فروش متری خانه در بورس کالا کلید خورد

به زودی فروش متری خانه از بورس کالا شروع می شود!

در روزهای اخیر، صحبت های زیادی در خصوص فروش متری زمین در تهران و از طریق بورس صورت گرفت. حالا شهردار تهران می گوید که به زودی این طرح را آغاز می کنند. وی گفته است: در ۱۶ ماه گذشته، حتی یک سانتی متر هم تراکم نفروخته ایم.

به گزارش پرشین سازه ، شهردار تهران ضمن اشاره به بارش برف در پایتخت چنین گفت: در مورد برف این هفته مطلقاً غافلگیر نشدیم. ترافیک مقطعی اتوبان صیاد به دلیل تصادف و ترافیک اتوبان ارتش هم به خاطر مه گرفتگی بود. بیش از ۱۰ هزار نفر از همکاران من شبانه روزی در حال برف روبی کف خیابان بودند.

وی در ادامه، به طرح فروش متری مسکن نیز اشاره کرد و گفت: طرح مسکن متری را با این هدف شروع کردیم که نقدینگی لازم برای رونق صنعت ساخت و ساز و حفظ سرمایه ی شهروندان به دست بیاید.

وی در ادامه افزود: مردم می توانند به زودی از طریق بورس اقدام به خرید متری خانه کنند.

علیرضا زاکانی اعلام کرد که در ۱۶ ماه گذشته حتی یک سانتی متر تراکم هم به فروش نرفته است. پیشنهاد بودجه ی شهرداری برای سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان است. با توجه به این که بودجه ی سال جاری ۵۰ همت بود، به نظر می آید که عدد ۷۰ همت با تورم همخوانی دارد.

ی در ادامه تاکید کرد که این اعتبارات از طریق مولدسازی و مشارکت تامین خواهد شد.

دیدگاه دولت قبل برای بهبود وضعیت مسکن تهران

علیرضا زاکانی در مورد وضعیت قرارگاه مسکن چنین گفت: دولت قبلی باور داشت که برای بهبود وضعیت باید قیمت مسکن تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند. در سال ۹۱، حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی در تهران صادر می شد، اما در سال گذشته، این عدد به ۵ هزا رو ۴۰۰ پروانه رسیده است. قرارگاه مسکن در سال گذشته، با این هدف ایجاد شد که صنعت ساختمان را رونق ببخشد و ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران را به اتمام برساند.

سامانه ی من شهردارم

این مقام مسئول در ادامه به سامانه ی من شهردارم اشاره کرد و در مورد آن چنین توضیح داد: حدود ۴۸۰ هزار نفر از تهرانی ها تا به این لحظه در سامانه ی من شهردارم ثبت نام کرده اند. آن ها اولویت را با پروژه های عمرانی محلات مختلف شهر انتخاب کرده اند. مشارکت مردم در اداره ی شهر، نه تنها اعتماد بیشتری می آورد بلکه یکی از موانع جدی فساد نیز هست.

وی در ادامه تاکید کرد که مشکلات کشور تنها ناشی از تحریم نیست و تنها ۲۰ درصد از آن، به خاطر تحریم های غرب است. شهردار تهران در ادامه گفت: برای اداره ی شهر حتی یک ریال هم قرض نگرفتیم. پروژه ی احداث آزادراه ۱۶.۵ کیلومتری شهید شوشتری که حد فاصل میان یاسینی تا رستگار است را دوباره فعال کرده ایم.

علیرضا زاکانی گفت: بخش غربی ادامه ی بزرگراه یادگار امام نیز در دست اقدام است. همچنین اصلاح ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه تر می کند، نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نقاط شهرداری کمیسیون ماده ۵ است. زاکانی افزود: تمام مصوبات آن به صورت شفاف و به شکل هفتگی روی سایت بارگزاری می شود. فقط با یک اقدام، ۱۰۳ ملک با ارزش را که قیمت حدودی ۹۹۰۰ میلیارد تومان داشتند، به نفع مردم پس گرفتیم. ۸۰۰۰ میلیارد دیگر نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.

زاکانی افزود: یکی از چالش های موجود در شهرداری تهران، مسئله ی رشوه خواری اقلیت بوده است. برای مقابله با این موضوع، از همان ابتدا به سراغ آموزش کارکنان رفتیم. در گام بعدی تا حد امکان ارائه خدمات شهرداری را از طریق شبکه و سیستم پیش بردیم تا ارتباط مردم با کارمندان سازمان به کمترین حالت خود برسد و به این ترتیب بستر رشد فساد از بین برود.

شهردار تهران بعد از آن به طرح دوچرخه های بیدود اشاره کرد و گفت: در دوره های مدیریت قبلی شهری نیز تلاش بر این شد که فرهنگ استفاده از دوچرخه جا بیفتد و مسیرهایی نیز برای انجام این کار در سطح شهر در نظر گرفته شد. اما جانمایی این مسیرها خوب نبود. ما به دنبال این هستیم که رویه ی موجود را اصلاح کرده و استفاده از دوچرخه در سطح ایستگاه ها و محلات را گسترش بدهیم.

وی در نهایت به موضوع حقوق پاکبان های شهر اشاره کرد و گفت: پاکبانان جزو ۴۰ هزار نفر نیروی پیمانکار ما هستند. چهار ماه است که بدون توقف در رابطه با معیشت آن ها کار می کنیم و قرار است تا دهه ی فجر، موضوع استمرار کار و دریافت به موقع حقوق آن ها را با پیمانکار نهایی کنیم.

دیدگاه ها غیرفعال است