شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی برای خانوارهایی با بیش از ۳ فرزند

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن 200 میلیونی برای خانوارهایی با بیش از 3 فرزند

تمامی خانواده هایی که دارای فرزند سوم هستند و صاحب خانه نمی باشند، می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

به گزارش پرشین سازه ، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن اشاره به پرداخت این تسهیلات ۲۰۰ میلیونی، از شرایط آن صحبت کرد و گفت: این تسهیلات در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و مختص خانواده هایی است که فرزند سوم آن ها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده است و خانه هم ندارند.

مهدی صحابی در ادامه چنین گفت: این بخشنامه را بانک مرکزی فقط به ۶ تا از بانک های کشور ابلاغ کرده است. این بانک ها شامل مسکن، صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی، تجارت و پست بانک هستند.

معاون اعتبارات بانک مرکزی به روند دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن برای خانوارهایی با ۳ فرزند و بیشتر اشاره کرد و تاکید نمود که متقاضیان، در ابتدا باید به شعب بانک مربوطه مراجعه کنند. بعد از استعلام گیری اولیه ی بانک توسط سامانه سمات بانک مرکزی، می توانند اقدام به ثبت نام کنند. بر اساس نص صریح قانون، این تسهیلات تنها به خانواده هایی تعلق می گیرد که طبیعتا فاقد مسکن می باشند.

مهدی صحابی در ادامه به روند استعلام گیری وضعیت مالکیت متقاضیان نیز اشاره کرد و گفت: قرار است در طول یکی دو هفته ی آینده، امکان استعلام گیری از سامانه وزارت راه و شهرسازی نیز مهیا شود تا عدم مالکیت متقاضیان نیز معلوم گردد. به این ترتیب وام تسهیلات ۲۰۰ میلیونی، صرفا به خانواده هایی اعطاء می شود که بدون خانه هستند و از سال ۱۳۹۹، صاحب فرزند سوم خود شده اند.

معاون اعتبارات بانک مرکزی در ادامه ی سخنان خود چنین گفت: هم اکنون، سیستم های بانکی فقط می توانند از طریق سامانه سمات بانک مرکزی اقدام به اخذ استعلام متقاضیان کنند و ببینند که آیا متقاضی مورد نظر، تسهیلات جعاله یا وام ودیعه مسکن فعال دارد یا خیر!

مهدی صحابی، ضمن تاکید بر این نکته که این استعلام به هیچ وجه کامل نیست و نشان نمی دهد که متقاضی، دارای مسکن است یا خیر، گفت: اگر تصمیم به اجرای دقیق قانون داریم و می خواهیم مطمئن شویم که خانواده ی مورد نظر بدون خانه است، باید این استعلام از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت بگیرد. در این خصوص، با همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی، جلساتی را برگزار کرده ایم و در طول یکی دو هفته ی آینده، این امکان مهیا خواهد شد که شعبات این شش بانک قادر به برقراری ارتباط با سامانه وزارت راه و شهرسازی باشند و به این ترتیب از جهت مالکیت متقاضیان وام ودیعه ۲۰۰ میلیونی، اطمینان کامل پیدا کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است