خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن

یکی از اصلی ترین معضلات مربوط به طرح مسکن مهر، خرید و فروش امتیاز آن بود. در واقع خیلی از متقاضیان این طرح بعد از خرید امتیاز اولیه، از عهده ی پرداخت اقساط آن برنمی آمدند و ناچار می شدند که امتیاز خود را به دیگران بفروشند. اتفاقی که زمینه ساز دلالی و سوداگری های فراوان شد. اما در حال حاضر، مسئولین مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی، هشدارهایی در خصوص خرید و فروش غیرقانونی امتیاز این طرح داده اند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به مشاورین املاک هشدار داده است که در صورت مشاهده ی خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، با آن ها برخورد خواهد شد.

خلیل محبت خواه در ادامه اشاره کرد:

بر اساس گزارش هایی که از سوی مردم دریافت شده، برخی از مشاورین املاک در شهرستان ها، اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن کرده اند. از آن جایی که خیلی از خریداران امتیازها، اطلاعی در خصوص این موضوع ندارند، بعدها دچار مشکلات قانونی و قضایی مختلفی می شوند. در نتیجه، اصلی ترین ضررکنندگان این اقدام غیرقانونی، مردم هستند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد که قانون پیش فروش ساختمان و آئین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن، به خوبی تعیین کرده که تمام اقدامات و امور مربوط به این دو طرح مسکن سازی باید بر اساس دستورالعمل ها و قراردادهای ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی باشد. به همین دلیل است که به صراحت می توان اعلام کرد که خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی، غیرقانونی می باشد و مرتکب آن، مشمول مجازات خواهد داشت.

محبت خواه از تمام شهروندان درخواست کرد که اصلا فریب این مشاورین املاک سودجو را نخورند و اقدام به خرید امتیاز طرح مسکن ملی ننمایند.

وی همچنین از مسئولین مربوطه در وزارت صمت درخواست کرد که هماهنگی لازم برای جلوگیری از تبلیغات محلی و خرید و فروش توسط مشاورین املاک را فراهم بیاورند. از آن جایی که خرید و فروش امتیاز طرح های مذکور کاملا ممنوع اعلام شده، انتظار می رود که شهروندان به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند.

البته در این میان نباید فراموش کرد که خیلی از مردم، به دلیل عدم توانایی برای پرداخت اقساط این طرح ها، ناچار می شوند که امتیاز خود را بفروشند. بنابراین پیش از هر چیزی باید فکری به حال این معضل صورت بگیرد.

دیدگاه ها غیرفعال است