اجاره یک واحد میان متراژ در خاوران تهران

اجاره یک واحد میان متراژ در خاوران تهران

جهش نجومی اجاره بها در خاوران؛ رهن 60 متری به 650 میلیون تومان رسید!


کمتر کسی تصور می کرد که در عرض شش سال، قیمت اجاره مسکن در جنوبی ترین مناطق پایتخت انقدر بالا برود اما گزارش ها نشان می دهد که برای اجاره یک واحد ۶۰ متری در محله خاوران تهران( جنوب شرق) باید بودجه ای برابر با ۶۵۰ میلیون تومان داشته باشید.

به گزارش پرشین سازه ، آمارها و قیمت هایی که از قیمت اجاره مسکن در نقاط مختلف تهران به گوش می رسد، ترسناک است و نشان می دهد که وضعیت طبقات محروم جامعه تا چه حد وخیم شده است. برای رهن کامل یک واحد ۶۰ متری در محله خاوران واقع در منطقه ۱۵ تهران، باید ۶۵۰ میلیون تومان پول نقد داشته باشید. این در حالیست که با همین مبلغ در سال ۹۸ می توانستید یک واحد ۶۰ متری در محله هایی مثل جمالزاده و دیگر محله های مرکزی تهران خریداری کنید.

این محله شلوغ که در نزدیکی بازار تهران واقع شده، در نزدیکی بزرگراه هایی مثل امام رضا، امام علی، خاوران و آهنگ واقع شده است و دسترسی خیلی خوبی به مناطق همجوار را فراهم می کند. حمل و نقل نیز از مبدأ این محله به جاهای دیگر تهران راحت و متنوع است. از خطوط بی آر تی گرفته تا ایستگاه های مترو!

همین مسائل باعث شده که قیمت اجاره مسکن آن به طرز غیرمعقولی بالا برود. بسیاری از ساکنان قدیمی خاوران به دلیل گرانی بیش از حد مسکن ناچاراً به محله های جنوبی تر و حتی حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.

سوال اینجاست که بعد از جهش قیمت مسکن، وضعیت بازار اجاره در این محله به کجا رسید؟ واقعیت اینجاست که محله خاوران نیز مانند تمام نقاط پایتخت دچار یک جهش قیمتی شد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

مثلاً برای رهن یک واحد ۶۵ متری در محله خاوران که ۱۳ سال هم از ساخت آن می گذرد، باید مبلغی برابر با ۶۲۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

اگر به دنبال مواردی هستید که علاوه بر رهن، پول اجاره نیز پرداخت کنید، گزینه های دیگری هم در محله خاوران پیش روی شماست. مثلاً برای اجاره یک واحد ۶۰ متری که چهار سال سن دارد، باید مبلغ ۳۳۰ میلیون رهن بدهید و ماهانه نیز هشت میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت نمایید.

یک واحد دیگر نیز در همین محله با قیمت ۱۵۰ میلیون رهن و مبلغ هشت میلیون اجاره آگهی شده است. این واحد ۶۷ متری است و بیش از ۲۳ سال عمر دارد.

در محدوده متراژ ۶۵ متر نیز می توانید یک واحد ۱۳ سال ساخت را با مبلغ ۲۵۰ میلیون رهن و ماهانه ۸.۵ اجاره پیدا کنید. به طور کلی، کمتر واحدی پیدا می شود که مبلغ رهن کامل آن از ۵۰۰ میلیون کمتر باشد، مگر اینکه به سراغ واحدهای کوچک متراژ زیر ۵۰ متر بروید.

یک واحد ۵۴ متری با قیمت ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۴ میلیون اجاره آگهی شده است. این واحد سه سال ساخت است.

یک واحد ۴۰ متری نیز که در سال ۷۵ ساخته شده و اتاق خواب ندارد، با قیمت ۸۰ میلیون رهن و ماهانه ۵ میلیون اجاره آگهی شده است. در همین محدوده قیمتی، می توان یک واحد ۵۵ متری را اجاره کرد که در سال ۹۵ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب است. مبلغ رهن این واحد ۲۰۰ میلیون می باشد و ماهانه ۸ میلیون اجاره نیز دارد.

یک آپارتمان ۵۴ متری دیگر که در سال ۹۵ ساخته شده نیز با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان رهن کامل، از سوی مالک آگهی شده است. واحد ۵۷ متری دیگری با قیمت ۴۳۰ میلیون رهن کامل آگهی شده. این واحد در سال ۸۸ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب است.

برای رهن و اجاره واحدهای بزرگتر باید مبالغ بیشتری بپردازید. مثلاً یک واحد ۷۵ متری که در سال ۱۴۰۳ ساخته شده، باید مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان داشته باشید. این واحد دارای ۲ اتاق خواب نیز می باشد. یک واحد دیگر که همین متراژ را دارد و در سال ۹۸ ساخته شده با مبلغ ۷۵۰ میلیون رهن و اجاره ۵۰۰ هزار تومانی آگهی شده است.

یک واحد ۷۴ متری دیگر که در سال ۸۱ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد با قیمت ۴۵۰ میلیون رهن و اجاره ۱ میلیونی آگهی شده است.

در متراژهای دیگر نیز می توانید یک واحد ۶۰ متری دو خوابه را با قیمت ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۵.۵ اجاره، دریافت کنید. این واحد در سال ۹۱ ساخته شده است.

به طور کلی، اجاره نشینی در محله جنوبی خاوران نیز دیگر ساده و ارزان قیمت نیست. چنگال بزرگ گرانی مسکن به تمام مناطق پایتخت رسیده و هیچ منطقه ای از آن در امان نبوده است. لازم به ذکر است که قیمت های عنوان شده در این خبر، بر اساس اطلاعات مندرج در آگهی های مسکن به دست آمده و رسمیت ندارند.

دیدگاه ها غیرفعال است