بانک مسکن در پی ساخت شهرک‌های ساحلی جدید

بانک مسکن در پی ساخت شهرک‌های ساحلی جدید در ماهشهر و امام خمینی!

بانک مسکن شهرک‌های ساحلی جدید در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی احداث می‌کند


یکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای مسکن سازی، احداث شهرها و شهرک های جدید در نوار ساحلی جنوب کشور بود. به این منظور، ۲۷ نقطه در نواحی ساحلی جنوب ایران شناسایی شد تا شهرک های مبتنی بر اقتصاد دریامحور در آن ها ساخته شود. حالا بانک مسکن نیز پا پیش گذاشته و وعده داده که شهرک هایی جدید در اطراف بندر ماهشهر و بندر امام خمینی احداث کند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل این بانک در طی سفری که به استان خوزستان داشت، از شرکت پتروشیمی مارون واقع در بندر ماهشهر بازدید به عمل آورد و بعد از این بازدید، به گفتگو با اعضای هیات مدیره این شرکت پرداخت و صحبت هایی هم در خصوص احداث شهرکی جدید در حاشیه این شهر داشت.

سید عباس حسینی در بخشی از صحبت های خود به سابقه طولانی مدت شرکت مارون اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این شرکت، یکی از ارزشمندترین شرکت های حوزه پتروشیمی در سطح کشور است و در بازار سرمایه نیز از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول همچنین به مدیریت بسیار خوب این شرکت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در طی این سال ها، شرکت پتروشیمی مارون بندر ماهشهر موفق به پرورش برخی از بهترین مدیران ایران شده که موفقیت های زیادی در حوزه صنایع بزرگ پتروشیمی داشته اند. به همین دلیل باید این پتانسیل ها شناسایی شده و از آن ها استفاده شود.

وی در ادامه به فعالیت های بانک مسکن در حوزه های اقتصاد کلان و ساختمان سازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بانک مسکن برای ساختمان سازی، همواره معماری ایرانی اسلامی را مدنظر قرار داده و تلاش کرده که علاوه بر این، الگوهای مدرن ساخت و ساز را در پیش بگیرد.

آقای دکتر حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به سیاست های کلان دولت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بانک مسکن همواره با این سیاست ها همسو بوده و تلاش کرده که گامی بزرگ در راستای تحقق این سیاست ها بردارد. به همین جهت است که شرکت های ساختمانی تخصصی زیادی تحت نظر بانک مسکن فعالیت می کنند و تلاش دارند که اهداف دولت در بخش مسکن را محقق سازند.

البته در طی این سال ها، بانک مسکن پا را فراتر از مسکن سازی گذاشته و در تلاش برای تمدن سازی است. به این معنی که بانک مسکن، صرفاً تسهیلات مسکن پرداخت نمی کند بلکه در تلاش است تا با ساخت شهر و شهرک های جدید، گامی در راستای تحقق اهداف مسکن سازی بردارد.

وی در راستای همین موضوع، توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

مثلا بانک مسکن، ساخت بزرگترین شهر ساحلی کشور در بندرعباس را به عهده دارد که با همین اقدام، از شهرسازی به سوی تمدن سازی گام برداشته است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به پتانسیل های فراوانی که در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی برای ساخت شهر و شهرک ساحلی وجود دارد، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در صورت شناسایی زمین مناسب، بانک مسکن آماده است که برای ساخت شهر جدید ساحلی در این منطقه، وارد عمل شود.

از سوی دیگر، مدیران مالی و اعضای هیئت مدیره مارون نیز از این پیشنهاد مدیرعامل بانک مسکن استقبال کرده و ضمن ابراز خرسندی از حضور ایشان و توجه ویژه ای که بانک مسکن به این شرکت دارند، اعلام کردند که بانک مسکن در طی این سال ها، همواره نشان داده که حامی اقشار کم درآمد بوده و در تلاش برای تامین مسکن آن ها بوده است.

دکتر بهزاد رضازاده، مدیرمالی و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مارون، از خدمات بانک مسکن در راستای مسکن سازی اقشار کم درآمد و محروم جامعه تشکر و قدردانی کرد. وی سپس به این نکته اشاره کرد که شرکت مارون در تلاش برای ساخت مسکن پرسنل و همکاران خود می باشد و امیدوار است که بانک مسکن نیز در این راستا، حامی شرکت مارون باشد.

این شرکت که از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد، یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های پتروشیمی کشور است که موفقیت های زیادی در این حوزه به دست آورده و می تواند یکی از شرکای راهبردی بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز باشد.

ساخت شهرک های ساحلی در اطراف شهرهای بندری کشور می تواند علاوه بر تامین مسکن بسیاری از کارکنان این شرکت ها، اقتصاد دریامحور را نیز توسعه دهد و به بستری مناسب برای رونق اقتصادی تبدیل شود. به همین دلیل است که دولت سیزدهم تاکید زیادی بر این موضوع داشته و حالا امیدواری بر این است که دولت چهاردهم نیز همین مسیر را طی کند.

در حال حاضر، برای شش شهر جدید و یک شهرک ساحلی در جنوب کشور، طرح جامع تهیه و تدوین شده و امید می رود که به زودی، عملیات اجرایی این شهرها نیز آغاز شود.

دیدگاه ها غیرفعال است