تمام نکاتی که قبل از خرید پنجره دوجداره باید بدانید! | راهنمای خرید

بهترین کار قبل از خرید پنجره دوجداره اطلاع از راهنمای خرید میباشد که شما را در انتخابی اصولی و حرفه‌ای یاری خواهد کرد. پنجره‌های دوجداره علاوه بر اینکه می‌توانند با گذشت زمان هزینه‌های زندگی و تعمیرات را کاهش دهند ، می‌توانند به طور کلی ایمنی خانه یا ملکتان را افزایش داده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شوند.
امروزه این پنجره‌ها انواع متنوع و فراوانی دارند که هر فرد می‌تواند مطابق با سلایق و نیازمندی‌هایش از انواع این پنجره‌ها استفاده کند و مهمترین کاری که افراد قبل از خرید پنجره دوجداره انجام میدهند استعلام قیمت پنجره دوجداره از فروشگاهی معتبر است. در صورتی که مایل هستید نکاتی را در رابطه با خرید پنجره‌ی دوجداره بدانید تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

هنگام خرید پنجره دوجداره به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید پنجره دوجداره باید به نکات مهمی توجه کنیم. کیفیت اکثر پنجره‌های دوجداره موجود در بازار با یکدیگر مشابه است اما شما باید دربرابر مبلغی که پرداخت می کنید بهترین کیفیت را داشته باشید. لذا موارد زیر، مواردی هستند که پیش از تهیه پنجره باید آنها را در نظر بگیرید تا بهترین خرید را داشته باشید.

متریال مصرف شده در پروفیل پنجره دوجداره را قبل از خرید بررسی کنید!

باید در نظر داشته باشید که هوای سرد یا گرم در منزل شما توانایی خروج از پنجره و همچنین قاب را دارد. لذا بایستی درمورد متریالی که برگزیدید اطمینان حاصل کنید که آن متریال خانه‌ی شما را عایق کاری خواهد کرد یا خیر. امروزه دو نوع متریال جدید برای پروفیل پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر از سایر پروفیل ها طرفدار دارند. یکی از این پروفیل ها یو پی وی سی و دیگری پنجره‌ی آلومینیوم است. اما باید گفت که یو پی وی سی ویژگی های بیشتری نسبت به پروفیل آلومینیومی دارد و همین ویژگی ها باعث شده تا طرفداران بیشتری نیز داشته باشد. اگر تمایل دارید که درمورد هرکدام از پروفیل های مناسب پنجره دوجداره اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا در انتخاب نوع پروفیل مناسب برای پنجره دوجداره هنوز دو دل هستید، میتوانید این بلاگ را مطالعه کنید : تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با upvc
پروفیل: پروفیل یو پی وی سی نیاز زیادی به تعمیر پیدا نمی کند و بسیار مقاوم و سخت است. این پروفیل در برابر رسانای برق نیست و ایمنی فراوانی دارد. در کنار چنین مزایایی باید گفت که بسیار مقرون به صرفه تر از سایر متریال است و هزینه های تمام شده را بسیار کاهش می دهد و تقاضای آن روز به روز رو به افزایش است. هنگام برگزیدن نوع پروفیل یکی از استانداردهای قابل توجه، ضخامت دیواره‌ی آن است که ضخامت آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی ۳ میلی متر درنظر گرفته می شود. در راهنمای خرید پنجره دوجداره باید به این نکته‌ توجه کنید که در بازار ایران تولیدکنندگان و فروشندگان پنجره‌های دوجداره قیمت ها را بر اساس برند پروفیل به مشتری بیان می‌کنند. اما در نهایت با توجه به آیتم‌هایی که درمورد خرید پنجره دوجداره عنوان کردیم، می‌فهمیم یکی از مواردی که در قیمت پنجره‌های دو جداره تاثیر زیادی دارد، در واقع همان پروفیل است.
شیشه: افزون بر قاب پنجره یا پروفیل آن باید خود شیشه را هم مورد بررسی قرار دهید. شیشه‌ای مناسب و استاندارد است که دو جداره یا چند جداره باشد و فاصله‌ بین شیشه ها حداقل باید ۲۴ میلی متر باشد. همچنین شیشه ها باید با استفاده از چسب‌های بوتیل، گاز آرگون و نیز پلی سولفید عایق کاری شوند. همین طور بررسی‌های لازم را درمورد ضمانت و گارانتی شیشه انجام دهید. در این مورد می‌توان گفت گارانتی شیشه‌های بعضی از پنجره‌های دوجداره تا ۱۵ سال است.
گاز آرگون: قبل از خرید پنجره دوجداره باید بدانید که پنجره‌های دو جداره دارای دو لایه شیشه‌ هستند که بین این دو شیشه فضایی خالی وجود دارد. در واقع همین فضا است که خانه‌ی شما را عایق می‌کند زیرا در این فضا گاز آرگون وجود دارد که رد و بدل شدن دما و صدا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

