ساخت طرح نهضت ملی مسکن توسط چینی‌ ها

ساخت طرح نهضت ملی مسکن توسط چینی‌ ها

سفر اخیر رئیس جمهور به چین، حرف و حدیث های زیادی به پا کرد. اما به نظر می آید که این حرف ها در خصوص ساخت مسکن نیز بوده است. همین چند وقت پیش بود که در روزنامه ی آرمان ملی گزارشی منتشر شد که سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی را به واکنش واداشت. در این گزارش آمده بود که دولت پیشنهاد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را به مسئولین چینی ارائه کرده اما با جواب رد مواجه شده است. گزارشی که از سوی وزارت راه و شهرسازی کاملا تکذیب شد.

به گزارش پرشین سازه ، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که در سفر اخیر رئیس جمهور و همراهان وی به پکن، صحبت هایی میان وزیر راه و شهرسازی و طرف های چینی صورت گرفته است که نتایج توافقات صورت گرفته را در آینده ی نزدیک می توان لمس کرد. اما اساساً پیشنهاد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی به طرف چینی، کذب محض است.

وحید قربانی در ادامه خاطرنشان ساخت که بهترین کار برای اصحاب رسانه و همکاران فعال در این حوزه، این است که آخرین اطلاعات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و دیگر امور مربوط به وزارتخانه را از وبسایت رسمی وزارتخانه دریافت کنند و از نشر اخبار نادرست در فضای رسانه ای کشور خودداری کنند.

لازم به ذکر است که این روزنامه، اطلاعات اشتباه و ناقصی در خصوص پروژه های مشارکتی وزارت راه و شهرسازی با طرف چینی منتشر کرده بود. نویسنده ی این گزارش ها، یکی از دیپلمات های سابق یعنی آقای عبدالرضا فرجی بوده است.

البته به نظر می آید که وضعیت مبهم طرح نهضت ملی مسکن، افراد را به گمانه زنی های مختلف واداشته است. به خصوص با توجه به این نکته که طرح خانه سازی دولتی، پیش از این در کشور چین نیز با جدیت دنبال شده است. بنابراین طبیعی است که طرف چینی، تجربیات مختلفی در خصوص این گونه طرح ها دارد.

اما با این وجود، نمی توان به سادگی پیشنهاد ساخت طرح نهضت ملی مسکن را به چینی ها ارائه کرد. به خصوص با توجه به پتانسیل و ظرفیت های خیلی بالایی که در کشور خودمان وجود دارد.

سفر اخیر رئیس جمهور به کشور چین، با ابهامات و پیچش های فراوانی همراه بود. حالا باید در انتظار نتایج حاصل از این سفر باقی ماند. به خصوص در حوزه ی مسکن سازی که یکی از چالش های بزرگ کشور می باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است