انواع دیوار پوش های ضدآب

دیوارپوش | دیوار پوش ضدآب | انواع دیوار پوش ضدآب

انواع دیوار پوش های ضد آب

احتمالاً تابه حال شما هم خانه های قدیمی را دیده اید که دیوار حمام و دستشویی آن ها دچار پوسیدگی و خرابی شده است. محیط دستشویی و حمام به دلیل این که پر از رطوبت و آب هستند، باعث خرابی دیوار و گچ آن می شوند؛ اما نکته ای که باید بدانید این است که اساساً دیوار پوش های ضدآب زیادی در بازار وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها دیوار این گونه نقاط خانه را به طور کامل ضدآب کنید و درنتیجه از خرابی و زشتی آن ها جلوگیری کنید.

اما در ابتدا باید به سراغ انواع دیوار پوش های ضدآب برویم. اگر این مطلب برایتان جالب است به استرول کردن این متن ادامه دهید.

دیوار پوش های ضد آب

دیوار پوش آکریلیک

یکی از اصلی ترین انواع دیوار پوش های ضدآب، نوع آکریلیک آن است. این نوع دیوار پوش ضدآب رواج زیادی میان مردم دارد چراکه تنوع و طرح های آن گسترده و زیاد است. برای خرید دیوار پوش ضدآب آکریلیک باید هیئت رئیسه های آن را تهیه کرده و دیوارهایی که در اطراف دوش حمام یا دست شویی هستند را با این هیئت رئیسه ها بپوشانید.

بیشتر بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

شاید برایتان عجیب باشد اما نصب دیوار پوش های آکریلیک نیاز به کار خاصی ندارد و به سادگی قابل نصب هستند. شاید دلیل اصلی محبوبیت آن ها در میان افراد هم همین نصب ساده شان باشد.

دیوار پوش فلزی

اگر می خواهید ظاهر دستشویی یا حمام منزلتان، جلوه ای مدرن و شیک داشته باشد، اولین توصیه ای که به شما می کنیم استفاده از دیوار پوش های ضدآب فلزی است. معمولاً سایز دیوار پوش های فلزی متنوع است. جنس پایه آن ها نیز رزین هست و پوشش متالیک دارند. یکی از معایب بزرگ دیوار پوش های ضدآب فلزی این است که اساساً به مرورزمان، دچار اکسایش می شوند و رنگ سابق را نخواهند داشت یا این که بدتر از همه، دچار زنگار می شوند که به هیچ وجه چیز خوشایندی نیست.

یکی از اصلی ترین کارهایی که طراحان آرایه گری داخلی انجام می دهند این است که دیوار پوش های فلزی را با موزاییک ترکیب می کنند و به این ترتیب دیوار حمام را می پوشانند. معمولاً همان طور که گفتیم، انتخاب دیوار پوش فلزی برای خانه هایی مناسب است که آرایه ای مدرن و مینی مان دارند؛ اما متأسفانه دیوار پوش های فلزی قیمت ارزانی ندارند و نیازمند مراقبت و توجه زیادی نیز هستند.

اما یکی از جاهای دیگری که می توانید از این دیوار پوش های فلزی استفاده کنید، پشت میز آرایش است. در چنین مکان هایی میزان رطوبت کمتر است و طبیعتاً دوام دیوار پوش نیز بالاتر می رود.

دیوار پوش پلاستیکی

امروزه تقریباً تمام وسایل پلاستیکی محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان دارند و شاید اصلی ترین دلیل آن هم قیمت ارزان و به صرفه ی آن باشد؛ اما در مورد دیوار پوش های ضد آب باید بگوییم هیچ چیز مانند پلاستیک نمی تواند جلوی نفوذ آب را بگیرد. هم چنین تنوع رنگ و قیمت آن نیز بالاست و تقریباً هر سلیقه ای را می تواند پوشش دهد. این دیوار پوش های پلاستیکی به شکل ورق عرضه می شوند و طرح های زیادی هم دارند؛ اما ارزان بودن آن ها باعث شده است که در میان مصرف کنندگان محبوبیت خیلی زیادی داشته باشند. در حقیقت اولین گزینه ای که برای پوشاندن دیوار دستشویی و حمام به ذهن می رسد، همین دیوار پوش های ورق پلاستیکی است.

دیوار پوش های ضد آب

دیوار پوش کاشی

استفاده از دیوار پوش های کاشی نیز برای حمام و دستشویی کاربرد زیادی دارد. درواقع بیشتر اوقات، حمام خانه های قدیمی را با همین کاشی می پوشاندند؛ اما امروزه طرح و رنگ های متنوع آن باعث شده است که دوباره به یکی از اصلی ترین گزینه های مصرف کنندگان بدل شود. رایج ترین انواع کاشی های دستشویی و حمام شامل موارد زیر است:

سرامیک، تراکوتا، پورسلین

سایز و تنوع رنگ این نوع دیوار پوش باعث شده است که تقریباً هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. به همین خاطر است که پس از سال ها، هم چنان استفاده از کاشی و سرامیک برای منزل بسیار رایج و پرطرفدار است.

