رسیدگی به مشکلات زمین و مسکن شهرستان اردستان

رسیدگی به مشکلات زمین و مسکن شهرستان اردستان

این روزها، طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرها و استان های کشور مراحل ابتدایی خود را طی کند. در این میان، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با مسئولین شهرستان اردستان دیدار کرد و در خصوص مشکلاتی که در حوزه ی اراضی ملی این شهرستان وجود دارد، مذاکراتی شکل گرفت.

به گزارش پرشین سازه ، جلسه ای برای پیگیری طرح های حوزه ی راه و شهرسازی شهرستان اردستان با حضور ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد. در این جلسه، مسئولین استانی از جمله علیرضا قاری قرآن، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نماینده ی مردم شهرستان اردستان در مجلس، فرماندار، رئیس اداره راه و شهرسازی و شهرداران این شهرستان در این جلسه حضور داشتند.

در طی این جلسه، راهکارهای زیادی برای حل و فصل مشکلات ساخت و ساز در این شهر بررسی شد. همچنین سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به بررسی مباحث حوزه ی راه و شهرسازی این شهرستان پرداخت.

اصلی ترین هدف این نشست، افزایش همکاری و تعمل دستگاه های حاضر در این جلسه بود. همچنین به طور ویژه در خصوص اراضی و نحوه ی واگذاری زمین های طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان صحبت هایی صورت گرفت و راهکارهای موجود بررسی شد.

در این میان، ارسلان مالکی در خصوص مشکلات مربوط به اراضی شهرستان، کارگاه های مزاحم شهری و تغییر کاربری ها صحبت کرده و علاوه بر ارائه ی راهکارهای مناسب، دستورات لازم در این مورد را نیز ابلاغ کرد.

همچنین مسائلی که میان اداره راه و شهرسازی شهرستان با شهرداری و شورای اسلامی این شهر در خصوص موضوعاتی مثل املاک و مسائل حقوقی وجود دارد، بررسی شده و رهنمودهای لازم از سوی آقای مالکی ارائه شد.

از دیگر بحث هایی که در طی این جلسه صورت گرفت، مسائل مربوط به دریافت اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان اردستان، رفع تصرفات زمین های دولتی و ملی این شهر، تثبیت مالکیت دولت روی این اراضی …. بود که سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن دستور داد که در اسرع وقت پیگیری شده و نتایج گزارش شوند.

لازم به ذکر است که در طی این جلسه، سخنانی هم در مورد تامین مسکن اقشار ویژه ی این شهرستان صورت گرفت. در ضمن به آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن، تدقیق اراضی مسکونی بلامعارض و…نیز پرداخته شد و در خصوص آن ها، تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.

دیدگاه ها غیرفعال است