بررسی قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران | مرداد ۱۴۰۳

بررسی قیمت مسکن در منطقه 19 تهران | مرداد 1403

افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران؛ محله‌ای دیگر از دسترس خانه‌اولی‌ها خارج شد


یکی از ارزان ترین مناطق تهران از لحاظ قیمت مسکن، منطقه ۱۹ است. گرچه در طی سال های جهش قیمت مسکن، این منطقه نیز گران تر شده و عملاً از دسترس افراد کم درآمد و مستضعف جامعه خارج شده است.

به گزارش پرشین سازه ، این منطقه که در جنوب غربی پایتخت واقع شده، پیش از گرانی های مسکن بهترین جا برای خرید خانه توسط زوجین خانه اولی و جوانان بود اما حالا این منطقه نیز از دسترس آن ها دور شده است.

منطقه ۱۹ تهران شامل ۵ ناحیه و ۱۵ محله است که قیمت مسکن هر یک از این محله ها با دیگری متفاوت است.

محله هایی همچون خانی آباد نو، اسماعیل آباد، شهرک شریعتی، شهرک رسالت، محله بوستان ولایت و …در این منطقه واقع شده اند و با وجود قرارگیری در جنوب تهران، بخشی از مهمترین بازارهای تهران در این مناطق واقع شده اند و رونق خوبی بر این محلات حاکم است. دلیل گرانی های اخیر این منطقه نیز احتمالاً همین مورد بوده است.

مثلا قیمت یک واحد ۶۲ متری در منطقه ۱۹ تهران، ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است. این واحد در سال ۸۲ ساخته شده و دارای ۱ اتاق خواب می باشد. اگر به دنبال واحدی نوساز در محله عبدل آباد هستید، باید مبلغ بیشتری هزینه کنید.

یک واحد نوساز ۹۲ متری در این محله، با قیمت ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد دارای ۲ اتاق خواب می باشد. اگر بودجه کمتری دارید و می خواهید در شهرک ولیعصر ساکن شوید، باید برای خرید یک واحد ۶۳ متری، مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.

این واحد ۱۸ سال سن دارد و دارای دو اتاق می باشد اما امکانات خاصی ندارد.

یک واحد ۵۷ متری دیگر با یک اتاق خواب که در محدوده بهمن یار واقع شده، ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. این واحد شش سال ساخت است و امکانات آن معمولی می باشد. از دیگر محله های پر رونق منطقه ۱۹، محله نعمت آباد است که به دلیل نزدیکی به بازارهای مختلف، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

خرید یک واحد ۸۰ متری در نعمت آباد، نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه دارد. واحد مزبور نوساز است و در سال ۱۴۰۲ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

اگر بودجه ای زیر ۳ میلیارد تومان دارید، باید به سراغ محله هایی مثل خانی آباد بروید و دست روی واحدهای نقلی و کوچک متراژ بگذارید. یک واحد ۴۸ متری در این محله که ۱۲ سال از ساخت آن می گذرد با قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

در همین محله، واحد ۱۲۷ متری دیگر آگهی شده که هشت سال از ساخت آن می گذرد و قیمت این واحد، ۸ میلیارد تومان است. یک واحد دیگر نیز که نقلی می باشد و فقط ۴۴ متر دارد، با قیمت ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

این واحد ۲۰ سال ساخت است و فقط یک اتاق خواب دارد. یافتن خانه های نقلی و ارزان قیمت در محله های منطقه ۱۹ سخت نیست. مثلا در یاخچی آباد، فایلی ارائه شده که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این واحد ۴۲ متری که در سال ۸۰ ساخته شده، دارای ۱ اتاق خواب می باشد.

در محله بهمن یار، یک واحد ۱۷۰ متری که پیش از سال ۷۰ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب است، با قیمت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد به نسبت دیگر واحدهای بزرگ متراژ منطقه ۱۹، خوش قیمت تر است.

به طور کلی، منطقه ۱۹ تهران پر از فایل هایی با این مشخصات است و برای کسانی که بودجه زیر ۵ میلیارد دارند و می خواهند واحدی در تهران خریداری کنند، بهترین منطقه به حساب می آید. اما به هرحال نباید فراموش کرد که محله های این منطقه در جنوب پایتخت واقع شده اند و احتمالاً امکانات و شرایط مناطق مرکزی، شمالی و غربی تهران را نداشته باشند.

در واقع، این محله ها جزو محله های کم برخوردار پایتخت محسوب می شوند و بخش زیادی از بافت فرسوده تهران را نیز در خود جای داده اند. البته لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در این متن، قطعی نیست و صرفاً پیشنهادات مالکان را منعکس کرده است.

همچنین قیمت هر واحد مسکونی با توجه به محله، متراژ، سال ساخت و شرایط مالک متفاوت خواهد بود. گاهش مواقع با جستجوی فراوان می توان واحدهایی پیدا کرد که نسبت به عرف منطقه ارزان تر باشند.

دیدگاه ها غیرفعال است