مقاومت بی نظیر کاشی در برابر رطوبت از دیگر مزایای این نوع دیوار پوش است. هم چنین تمیز کردن و پاکیزه نگه داشتن آن نیز کار ساده ای است و نیاز به وقت گذاشتن زیادی ندارد. البته عیب بزرگ دیوار پوش ضد آب کاشی این است که نسبت به دیگر انواع دیوار پوش ها گران تر است؛ اما نکته ی مثبت دیگرش این هست که می توانید حتی کف دستشویی یا حمام خود را نیز با همان کاشی دیوار ست کنید و از همان کاشی برای کف نیز استفاده نمایید. به این صورت ظاهر حمام یا دستشویی شما زیباتر نیز می شود.

دیوار پوش سنگی ضد آب

سنگ یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی است و تقریباً برای هر نقطه از منزل می توان از سنگ استفاده کرد. یکی از بهترین نکاتی که در مورد سنگ وجود دارد این است که دوام و مقاومت آن در برابر هر فشار و ضربه ای بی نظیر است. به همین دلیل است که هم چنان میان تمام افراد طرفدار دارد. ممکن است در ابتدا قیمتی که برای پرداخت سنگ می پردازید، اندکی گران تر از سایر دیوار پوش های ضد آب باشد اما نتیجه ای که می گیرید فوق العاده خواهد بود. این نوع دیوار پوش ها عمری طولانی دارند و به این ترتیب تا سال ها نیازی نیست که دیوار پوش ها را تعویض کنید.

هم چنین باید ذکر کنیم که دیوار پوش های سنگی، ظاهر بسیار طبیعی و زیبایی به منزل می دهند. به همین خاطر است که در میان طراحان داخلی انقدر طرفدار دارد. یکی دیگر از مزایای طبیعی دیوار پوش های سنگی این است که سنگ ها فضای دستشویی و حمام را خنک نگه می دارند.

اما مشکل اینجاست که برای نصب دیوار پوش های سنگی ضدآب، نیازمند یک متخصص فنی کار هستید که آن ها را برایتان نصب کند. به این ترتیب باید هزینه ی جداگانه ای برای نصب آن ها نیز در نظر بگیرید.

اما اصلی ترین سنگ هایی که در دیوار پوش های ضد آب به کار می روند، سنگ های مرمر و گرانیت هستند که به خاطر خاصیت ضد آب بودنشان، رواج زیادی دارند. هم چنین بسیار زیبا هستند و درخشش بی نظیری از خود نشان می دهند. البته باید بگوییم که سنگ های گران تری مانند سنگ های عتیقه نیز وجود دارند اما رایج ترین نوع سنگ های دیوار پوش، همان مرمر و گرانیت هستند.

اما ازآنجایی که هر محصولی معایب مخصوص به خود را دارد، سنگ های دیوار پوش نیز خالی از عیب و ایراد نیست. اصلی ترین عیب آن ها، این است که به راحتی دچار خط و خش می شوند. هم چنین بافت سنگی مانند مرمر، متخلف است. به این ترتیب مواد شوینده می توانند به آن ها نفوذ کرده و به این ترتیب آن ها را دچار خرابی کنند. به همین خاطر است که توصیه می کنیم از مواد شوینده ی سبک تری استفاده کنید تا جلای رنگ ها از بین نرود.

دیوار پوش ضد آب لمینتی

حتماً شما هم تابه حال با محصولات لمینتی روبه رو شده اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از اصلی ترین انواع دیوار پوش های ضد آب، دیوار پوش لمینتی باشد. معمولاً این دیوار پوش ها نیز به شکل ورق یا کاشی استفاده می شوند. دیوار پوش لمینت کاملاً ضد آب است و رطوبت به آن جذب نمی شود. طرح و رنگ متنوع و بسیار خوبی دارد که کار انتخاب را بسیار ساده تر می سازد.

دیوار پوش ضد آب

هم چنین باید بگوییم که می توان کف پوش و دیوار پوش های لمینت را با دیگر نقاط منزل ست کرد و این زیبایی و هماهنگی اجزای خانه را بیشتر می کند.

دیوار پوش پی وی سی

PVC یکی دیگر از انواع دیوارپوش ضد آب است که می تواند به طور کامل جلوی نفوذ آب را بگیرد و به این ترتیب یکی از اصلی ترین گزینه های موجود در بازار باشد.

