کمک به ساخت مسکن روستایی برای مستضعفین در استان گلستان!

کمک به ساخت مسکن روستایی برای مستضعفین در استان گلستان

یکی از اصلی ترین مشکلات کشور در زمینه مسکن و شهرسازی، اقشار دهک پایین جامعه هستند که قادر به احداث یا بازسازی خانه های خود نیستند و نیازمند حمایت از سوی دولت می باشند.

به گزارش پرشین سازه ، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان، محمد خسروی چنین گفت: در چهار شهر از استان گلستان که یکی از آن ها علی آباد کتول است، تصمیم گرفته شد که برای افرادی با درآمد پایین و از اقشار ضعیف جامعه، حمایت هایی از سوی بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان صورت بگیرد تا بتوانند مسکن های روستایی خود را احداث و تکمیل نمایند و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن حرکت کنند.

آقای خسروی در ادامه تصریح نمود: این افراد باید بتوانند در روستای محل زندگی خود دارای زمین یا خانه باشند تا بتوانند از حمایت های مرتبط با مسکن محرومین بهره مند شوند. همچنین شرط دیگر استفاده از این بسته های حمایتی این است که این افراد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند.

وی خاطر نشان کرد: جزئیات این حمایت به این شکل است: تسهیلات قرض الحسنه ای برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است که کارمزد ۵ درصد دارد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله می باشد و شامل ۱۰ تن سیمان، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان و مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی بلاعوض می باشد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان، چنین ادامه داد: متراژ این ساختمان ها ۵۰ الی ۶۰ متر است. به این ترتیب هم سرعت تکمیل کار بالا می رود و سریع تر به بهره برداری می رسد، هم اینکه قیمت تمام شده کمتر خواهد بود.

وی در انتها چنین گفت: با تلاش هایی که توسط مدیر کل بنیاد مسکن و استاندار صورت گرفته است، توانسته ایم تا به این لحظه، ۲ هزار سهمیه برای ساخت مسکن محرومین در استان دریافت کنیم و این سهمیه در حال افزایش نیز هست.

دیدگاه ها غیرفعال است