بیش از ۹ هزار هکتار زمین، دارای سند شده اند

بیش از 9 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن، دارای سند شده اند

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در خصوص ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت، بحث تامین زمین بود. خیلی از مکان هایی که شناسایی شده فاقد زمین هستند. حالا معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام می کند که از میان ۹ هزار و ۱۵۷ هکتار زمینی که شناسایی شده است، توانستنه اند برای سه هزار و ۹۰۰ هکتار، سند بگیرند. وی گفت: دو هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر از زمین های شناسایی شده به دلایل مختلف از دستور کار خارج شده اند.

به گزارش پرشین سازه ، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه چنین گفته است: زمین های مزبور بر اساس بازدیدهای میدانی ما شناسایی می شوند. با توجه به همکاری ادارات ثبت در ماه های اخیر، میزان سندهایی که دریافت شده است، رشد قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد که استان ایلام رتبه ی اول را در اخذ سند دارد و افزود: استان های البرز و اصفهان در رتبه های بعدی هستند. جلسات مشترکی در استان ها و با حضور مدیران اداره ثبت اسناد و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها برگزار شده است. امیدوار هستیم این جلسات به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مربوطه بیانجامد.

رضایی یادآور شد: بخشی از این زمین های شناسایی شده، از دستور کار خارج شده اند. این زمین ها به نیروهای مسلح تعلق داشته اند که بخشی از آن ها در جهت رفع مشکل مسکن پرسنل نیروهای مسلح و ۵۰ درصد آن هم از زمین های توافق شده در اختیار مردم قرار می گیرد. البته توافقات زیادی از این جنس داریم که بیشترشان به پادگان های داخل شهر و زمین های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تعلق دارند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برگزاری مزایده ی سراسر املاک و اراضی سازمان در راستای مولدسازی دارایی ها چنین اظهار داشت: تمام تلاش سازمان ملی زمین و مسکن این است که برنامه ی ابلاغی دولت در راستای تامین مسکن و کمک به خدمات سایت های مسکونی را دنبال کند.

رضایی در پایان چنین افزود: حدود ۶۰ هزار هکتار زمین نیز در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، از زمین هایی که منابع طبیعی احصا شده است، بر اساس موقعیت و توپوگرافی و به تناسب توسعه ی شهری به محدوده ی شهرها الحاق می شوند و در اختیار پروژه های مسکونی قرار گرفته اند.

دیدگاه ها غیرفعال است