شاید بزرگ ترین منفعت استفاده از دیوار پوش های پی وی سی این است که تمیز کردن آن ها بسیار ساده و راحت است و با یک دستمال ساده می توان آن ها را تمیز کرد. نصب آن ها نیز به سادگی و بدون دردسر انجام می شود و کثیف کاری خاصی ندارد.

هم چنین باید بگوییم که قیمت دیوار پوش پی وی سی، بسیار ارزان تر از مدل های سنگی و کاشی است. به این خاطر گزینه ای اقتصادی و کاملاً به صرفه هست.

از دیگر مزایای دیوار پوش های پی وی سی که دیگر گزینه ها ندارند این است که می توانند به عنوان عایق سرما و گرما عمل کنند و به این ترتیب دمای خانه را به اندازه ی مطلوبی نگه دارند و از هدر رفتن انرژی خودداری کنند.

معمولاً ضخامت دیوار پوش های پی وی سی، حدود یک و نیم سانتی متر است. گران قیمت نیستند و به راحتی قابل نصب می باشند

معمولاً بخشی از دیوار پوش های پی وی سی، چوب درخت نارگیل است که مقاومت خوبی در برابر باکتری ها و کپک ها دارد. به این ترتیب می توانید از بابت استقامت و دوام آن نیز آسوده خاطر باشید. بیشتر مواقع دیوار پوش های پی وی سی را باید روی سطوح صاف نصب کرد. از دیگر ویژگی های دیوار پوش های پی وی سی این است که بسیار سبک می باشند و به این ترتیب حمل ونقل آن ها نیز ساده خواهد بود.

تمام این مزایا باعث شده است که این نوع دیوار پوش در میان تمام افراد و مصرف کنندگان رواج پیدا کند.

دیوار پوش ضدآب شیشه ای

شیشه نیز یکی دیگر از مصالحی است که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد؛ اما از اصلی ترین کاربردهای آن می توان به دیوار پوش های ضد آب شیشه ای اشاره کرد. نصبشان بسیار راحت است و برخلاف آنچه تصور می کنید استحکام بسیار خوبی هم دارند.

شیشه را می توان به سادگی برید؛ بنابراین می توانید هر سایزی که دلتان می خواهد و هر شکلی که تمایل دارید را سفارش بدهید. محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

شیشه فضای خانه را مدرن می کند و نور آن را نیز بیشتر خواهد کرد. به این ترتیب چندان دور از ذهن نبود که خیلی زود محبوبیت زیادی پیدا کند که همین گونه هم شد.

مزایای استفاده از دیوار پوش ضد آب

همان طور که اشاره کردیم دیوار پوش کمک می کند تا دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد و درعین حال حس زیبایی را به این فضاها تزریق می کند اما در این قسمت به مزایای کلی این نوع از دیوار پوش ها می پردازیم.

احتمالاً اصلی ترین مزیتی که استفاده از دیوار پوش های ضد آب به همراه دارند این است که از خراب شدن و پوسیدگی دیوار حمام و دست شویی جلوگیری به عمل می آورند؛ اما باید بگوییم که این، تنها مزیت دیوار پوش های ضد آب نیست بلکه مزایا و منافع بی شمار دیگری هم دارند که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

دیوار پوش ضد آب

در وهله ی اول باید به نصب ساده و راحت آن ها اشاره کرد.

سپس نباید از یاد برد که دیوار پوش های ضد آب وزن سبکی دارند و دقیقه به همین علت است که جابه جایی و حمل آن ها نیز ساده تر و راحت تر است.

مزیت دیگر استفاده از دیوار پوش های ضد آب این است که اساساً نیازی به زیر کاری ندارند. به این معنی که روی هر سطحی قابل نصب هستند و به این ترتیب از کثیف کاری و آلوده کردن منزل خبری نخواهد بود.

تمیز کردن آن ها نیز بسیار ساده تر و راحت تر است. در ضمن دیربه دیر کثیف می شوند و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

درصورتی که از دیوار پوش مناسبی استفاده کنید می توانید نسبت به دوام و مقاومت آن اطمینان داشته باشید. در حقیقت این دیوار پوش های ضد آب دچار تغییر رنگ و خوردگی و پوسیدگی نخواهند شد.

قیمت دیوار پوش ضدآب

قیمت دیوار پوش های ضد آب با توجه به نوع و کیفیت آن ها می تواند بسیار متنوع باشد. اگر به دنبال جنسی ارزان هستید، توصیه می کنیم که به سراغ دیوار پوش های ورق پلاستیکی بروید اما درصورتی که زیبایی و درخشش برایتان اهمیت بیشتری دارد، دیوار پوش های سرامیکی و سنگی اولویت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش ها و انواع آن

درنهایت این که فرقی نمی کند از کدام یک از مصالح بالا استفاده می کنید، به هرحال هرگز برگ خرید کیفیت را فراموش نکنید.

وب سایت پرشین سازه، آماده است تا به تمام سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهد. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است