فهرست ساختمان های غیرایمن تهران در اختیار مراجع قضایی

فهرست ساختمان های غیرایمن تهران در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت!

موضوع ساختمان های غیر ایمن کشور، یکی از اصلی ترین چالش هایی است که شهرداری ها با آن مواجه هستند. قرار بود فهرست اسامی این ساختمان ها در اختیار مراجع قضایی بگیرد. شهردار تهران بلاخره بعد از کش و قوس های فراوان اعلام کرد که لیست این ساختمان های غیرایمن در تهران، به دست مرجع قضایی رسیده و احکامی هم برای آن ها صادر شده است. وی تاکید کرد که مسیر این اقدامات در جهت اصلاح است.

به گزارش پرشین سازه ، زاکانی در نشستی که با شورای شهر تهران داشت، بر اعلام لیست ساختمان های غیرایمن شهر تهران به مراجع قضایی تاکید کرد و گفت:

فهرست این ساختمان ها در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و احکامی هم صادر شده است.

وی تاکید کرد که این مشکل باید حل شود. به همین دلیل قرار است که لیست اسامی این ساختمان ها در اختیار رئیس شورای شهر تهران نیز گذاشته شود و اقدامات بعدی به تشخیص آقای چمران خواهد بود.

علیرضا زاکانی خاطرنشان ساخت که همه باید از افزایش التهاب دوری کنند و افزود: حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی در مسیر رصد و پایش ۹ گانه هستند. اتفاقی که برای اولین بار است رخ می دهد.

شهردار تهران اعلام کرد که بر اساس فهرست به دست آمده، حدود ۱۲۹ ساختمان غیر ایمن از لحاظ آتش نشانی در تهران وجود دارد. اما در پایش جدید، تمام دستگاه و عناصر تلاش می کنند تا چک لیست ایمنی را از تمام جوانب بررسی کنند. وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر، حدود هزار ساختمان در تهران پایش شده اند. این پایش توسط ۲۲ تیم مختلف صورت می گیرد که شهرداری ها هم بخشی از آن هستند.

وی در ادامه به حادثه ی دلخراشی که در ساختمان خیابان بهار رخ داد اشاره کرد و ضمن ابراز تسلیت در خصوص شهادت یکی از آتش نشانان چنین گفت:

این ساختمان جزو ۱۲۹ ساختمان غیرایمن نبود. البته از دستگاه قضایی درخواست کرده ایم که پایش در خصوص این سازه صورت بگیرد. البته نظریه رسمی امروز قرار است به دست ما برسد.

برداشت اولیه این است که ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار نیازمند بازسازی است و ستون های طبقه منفی ۲ و ۳ به بازسازی نیاز دارند. البته نظر نهایی بر عهده ی کارشناسان است که وضعیت ساختمان را بررسی کنند.

وضعیت خیلی از ساختمان های تهران، به خصوص آن دسته از سازه هایی که در بافت فرسوده ی شهری قرار دارند، همین است. در صورتی که رسیدگی فوری برای بازسازی و مقاوم سازی آن ها صورت نگیرد، هر یک از این ساختمان ها می توانند فاجعه آفرین باشند.

از سوی دیگر، دستگاه های دولتی از جمله سازمان شهرداری در برابر انتشار فهرست این ساختمان ها مقاومت می کند. مقاومتی که به زعم خودشان، برای جلوگیری از ایجاد التهاب است.

دیدگاه ها غیرفعال است