآفرینی شوند.
  • همان طور که میدانید برای استفاده از این کانکس ها مجوزها و استانداردهای مشخصی تعیین شده است به طوری که ارتفاع کانکس از زیر شاسی تا بلندترین قسمت آن نباید بیش از ۲.۵ متر باشد؛ بنابراین طبق این استاندارد کانکس هایی که ابعادی بزرگ تر از این مقدار را داشته باشند، قابلیت اینکه از پیش ساخته شده و سپس به محل موردنظر انتقال داده شوند را ندارند.
  • ازجمله دیگر معایب استفاده از این نوع سازه ها کاهش قیمت آن در هنگام فروش مجدد به عنوان کالای دست دوم است زیرا به طور روتین کانکس دست دوم دارای کاهش قیمت ۳۰ درصدی نسبت به قیمت نو خواهد بود.
  • به طورکلی کانکس ها از وجود سیستم نظارتی از طرف نظام مهندسی محروم بوده، چراکه زیرمجموعه نظام نبوده و مهندسین ناظر پروژه های کانکس ویلایی از طرف تولیدکننده می باشند.
  • تعدادی از طرح ها را به علت پیچیدگی که دارند نمی توان به شکل یک کانکس تولید کرد زیرا در تقسیم آن به قطعات کوچک تر مشکلاتی ایجاد می شود. علاوه بر این حمل ونقل قطعاتی که شکل نامعمولی دارند، در اکثر مواقع دشوار و چالش برانگیز است. از طرفی دیگر نیز تمامی گزینه هایی که برای انتخاب موجود هستند، قبلاً در کارخانه ساخته شده اند و عملاً ما نقشی در طراحی اولیه آن ها نداشته ایم و نمی توانیم سلیقه شخصی خود را بر روی آن ها اعمال کنیم.
  • عمر کانکس ویلایی بخصوص ویلاهای پیش ساخته ای که با ساندویچ پانل ساخته شده باشند به طور میانگین از ۲۰ تا ۳۵ سال از طرف تولیدکنندگان اعلام می شود در مقایسه با ساختمان بنایی کمتر است چراکه ساختمان های ساخته شده با روش سنتی گاهی بیش از ۵۰ سال و حتی بیشتر عمر می کنند.
  • محدودیت در تعداد طبقات یکی از اصلی ترین معایب کانکس های ویلایی است. به طورکلی این محدودیت یعنی شما نمی توانید ویلایی بسازید که بیش از یک یا دوطبقه داشته باشد. اگر داشتن ویلای چندطبقه برای شما مهم نیست و به یک یا دوطبقه راضی خواهید بود، این موضوع را نادیده بگیرید.

 

کانکس ویلایی

آشنایی با نکات مهم در نگهداری از انواع کانکس

به طورکلی حفاظت و نگهداری از کانکس ها از اهمیت و حساسیت بیشتر و ویژه تری نسبت به خانه های سنتی برخوردار بوده، بنابراین موارد زیر می تواند در راستای نگهداری بهتر از انواع کانکس های شما ارزشمند باشد که این موارد شامل:

  • ازآنجایی که کانکس های متعددی برای خرید محصول در بازار وجود دارد، حتماً در نظر داشته باشید که کانکس خود را از یک منبع معتبر خریداری کنید و تا حد امکان از منبعی کانکس را خریداری کنید که خدمات و پشتیبانی لازم را به شما ارائه دهد.
  • از قرار دادن وزن بیش ازحد بر روی سقف کانکس اجتناب نمایید چراکه استحکام سازه از پشتیبانی ستون های گوشه ای کانکس سرچشمه می گیرد و سقف کانکس مستثنا هست.
  • در هنگام بارش برف و باران حتماً به زدودن سقف از باقی مانده آب، یخ و برف اقدام نمایید چراکه این موارد می تواند بر روی سقف فشار ایجاد کند و سبب تورفتگی و خراش شود. بعلاوه، باقی ماندن آب می تواند سبب زنگ زدگی، نازک شدن فلز در سقف و نفوذ رطوبت شود؛ بنابراین حتماً پس از بارندگی، سقف را در اسرع وقت تمیز کنید.
  • توصیه های سازنده برای نگهداری و تعمیر سیستم کنترل آب وهوا را دنبال کنید؛ زیرا عمل کردن به توصیه های سازنده برای نحوه تعویض فیلترهای هوا و نحوه نگهداری و تعمیر، بسیار مهم است.
  • به صورت دوره ای سقف را ازنظر زنگ زدگی، تورفتگی، خراش، رطوبت و آثار خرابی بررسی کنید تا از نفوذ هرگونه رطوبت جلوگیری شود. لازم به ذکر است که این نوع از بررسی باید به صورت سالانه انجام شود.
  • از یک مرطوب کننده تجاری، سفیدکننده ملایم و محلول ضد کپک به همراه آب وجارو برای تمیز کردن زنگ و کثیفی استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که از افراد متخصص برای این کار استفاده کنید.
  • به طورکلی زمانی که فیلتر ضد آب و درزگیر پوسته پوسته می شود یا ترک می خورد، هوا و رطوبت می توانند در فضا نفوذ کنند و طبیعتاً نفوذ رطوبت می تواند باعث رشد قارچ و سخت کار کردن سیستم کنترل آب وهوا شود؛ بنابراین باید به این بخش های سازه توجه ویژه نمایید.
  • لولاهای درب کانکس را در صورت نیاز روغن کاری کنید. چراکه لولای درب کانکس ممکن است پس از چند سال مانند قبل روان نباشند، ازاین رو شما می توانید با روغن کاری لولاها، آن ها را روان کنید.
  • به صورت دوره ای پورت های لوله کشی، خطوط تخلیه و اتصالات برق را بررسی کنید و اگر کانکس شما دارای سینک، توالت، دوش و… هست، خطوط تخلیه و پورت لوله کشی را به طور مرتب موردتوجه قرار دهید.
  • اتصالات الکتریکی را به طور منظم بررسی کنید و هرگونه مشکل را برطرف کنید. برای این کار بهتر است از یک متخصص برق استفاده کنید.
  •  نظارت بر کانکس برای تنظیم دوباره سطح بسیار بااهمیت هست زیرا اگر کانکس خود را بر روی سطح نرم نصب کنید، بعد از مدتی کانکس فرو خواهد نشست؛ بنابراین قبل از خرید، از تأمین کننده کانکس خود بخواهید که از مکانیزم های پایه و پشتیبانی مناسب جهت جلوگیری از نشست استفاده کند.

کلام آخر

همان طور که تا بدین جای این مقاله در باب آشنایی با انواع کانکس های موجود در بازار همراه ما بودید هدف ما از این نوشتار در وبلاگ پرشین سازه آشنایی کامل و دقیق شما عزیزان با کانکس ها و همچنین ارائه نکاتی کاربردی و درعین حال مهم در راستای نگهداری از یک کانکس بود که امیدواریم جامع بوده و برای یک خرید رضایت بخش کمک کننده بوده باشد. در پایان نیز از اینکه مثل همیشه وبلاگ پرشین سازه را دنبال می کنید بی اندازه سپاس گزاریم.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است