قیمت یک واحد ۹۰ متری در منطقه ۵ تهران | مرداد ۱۴۰۳

قیمت یک واحد 90 متری در منطقه 5

منطقه ۵ تهران؛ پناهگاه امن سرمایه‌گذاران در بازار مسکن


منطقه پنج تهران به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز خرید و فروش مسکن پایتخت، حالا به نرخ های عجیبی دست پیدا کرده است. در این مدت که بازار مسکن تهران دچار رکود بود، باز هم بیشتر معاملات صورت گرفته در همین منطقه انجام می شد.

به گزارش پرشین سازه ، قیمت واحدهای مسکونی این منطقه به دلیل دسترسی خوب، امکانات رفاهی و نوساز بودن بیشتر خانه ها، بالا رفته است. این منطقه که در شمال غرب تهران واقع شده، محبوب ترین منطقه غرب تهران برای کسانی است که می خواهند واحدهای مسکونی خریداری کنند. فرقی نمی کند که خریدار دلال باشد یا مصرف کننده!

قیمت واحدهای ۹۰ متری در منطقه پنج

یکی از مهمترین محله های منطقه ۵ تهران برای خریداران و فروشندگان مسکن، محله شهر زیبا است که در غربی ترین نقطه تهران واقع شده! یک واحد ۹۰ متری نوساز و کلیدنخورده در این محله که به تازگی آگهی شده است، با قیمت متری ۳۷ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان ارائه شده است. قیمت این واحد در قیاس با دیگر نقاط غرب تهران، مناسب است.

لازم به ذکر است که این واحد دارای امکاناتی همچون پارکینگ، انباری و آسانسور است و در طبقه چهارم واقع شده است! مالک در آگهی خود تاکید کرده که در ساخت این واحد از متریال روز استفاده شده است. در نهایت قیمت این آپارتمان ۹۰ متری در محله شهر زیبا ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می باشد.

یک واحد دیگر در محله پونک که ۸۸ متر دارد و در سال ۸۸ نیز ساخته شده، با قیمت متری ۱۰۳ میلیون تومان ارائه گردیده است. این واحد دارای تراسی بزرگ و قابل چیدمان است که ارزش ملک را بالاتر برده! همچنین دارای ۲ اتاق خواب می باشد و در طبقه ۴ واقع شده است. قیمت نهایی این واحد، ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

محله پونک، منبع یافتن چنین واحدهایی است. مثلا یک واحد ۹۰ متری دیگر که ۱۰ سال پیش ساخته شده، متری ۱۲۷ میلیون تومان قیمت دارد. بر اساس گفته های مالک، واحد مزبور بدون پرتی و بسیار خوش نقشه است و نورگیری خیلی خوبی دارد. خریدار برای خرید این واحد باید مبلغ نهایی ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.

در محدوده اشرفی اصفهانی نیز یک واحد ۹۰ متری دیگر آگهی شده که ۱۰۶ میلیون تومان به ازای هر متر مربع، قیمت دارد. این واحد نیز ۲ خوابه است و در طبقه سوم واقع شده! لازم به ذکر است که واحد مزبور مجهز به آسانسور نیز می باشد. این واحد ۱۴ سال سن دارد و قیمت نهایی آن؛ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.

قیمت واحدهای مسکونی در خیابان ها و کوچه های مختلف پونک متفاوت است. مثلا در بلوار عدل، می توان یک واحد را با قیمت متری ۱۲۰ متر خریداری کرد. این واحد نیز در طبقه دوم واقع شده و برای خرید آن باید بودجه ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی داشته باشید.

وضعیت در محله ای مثل باغ فیض منطقه پنج، اندکی بهتر است. مثلا یک واحد ۹۰ متری را می توان با قیمت متری ۹۶ میلیون تومان خریداری کرد. این واحد دارای ۲ اتاق خواب می باشد و دسترسی خیلی خوبی به مراکز مختلف رفاهی دارد. البته مالک این واحد تمایل به معاوضه ملک خود با واحد بزرگتر دارد. در نهایت می توان ملک مزبور را با قیمت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید.

یک واحد دیگر در محله باغ فیض با قیمت متری ۹۹ میلیون آگهی شده است. سال ساخت این واحد به ۸ سال پیش برمی گردد و در طبقه پنجم واقع شده است. برای خرید آن باید ۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان هزینه کنید.

در سردار جنگل جنوب که یکی از محله های پرطرفدار منطقه پنج تهران است نیز، می توان واحدهای ۹۰ متری مناسبی پیدا کرد. البته قیمت املاک این محله شبیه به باغ فیض است. مثلا یک واحد ۹۰ متری که در سال ۹۵ ساخته شده با قیمت متری ۹۹ میلیون تومان توسط مالک آگهی شده است. این ملک شمالی است و امکانات قابل قبولی دارد.

در همان محدوده، یک واحد دیگر که در سال ۸۸ ساخته شده، با قیمت متری ۹۷ میلیون تومان ارائه شده است. به طور کلی، قیمت محله های مختلف منطقه پنج تهران متفاوت است و با توجه به شرایط ملک، ممکن است تغییر کند.

مثلاً می توان اعلام کرد که محله هایی مثل جنت آباد، پونک و…قیمت بالاتری دارند و یافتن املاک ارزان قیمت، چالش جدی تر است. در طی سال هایی که قیمت مسکن به شکل مداوم دچار جهش می شد، این منطقه نیز بی نصیب نماند اما نکته ی جالب توجه اینجاست که حتی در بدترین روزهای بازار نیز، منطقه پنج حداقلی از معاملات مسکن را دارد.

دیدگاه ها غیرفعال است