توجه به ویژگی های ظاهری پنجره دوجداره قبل از خرید

در دومین قدم از خرید پنجره دوجداره باید به ظاهر آن توجه کنید و ویژگی های ظاهری آن را با نوع دکوراسیون فضای مورد نظرتان تطبیق دهید. در هر یک از محیط‌های اداری، مسکونی، تجاری و… از سازه‌های به خصوصی برای چیدمان فضا استفاده می‌شود. تطابق این سازه‌ها از نظر شکل هندسی، رنگ و به صورت کلی ویژگی های ظاهری از اهمیت زیادی برخوردار است. این پنجره‌ها با طراحی به خصوصی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند و قابلیت شخصی سازی نیز دارند. شما می توانید بر اساس نیازهای خود شکل ظاهری پنجره دوجداره مورد نیازتان سفارش دهید.
برای انتخاب هر یک از این سازه‌ها به محل نصب هر یک و متراژ آن‌ها نیز بسیار دقت کنید. هر یک از این پنجره ها بر اساس ویژگی هایی که دارند از ابعاد و متراژ به خصوصی برخوردار هستند و باید در محل مناسب خود نصب شوند.

توجه به استحکام پنل های پنجره

توجه به استحکام و مقاومت پنجره دوجداره گامی دیگر در خرید این پنجره ها محسوب می شود. البته میزان مقاومت آن‌ها به محل نصب و استفاده از آن ها نیز بستگی دارد. هر مدل از این پنل ها بر اساس جنس و نوعشان میزان ماندگاری متفاوتی دارند. برخی از پنل‌هایی که در سازه‌ها به کار می روند ضخامت کمتری دارند و به همین خاطر به سهولت می‌شکنند و آسیب می‌بینند. اما برخی از آن‌ها با ضخامت بالایی تولید می‌شوند و برای نصب در محیط‌های پر ترافیک که سازه‌ها در معرض آسیب‌های گوناگون قرار دارند، بهترین انتخاب به شمار می‌روند.

خرید پنجره دوجداره از شرکتی معتبر

برای خرید محصولی مثل پنجره دوجداره یافتن شرکتی معتبر که در زمینه‌ی ساخت پنجره فعالیت کند کار سختی به نظر نمی‌رسد اما لازم است که قبل از خرید حتما تحقیق کید تا با مشکل مواجه شوید. برای تحقیق می توانید از دوستان و همکارانتان که تجربه خرید چنین محصولاتی را داشتند پرس و جو کنید. اما بهترین کار بعد از پیدا کردن شرکت یا فروشگاه مورد نظر ارتباط با مشاورین آنها و خواندن نظرات مشتریانشان می باشد.

تأثیر نوار یراق آلات و درز بندی در قیمت پنجره‌ی دوجداره

از نکات مهم دیگری که بایستی قبل از خرید پنجره‌های دوجداره در نظر بگیریم، این است که نوار یراق آلات و درزبندی که در پنجره‌ دوجداره استفاده می‌شود اهمیت زیادی دارد و بر طبق این می‌توانید برای خریداری پنجره‌ی مد نظرتان دست به کار شوید. در حقیقت نوارهای درزبندی و یراق آلات مورد استفاده در پنجره دوجداره باید از بهترین نوع متریال ساخته شوند تا طول عمر و دوام بالایی داشته باشند و همین طور به درستی پنجره را عایق کنند. در واقع اگر پنجره های دوجداره با هر نوع پروفیل مصرفی عایق مناسبی نداشته باشند، عملکرد و کارایی آنها به طور کلی زیر سوال خواهد رفت. در واقع در ساخت این پنجره ها باید از یراق آلات مناسب و باکیفیت استفاده نمود تا اتلاف انرژی به حداقل برسد و پنجره به درستی باز و بسته شود.

جمع بندی

نکاتی را که در رابطه با راهنمای خرید پنجره دوجداره در موارد فوق بیان کردیم موجب می‌شود تا شما بتوانید کارکرد مطلوب و درستی را از پنجره‌های دوجداره انتظار داشته باشید و برای خرید پنجره‌ای مناسب این موارد را مورد توجه قرار دهید. اگر شما نیز در رابطه با خرید پنجره دوجداره از تجربیاتی برخوردار هستید لطفاً با درج کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها غیرفعال است