آخرین وضعیت مسکن روستایی در استان گیلان!

آخرین وضعیت مسکن روستایی در استان گیلان!

جهش در ساخت مسکن روستایی؛ تحویل 300 هزار واحد مسکونی


وضعیت طرح های مسکن سازی در قالب نهضت ملی مسکن روستاها، با شرایط بهتری پیش می رود و گفته می شود که از آغاز این طرح تا به امروز، ۵۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی، آغاز به ساخت کرده اند. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ضمن اعلام این آمار، خاطرنشان ساخت که نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد از این تعداد تکمیل شده و به بهره برداری رسیده اند.

به گزارش پرشین سازه ، مجید جودی ابراز امیدواری کرد که میزان واحدهای تکمیل شده در روستاها تا پایان امسال از مرز ۴۰۰ هزار واحد بگذرد.

این مقام مسئول در حاشیه مراسم شروع به کار عملیات آماده سازی ۳۵۷ واحدی شهرستان چاف و چمخاله، اعلام کرد که ۷۵ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت هستند. این ۷۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال اجرا می باشند و در نقاط مختلف کشور هستند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت مسکن سازی در شهرهای مختلف استان گیلان پرداخت و خاطرنشان ساخت که مسکن روستایی در این استان، وضعیت خیلی خوبی دارد و از میان ۱۱ هزار و ۱۵۰ واحدی که سهمیه استان گیلان از نهضت ملی مسکن بوده اند، بیشترشان برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند. از میان معرفی شدگان به بانک ها نیز ۸۰ درصد وام خود را دریافت کرده اند.

مجید جودی در بخش دیگری از صحبت های خود چنین گفت: امیدوارم در پایان برنامه هفتم توسعه، استان گیلان از اولین استان هایی باشد که ادعا کند هیچ واحد مسکونی فرسوده یا متقاضی فاقد مسکن ندارد.

در طی مراسمی که به مناسبت آغاز به کار این ۳۵۷ واحد مسکونی برگزار شده بود، جمعی از مقامات و مسئولین شهری و استانی نیز حضور داشتند. نماینده مردم شهرستان لنگرود که در این مراسم حضور به هم رسانده بود، اعلام کرد که در دولت های قبلی، روش های مختلفی برای خانه دار کردن مردم در پیش گرفته شده بود که هیچکدام غلط نبوده اند.

بر اساس گفته های مهرداد بائوج لاهوتی در طی طرح مسکن مهر، شهرستان لنگرود توانست ۲ هزار و ۴۰ واحد مسکونی را تکمیل کرده و به بهره برداری برساند.

این نماینده مجلس اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به ایرادات و اشکالاتی که در خصوص این پروژه وجود داشت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که با وجود مشکلات و ایرادات، بلاخره این پروژه اجرایی شد و کسانی که توان خانه دار شدن نداشتند، با ۲۱۵ میلیون ریال آورده توانستند خانه دار شوند. حالا ارزش خانه های این افراد به ۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

در طرح نهضت ملی مسکن نیز بسیاری از متقاضیان مسکن لنگرودی ثبت نام کرده اند و ۸ هزار متقاضی وجود دارد. از این میان، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده اند. یکی از مزیت های این شهرستان، این است که مشکل کمبود زمین ندارد و برای واگذاری زمین دولتی نیز محدودیتی نیست.

لاهوتی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح شرایط اراضی لنگرود پرداخت و خاطرنشان ساخت که در اطاقور لنگرود، سه هکتار زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که مراحل آماده سازی آن نیز به پایان رسیده است.

همچنین این آمادگی وجود دارد که در صورت کمبود زمین، سه هکتار دیگر نیز به این امر اختصاص داد.

در مراسم مزبور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز حضور داشت و اعلام کرد که پروژه ساخت ۳۷۵ واحد در زمینی به مساحت ۳.۳ هکتار در شهرستان لنگرود آغاز شده است.

بر اساس گفته های حامد دائمی، این پروژه در ۲۵ بلوک ۱۵ واحدی آغاز به کار خواهد کرد. ساختمان های این پروژه، ۵ طبقه روی پیلوت هستند. در هر طبقه نیز سه واحد با مساحت مفید ۸۰ متر جانمایی شده است. در ضمن تمام این واحدها دارای ۲ اتاق خواب خواهند بود.

دائمی می گوید که بر اساس توافقات انجام گرفته، قرار شده که پروژه بعد از دریافت پروانه ساختمانی، از طریق زمین تهاتری با راه و شهرسازی و با آورده مردمی و تسهیلات بانکی ساخته شود.

وی همچنین به افتتاح یک واحد مسکن محرومین در زمینی به مساحت ۲۸۳ متر مربع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این واحد ۱۰۰ متر زیربنا دارد و امروز به بهره برداری رسیده است. بر اساس گفته های این مقام مسئول تا به امروز ۴۷۱۹ واحد مسکونی محرومین روستایی در استان گیلان به بهره برداری رسیده است. در شهرستان لنگرود نیز این واحدها به ۱۹۴ واحد می رسد.

امیدواری بر این است که با آغاز طرح های متعدد مسکن سازی در استان، نیاز به خانه کمتر شود و اقشار مختلف صاحبخانه شوند.

دیدگاه ها غیرفعال است